boaz Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Ik heb op een Acer pc met pre-installed Vista een upgrade gedaan naar Win 7. Na installatie van de security essentials en VLC wilde ik Live essentials installeren. Dit liep vast op 27%. PC wil hierna niet meer starten met de melding: Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. File: \Boot\BCD Status 0xc000000f Dus maar starten van DVD voor repair. Helaas, na de groene tijdbalk zwart scherm, dood systeem, met verschillende versies van een Win instal DVD. Opstarten met F8 en poging tot start met prompt loopt vast na laden van disk.sys ook met diverse DVD's Hoe krijg ik het systeem weer tot leven? NB, het is geen hardware probleem met scherm, een Linux DVD start prima en geeft normaal beeld. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Penthe Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Ik neem aan dat het een OEM Acer is en dan heeft deze een Recovery. 1> Zet de computer aan, en bij het ACER fullscreen logo druk je enkele malen op ALT+F10. 2> Vervolgens wordt ACER eRecovery Management voor je geladen. 3> Je kiest voor de optie systeem herstellen naar standaard instellingen, indien je het hele systeem wilt recoveren. (Mocht je alleen de stuurprogramma's en de applicaties opnieuw willen installern, dan kies je voor het herinstalleren van de stuurprogramma's en applicaties, Hierbij zal de inhoud van de schijf behouden blijven.) Het systeem word nu recovered met een statusbalk die de voortgang bijhoud.
Daan Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Ik heb op een Acer pc met pre-installed Vista een upgrade gedaan naar Win 7. Na installatie van de security essentials en VLC wilde ik Live essentials installeren. Dit liep vast op 27%. PC wil hierna niet meer starten met de melding: Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause. File: \Boot\BCD Status 0xc000000f Dus maar starten van DVD voor repair. Helaas, na de groene tijdbalk zwart scherm, dood systeem, met verschillende versies van een Win instal DVD. Opstarten met F8 en poging tot start met prompt loopt vast na laden van disk.sys ook met diverse DVD's Hoe krijg ik het systeem weer tot leven? NB, het is geen hardware probleem met scherm, een Linux DVD start prima en geeft normaal beeld. [/quote Ik zie dat je bcdedit gebruikt had daar zit de fout heb je daar wat in veranderd ? je kan ook even de orginele win7 schijf gebruiken dan in de herstelmodus dan even fixboot of fixmbr intypen dat probleem had ik eerst ook met bcdedit. Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
boaz Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2011 Die methode heb ik al eens gebruikt. Kennelijk heeft de upgrade naar Win 7 dit om zeep geholpen, of die recovery heeft ook last van deze fout, want ondanks enkele pogingen wil dit niet lukken. Overigens, dit zou herstel naar Vista betekenen, maar beter als niets. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
boaz Geplaatst: 9 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 9 augustus 2011 Origineel bericht van: Daan Ik zie dat je bcdedit gebruikt had daar zit de fout heb je daar wat in veranderd ? je kan ook even de orginele win7 schijf gebruiken dan in de herstelmodus dan even fixboot intypen dan is weer oke Nee hoor, geen bcdedit gebruikt, dit is de melding die het systeem geeft. Probleem is juist dat met originele Win7 schijf (zowel een upgrade als een full install geprobeerd) deze niet verder komen dan de groene statusbalk. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Daan Geplaatst: 9 augustus 2011 Geplaatst: 9 augustus 2011 Origineel bericht van: boaz Origineel bericht van: Daan Ik zie dat je bcdedit gebruikt had daar zit de fout heb je daar wat in veranderd ? je kan ook even de orginele win7 schijf gebruiken dan in de herstelmodus dan even fixboot intypen dan is weer oke Nee hoor, geen bcdedit gebruikt, dit is de melding die het systeem geeft. Probleem is juist dat met originele Win7 schijf (zowel een upgrade als een full install geprobeerd) deze niet verder komen dan de groene statusbalk. Vreemd ik heb hier ook een acer pre-installed vista en heb er ook windows 7 op en kan ook altijd terug naar de orginele software,en je weet ook zeker dat je dvd drive in orde is ? normaal gesproken moet je kunnen starten met een windows schijf. ik zou het ook verder niet weten mischien even afwachten op andere gebruikers die er meer verstand van hebben. Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E
boaz Geplaatst: 10 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2011 Het wordt nog vreemder, zelfs een WinXP instal DVD loopt vast op een blauw scherm en eindigt met het advies recente hardware als controllers of HD's te verwijderen. Kennelijk is de HD aardig in de soep gedraait, denk dat ik 'm er maar eens uit haal en aan een andere PC hang. Weet alleen niet 1 2 3 hoe je bij een secundaire HD een boot repareert maar daar hebben we Google voor. ;-) VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
alx Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Heb de opstartvolgorde wel goed staan in de bios van de pc? Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden. Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.
boaz Geplaatst: 10 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2011 Uiteraard staat de startvolgorde goed. De start vanaf DVD gaat goed totdat de HD wordt aangesproken. Ook bijv. Knoppix kan niks met de HD aanvangen. De HD gaat er nu uit en aan een andere PC. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
boaz Geplaatst: 10 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2011 De harde schijf hangt nu aan de laptop die geen van beide partities nog kan lezen en deze als ongeformatteerd ziet. Iemand een tip of en hoe dit te herstellen is? Of zou de HD zijn overleden? Is eigenlijk maar enkele uren gebruikt....... VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
Hellum Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 probeer eerst eens de bios te resetten(soms kun je geluk hebben), heb je hier trouwens een installatie disk bij of ging dat van een hd partitie? MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Sjattuh Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Origineel bericht van: boaz De harde schijf hangt nu aan de laptop die geen van beide partities nog kan lezen en deze als ongeformatteerd ziet. Iemand een tip of en hoe dit te herstellen is? Of zou de HD zijn overleden? Is eigenlijk maar enkele uren gebruikt....... Als er iets opstaat wat je niet wilt missen, er zijn tal van tooltjes om je info (gedeeltelijk) terug te proberen te halen. Als het niet uitmaakt zou ik hem *:\Formatten en kijken of hij het nog wil doen als misschien extra schijf? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
boaz Geplaatst: 10 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2011 Er staat niets op van waarde, behalve dan de licentie van Windows. Heb alleen upgrade licenties die enkel geïnstalleerd kunnen worden vanaf een XP of Vista OS. Ik hoop dat de licentiecode ook wordt geaccepteerd met een full install DVD (maar Micro$oft kennende........) Schijfbeheer meldt de schijf overigens als RAW, wel is de partitie indeling nog in orde en worden de partities ook als ok gemeld. VU+ Ultimo OpenPli en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli. Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32" (en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)
theparasol Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Mijn acer travelmate 6000 zat ook te bokken met windows. Ook BSOD's tijdens starten. Ik heb dat opgelost door de dvd-rewriter los te klikken en pas in te klikken als windows gestart was. Is eenvoudig te proberen, lijkt erop dat je steeds verder van het padje raakt nl.
rudolfdebeer Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Linux benadert HD anders dan Windows. Een voor windows onbruikbare kan door linux vaak wel gebruikt worden. Heb er daar een paar van meegemaakt. Nooit erachter gekomen waarom. Oplossing is de HD te wisselen meestal. Of danig gefrusteerd doorknoeien. Je kan ook blauwe vastlopers met dun kwastje en stofzuiger intern eens proberen op te lossen. Linux kapt een aantal dingen niet die Windows wel kapt. Ik moet dit geregeld doen. Daarna draait alles wrr. Of RAM in en uit (z.g. re-seating) Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen