schotel1 Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Ik heb de forum Clarke Tech al doorgelopen maar niet gevonden wat ik heb. Ik kan niet via de webbrowser de ET9000 benaderen. "Firefox kan geen verbinding maken met de server op 192.168.1.***." De VU+ werkt wel. Ik heb openPli 2.1 erop staan. Met DCC96 en netwerk kan ik wel bij de box. Werkt dit wel bij de ET9000? of doe ik iets niet goed.
Tonskidutch Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 zou identiek als bij de VU moeten werken, maar de foutmelding van firefox is misschien een indicatie voor wat je pc of windows of firefox fout doet danwel dat je het webinterface helemaal niet hebt geinstalleerd danwel dat je het webinterface achter een paswoord hebt verborgen via de settings op de et9000 ciao Coles Corner Richard Hawley
Gast catw Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Hoi schotel1, Als je even zoekt op; Clarke.Tech.ET-9000.Control.Centre.Version.1.0.zip Dan werkt het goed en snel met Firefox.
Tonskidutch Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 catw, uhm even uit interesse, wat doet ET-9000.Control.Centre dan extra of wat stelt die in? dat is toch control center is toch identiek aan DCC met andere naam en layout of vergis ik me? ciao Coles Corner Richard Hawley
Cobus R Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Sinds een paar dagen is de webinterface er niet meer voor de et vu's enz omdat de maker restricties daaraan heeft verbonden dat deze plugins alleen nog maar op de Dream beschikbaar zijn wat ik persoonlijk een erg foute keuze vind maar daar zal Dream vast meer van weten ???? De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Gast catw Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 telnet, ftp, settings backup, media files manger, hdd manager, webcontrol, upload channellist en via webcontrol nogt veel meer, dacht dat het wel een heel bekend programmatje was. Hier gebruik ik het dagelijks als de tv aan staat, kan ook alle zenders op deze wijze wisselen (zappen).
Tonskidutch Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 eh ja goed dan is het uit de feed of uit het image gehaald is het een zeer recente flash van de et9000 dan zou dat kunnen dat het er nu niet inzit maar iemand heeft toch wel die ipkg als bestandje... van voor die tijd opgeslagen? ik weet nog niet of dat het probleem ook is voor de vraagsteller? ciao Coles Corner Richard Hawley
Tonskidutch Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Origineel bericht van: catw telnet, ftp, settings backup, media files manger, hdd manager, webcontrol, upload channellist en via webcontrol nogt veel meer, dacht dat het wel een heel bekend programmatje was. Hier gebruik ik het dagelijks als de tv aan staat, kan ook alle zenders op deze wijze wisselen (zappen). catw, maak eens een screenshot, want ik denk dat er wat anders bedoeld wordt. (namelijk WEBIF plugin) Coles Corner Richard Hawley
Ronsworld Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Het lijkt een beetje op DCC voor de dreambox, en er zit een button op die de Webif opent. Ik denk dat je daarvoor wel de Webif moet hebben geïnstalleerd anders werkt het niet. (progje werkt ook op de dreambox ) HCO. beetje groter It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle... ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..
Gast 1664 Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 De webinterface zit niet meer in de nieuwe Pli2.1 voor niet-dreamboxen. Je kunt de Webinterface eenvoudig van internet 'plukken' en handmatig installeren, maar dat doe je dan tegen de uitdrukkelijke wens van de auteur. Ik denk niet dat deze situatie lang zal duren. Hetzij de auteur trekt de restrictie in, of er worden alternatieven ontwikkeld. Het druist in ieder geval in tegen het open karakter en het niet-commerciële idee van de community. Elke plugin die uitsluitend op 1 merk mag draaien is per definitie commercieel.
schotel1 Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2011 Beste leden, Bedankt alvast voor je reactie. Ben al druk bezig geweest. Ik heb het programmatie 9000HD control geïnstalleerd en ook via de knop webcontrol geen reactie. Ik denk dan dat ik opzoek ga naar de webif plugin. Wel vreemd wat de VU+ heb ik gister ge-update. Maar de aanhouder wint......
Beheerder Michel Geplaatst: 10 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 10 augustus 2011 Origineel bericht van: 1664 De webinterface zit niet meer in de nieuwe Pli2.1 voor niet-dreamboxen. Je kunt de Webinterface eenvoudig van internet 'plukken' en handmatig installeren, maar dat doe je dan tegen de uitdrukkelijke wens van de auteur. Ik denk niet dat deze situatie lang zal duren. Hetzij de auteur trekt de restrictie in, of er worden alternatieven ontwikkeld. Het druist in ieder geval in tegen het open karakter en het niet-commerciële idee van de community. Elke plugin die uitsluitend op 1 merk mag draaien is per definitie commercieel. 1664, ga a.u.b. geen onzin verhalen ophangen. - Zijn webinterface is niet commercieel - Zijn software is open source - Zijn software is oorspronkelijk geschreven voor een dreambox. Het heet immers helemaal vanaf het begin al het 'Dreambox webinterface' - De auteur bepaalt de licentie en voorwaarden van het gebruik van zijn software. Dat dien je te respecteren, of de software niet te gebruiken. Ga hier niet beginnen over licenties, want dan heb je een felle tegenstander van het ongeoorloofd gebruik van open source software. Open source wil lang niet altijd zeggen dat alles kan en alles mag. Dat maak jij er van. Als jullie auteurs zo letterlijk wegjagen, dan heb je zo meteen niemand meer die dergelijke goede software schrijft. We gaan op sat4all dus niet uitleggen hoe je de nadrukkelijke wensen van de auteur kunt omzeilen, want dan krijg je met mij te doen. Ik heb namelijk wel respect voor de auteurs. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
theparasol Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Als ik die webinterface geschreven had dan was ik apetrots geweest dat mijn code zo veel gebruikt werd. Het komt er voor mij op neer dat de orginele programmeur om het even welke reden problemen heeft dat zijn brouwsel inmiddels ook ingezet wordt voor andere doeleinden dan het dreamplatform. Dat er een alternatieven komen is een zekerheid. Ik verwacht zelfs dat al zijn code geabandoned zal gaan worden in de toekomst, ook voor het dream platform. Het ontbreekt mij domweg aan tijd want anders ging ik terstond meehelpen met coden.
Beheerder Michel Geplaatst: 10 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 10 augustus 2011 Dat is allemaal prima, goed voor de ontwikkeling van diverse platformen. Het enige waar ik fel op tegen ben is dat een auteur van gratis open source software helemaal neergesabeld wordt omdat hij zijn recht om licentievoorwaarden aan zijn jarenlange werk te hangen gebruikt. Zo gaat het nu eenmaal en als je daar wat op tegen hebt, moet je het zelf gaan schrijven of zwijgen. Maar zeker de software niet ongeoorloofd gaan gebruiken en daarmee de auteur beledigen (en bovendien een auteursrechtelijk vergrijp plegen). Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen