sattv4iedereen Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Hi, sinds korte tijd,heb ik mijn dreambox,waarvan de staat een beetje achter uitgaat,heb ik besloten,om dit te regelen via pc. nu heb ik hier al dikwijls al overgelezen over een logfile,en ik heb er ook al van gehoord.Weet iemand waar die logfile staat?ik gebruik winscp bedankt voor de hulp. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Moderator wiz Geplaatst: 9 augustus 2011 Moderator Geplaatst: 9 augustus 2011 stel je vraag nog eens, maar dan begrijpelijk. Ik snap namelijk niet van wat voor een ding je de log file zoekt. van een ubuntu homeserver, of van je dreambox? VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
sattv4iedereen Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2011 Origineel bericht van: wiz stel je vraag nog eens, maar dan begrijpelijk. Ik snap namelijk niet van wat voor een ding je de log file zoekt. van een ubuntu homeserver, of van je dreambox? er staat ubuntu op de home server,en de file's waar opstaat wie welke id gebruikt heeft. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Gast Thijzel Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Origineel bericht van: sattv4iedereen er staat ubuntu op de home server,en de file's waar opstaat wie welke id gebruikt heeft. De standaard log files van Ubuntu vind je in de /var/log map. In de console mode kun je met een editor zoals Vi of Pico log files bekijken of met “tail –f logfilenaam” de laatste regels bekijken terwijl de log door blijft lopen. Mocht je gebruik maken van een grafische schil zoals Gnome dan kun je gebruik maken van de system log viewer zit ergens in de start menu van Gnome. Ik ben niet zo thuis in Ubuntu en Gnome. Je vraag over Dreambox snap ik niet helemaal. Wat moet de Ubuntu server overnemen wat jouw Dreambox nu doet? Je kan een softcam installeren op een Linux server en hiermee van jouw Ubuntu een lokale kaart server maken maar dan zul je wel moeten vermelden welke softcam je op je Linux server wil draaien. Kijk ook even in de zoek functie van het board waar configuratievragen over een softcam draaien op een server regelmatig voorbij komen. Je hebt sinds kort een Dreambox maar hij is nu al slecht? Gezien je laatste opmerking heb ik het idee dat je het hebt over de caid en dan gaat het een richting op die ik hier verder niet zal toelichten omdat de board regels daar duidelijk over zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen