johnwillem Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Michel,Om zo maar te zeggen dat het een waardeloze ontwikkeling is, ongezien iets afkraken is wel heel gemakkelijk. Als je verder googled, dan zie je dat sony haar tv,s ook uit gaat voeren met deze browser. en ik denk niet dar sony een waardeloze ontwikkeling in haar tv wil Gr John Dreambox 500s jade3 voor op de camping Dreambox 8000 open PLI VU+ DUO open PLI
simcat Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Weet iemand vanaf welke datum dit niet meer werkt. Is dit al een behoorlijke tijd of pas sins 8-8-2011. Ik de webrowser nl nodig voor een app die ik gebruik op een android toestel. SimCat ET9000 Open PLI DM800 Open PLI DM500 Open PLI Visiosat Astra 1+2+3
Beheerder Michel Geplaatst: 11 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 11 augustus 2011 Wat ik zeg is wat anders dan dat het waardeloos zou werken, want dat zal ongetwijfeld niet het geval zijn. Ik bedoel dat plugin op basis van een closed source browser onder enigma2 een waardeloze ontwikkeling is. Altijd nog beter dan geen plugin, maar beter gewoon een open source HBBTV plugin die geen closed source browser SDK nodig heeft. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
LINKEY Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Origineel bericht van: Michel Dan zou het zomaar zoiets als dit kunnen zijn:http://media.opera.com/media/b2b/Opera_for_TVs_PS.pdf Dat lijkt mij (ongezien) een waardeloze ontwikkeling. Dan is een echte open source HBBTV enigma2 plugin een veel betere optie en dan bovendien ook die 512 MB RAM requirement nergens meer voor nodig. Allemaal een kwestie van tijd. In Duitsland is hbbtv al veel verder en juist daar zitten de meeste plugin ontwikkelaars. Hier zijn ze ook met een enigma2 browser voor HBBTV bezig:EveBrowser Mvg, Michel Eve-browser is toch ontwikkeld voor een browser (Webkit gtk qt etc) zodat je kan schakelen tussen webbrowser en HBBTV mode. De webkit verwacht ik dat 30 tot 70 MB DDR2 ram nodig heeft. Dan is 256MB DDR2 ram echt gewoon te weinig. Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus
Littlesat Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Citaat: Ik denk dat de browser niet van hen is, maar dat ze de licentie kopen van een derde en dat die browser closed aanbieden Dat zou best wel eens zo kunnen zijn... net zoals er voor HDMI, DTS, AC3, H264 enz... ook licenties nodig zijn... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
theparasol Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Origineel bericht van: Michel Misschien moet er nog eens iemand met voldoende kennis van de Duitse taal dat stuk nog eens lezen. Jij hebt bij het vertalen volgende stukje niet gelezen, of bewust weggelaten om je mening kracht bij te zetten: Citaat: Wobei nocheinmal gesagt sein soll: Des von mir in der Startphase mitentwickelte Webinterface und meine gesammten anderen Plugins können gerne weiterbenutzt werden. In Gänze oder teilweise. Met andere woorden: de door mij in de startfase meeontwikkelde webinterface en al mijn overige plugins zie ik graag gebruikt worden. Of het nu orgineel is of stukjes daarvan. Die Reichi had dus nooit maar zo die licentie voorwaarden mogen aanpassen zonder instemming van deze medeontwikkelaar. Hoe kan Reichi nu verwachten dat zijn aangepaste licentie wel gerespecteerd gaat worden? Daarbij wat is de meerwaarde om stukken code niet meer te mogen recyclen op andere platformen dan de dreambox. Daar kan niet anders dan een commercieel belang achter zitten van de Reichi persoonlijk. Ik verwacht een zakje geld van Dream in ruil voor aanpassing licentie voorwaarde. Ze zijn toch al bezig om overal patented op te drukken om zo de dreambox alternatieven te frustreren. Verder heeft 3c5x9 het vooral over het onnodig splitsen van sat scene in kampen en benadrukt hij vooral het eigen plezier aan programmeren aan een groter geheel. Een mening waar ik me altijd prima in heb kunnen vinden en ben dan ook blij om te horen dat er meer mensen deze mening toegedaan zijn.
Beheerder Michel Geplaatst: 11 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 11 augustus 2011 Origineel bericht van: LINKEY Eve-browser is toch ontwikkeld voor een browser (Webkit gtk qt etc) zodat je kan schakelen tussen webbrowser en HBBTV mode. De webkit verwacht ik dat 30 tot 70 MB DDR2 ram nodig heeft. Dan is 256MB DDR2 ram echt gewoon te weinig. Dat bestrijd ik toch niet. Ik schreef alleen dat ze daar ook met een HBBTV browser bezig zijn, niet dat ik dat idee geweldig vind. Ik denk nog steeds (zoals ik eerder al schreef) dat de beste benadering een open source HBBTV enigma2 plugin is en die gaat er op termijn ook komen. Dat weet ik vrij zeker. Daar heb je dan zeker geen 512MB ram voor nodig. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 11 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 11 augustus 2011 Origineel bericht van: theparasol Met andere woorden: de door mij in de startfase meeontwikkelde webinterface en al mijn overige plugins zie ik graag gebruikt worden. Of het nu orgineel is of stukjes daarvan. Nogmaals, de code van plugin tot aan de licentiewijzing mag ook gewoon door anderen gebruikt worden. Ofwel de code (of delen van) die 3c5x9 ooit bijgedragen heeft zijn door iedereen bruikbaar en dat blijft zo. Reichie kan echter op ieder moment zijn project van een ander licentie voorzien en daarna gelden er dus andere regels. Zoals ik al schreef, de licentiewijziging kan nooit met terugwerkende kracht, maar uiteraard wel vooruit. Citaat: Die Reichi had dus nooit maar zo die licentie voorwaarden mogen aanpassen zonder instemming van deze medeontwikkelaar. Is dat parasol's law? Dat mag hij dus wel omdat de licentie ten tijde van de bijdrage van 3c5x9 gewoon van kracht blijft. 3c5x9 heeft zijn regels code ingebracht in het project van reichie onder de geldende voorwaarden van de licentie ten tijde van de inbreng. Reichie doet dus juridisch niets fout. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
theparasol Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Juist, en daarom is het de hoogste tijd om afscheid te nemen van Reichi zijn webinterface. Als je meerdere hardware platforms wenst te ondersteunen zoals PLI doet zit je niet te wachten op gewijzigde licenties waardoor je bij wijze van gedwongen wordt om al je energie te steken in iets onbenulligs als een webinterface. Wat mij aangaat een plain en basic interface waar je kanalen kunt kiezen, geluid harder / zachter + mute en een epg search voldoet al. De webinterface is door alle overbodige opsmuk op al mijn dreamboxen al zo tergend langzaam geweest dat ik deze liever niet gebruik. Citaat: Is dat parasol's law? Nee, is gewoon normaal en menselijk. Is net zoiets dat die juwelier in Nijmegen ineens geen zwarten meer in de zaak wil hebben. Te snappen maar niet uit te leggen totdat je de achtergronden hoort. En juist die achtergronden maakt Reichi niet bekend.
Beheerder Michel Geplaatst: 11 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 11 augustus 2011 Pli moet vooral alles gaan ondersteunen, zich afsplitsen en een eigen weg gaan varen, maar de politiek en hun oordeel over anderen achterwege laten. Dat is overigens ook precies wat 3c5x9 schrijft Dat geldt dan niet alleen voor Pli maar voor bijna alle software ontwikkelaars die af en toe drukker bezig zijn met een ander dan met hun eigen code. Dat geldt dan niet voor de software ontwikkelaars van Dream Multimedia, want die hoor je nooit en als je ze hoort komt er alleen maar zinnige praat uit. Ik heb in ieder geval veel respect voor die jongens. Weinig praten/veel presteren. Nu de andere fabrikanten nog... Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
LINKEY Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Origineel bericht van: Michel Origineel bericht van: LINKEY Eve-browser is toch ontwikkeld voor een browser (Webkit gtk qt etc) zodat je kan schakelen tussen webbrowser en HBBTV mode. De webkit verwacht ik dat 30 tot 70 MB DDR2 ram nodig heeft. Dan is 256MB DDR2 ram echt gewoon te weinig. Dat bestrijd ik toch niet. Ik schreef alleen dat ze daar ook met een HBBTV browser bezig zijn, niet dat ik dat idee geweldig vind. Ik denk nog steeds (zoals ik eerder al schreef) dat de beste benadering een open source HBBTV enigma2 plugin is en die gaat er op termijn ook komen. Dat weet ik vrij zeker. Daar heb je dan zeker geen 512MB ram voor nodig. Mvg, Michel Zoals verteld ziet naaruit dat evebrowser een plugin is voor qt of gtk webkit en waarschijnlijk voor meeste andere browsers. De meeste webbrowsers hebben momenteel 30 tot 70 MB ram nodig. 512MB ram is niet nodig. Ik zeg alleen dat 256MB ram (DDR2 of DDR) dan teweinig zal zijn om alle functies gelijktijdig te gebruiken. Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus
Beheerder Michel Geplaatst: 11 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 11 augustus 2011 Wei zegt dat een een full feature browser nodig hebt voor HBBTV? Ik weet zeker dat er met een minimum hoeveelheid resources al een goede HBBTV Uitzending gemist 'player' gemaakt kan worden. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
RogerDR Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Origineel bericht van: Michel Wie zegt dat een een full feature browser nodig hebt voor HBBTV? Ik weet zeker dat er met een minimum hoeveelheid resources al een goede HBBTV Uitzending gemist 'player' gemaakt kan worden. Mvg, Michel Waar wacht je op!
Beheerder Michel Geplaatst: 11 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 11 augustus 2011 Doe jij het forum dan ff? Ik heb die ambities, tijd en Python kennis niet. Er zijn echter genoeg mensen die dat op termijn wel gaan doen, want Duitsland is nogmaals een stuk verder met HBBTV en daar staan vreselijk veel dreamboxen en andere enigma2 receivers. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
theparasol Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 precies mijn probleem: geen tijd en andere bezigheden. Coden en debuggen kan ik wel maar heb geen kaas gegeten van hoe inhoudelijk uberhaupt deel te nemen aan stuk gedeelde code met al die timelines en repository changes. Lijkt me trouwens wel gaaf om eens in te gaan verdiepen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen