Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn DB loopt regelmatig vast. Ik moet hem dan via de achterkant herstarten.

Het lijkt dat hij dat het vaakst doet als er een menu op het scherm staat.

Heeft iemand een idee?

(ik heb op het forum ergens gelezen dat dat ook aan de voeding kan liggen, zo ja, hoe kan ik dat controleren?)

Christiaan

• Beheerder
Geplaatst:

Dat lijkt mij absoluut geen hardware probleem.

Ik heb sowieso nog maar zelden gehoord dat er problemen zijn met DM8000's. Zelfs niet met exemplaren die al 2,5 jaar oud zijn.

Ik denk dat je gewoon een schone installatie moet doen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Vertel eens wat meer over je installatie.

Welke image staat erop en hoeveel plugings bv

loopt hij spontaan vast of start je bv een pluging op?

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C

Geplaatst:

Hoi

Of gebruik je de CI module met een card icm Pli image

Dan direct Cccam installeren en die gebruiken.

Groet blakkie

Groet blakkie

DM600PVR (standby),DreamBox 8000HD, Visiosat Big bisat 6 Quads

Geplaatst:

Ik heb er de enigma van september 2009 op staan en de jade image van november 2009. De cccam ook uit die tijd.

Ik heb wel een paar maanden geleden de nieuwste HenkSat instellingen gedownload.

Zelf kreeg ik het idee dat als je te snel schakelt tussen kanalen dat hij dan vastloopt. Maar ook als er een HD opname loopt en er wordt gekeken naar een opname van de interne disk.

Geplaatst:

Een image van sep 2009?? Wat dacht je van opnieuw flashen?

Als je PLi gebruikt & autobackup ben je met opnieuw flashen in 10 min weer up & running.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

jade image op een 8000 , kan dat ?

als dat zo is , dan is het idd stokoud

ik heb dat ook nog op mijn 7000 maar dat is omdat er geen nieuwer is

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )

Geplaatst:
Origineel bericht van: SIMBAke

Jade3 is een Enigma2 image uit 2009 dus behoorlijk uit de tijd voor een DM8000.
Geplaatst:

We hebben een fossiel gedetecteerd hier!! cool

Ze zijn er nog, deze mannen/vrouwen, met Jade op een e2dm.

Origineel bericht van: Loui (K)

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:
Origineel bericht van: Catastrofus
We hebben een fossiel-image hier!! cool
Ze zijn er nog, deze mannen/vrouwen, met Jade op een 8000!

Origineel bericht van: Loui (K)

Hihihi wel een uitzondering dan
Geplaatst:

Helemaal mee eens, een firmware uit 2009 die pas halverwege 2011 problemen geeft. Dat zie je niet zo vaak.

Origineel bericht van: Brombeer
Bekijk het van de positieve kant ,,,wel een kwaliteitje deze firmware als tie zolang meegaat en nu pas problemen geeft .

Zou wel het advies opvolgen en opnieuw effe flashen en dit zeker wat vaker doen ,hoeft niet bij iedere nieuwe versie maar omdat het erg gemakkelijk gaat tegenwoordig toch maar wat vaker doen.

Moi Brombeer. smile

Geplaatst:

De hints doen me eerder denken aan een harddisk die niet meer helemaal tof is. Dus deze zou ik in ieder geval even checken.

Dat kun je op de box zelf doen door bijvoorbeeld het pakket smartmontools te installeren (opkg install smartmontools in OpenPli 2.x) om de smart status uit te lezen

Vervolgens de smart status van je schijf uitlezen (smartctl -a /dev/sda) of iets vergelijkbaars.

Een lange zelftest van de schijf kun je ook nog doen (smartctl -t long /dev/sda), en daarna de smart status uitlezen. Dit duurt even voordat het klaar is!

De commando's zijn niet gevaarlijk voor de schijf of de inhoud. Zie voor meer hulp smartctl -h.

Heb zelf geen harde schijf in mijn ontvangers dus kan je de exacte commando's niet met zekerheid geven. Bovenstaande werkt in ieder geval onder linux prima.

Geplaatst:

Soms kan je 8k ook vastlopen met streamen en niet goed de vlc player afsluiten.

Dat kan idd het gevolg hebben dat je 'm ff opnieuw moet opstarten...maar dan gewoon via de knop aan de voorkant...maar ik heb 'm nog nooit moeten rebooten via de aan en uit knop aan de achterkant.

Dreambox 8000..800..500HD-S...2 x 800HD-C...en uiteraard mooie nas in 't netwerkje hangen.

Geplaatst:

Ik wel, de 8000 beneden staat op een Dune HD max in een kastje met een glasplaat er voor. Tsja, dan kan je soms niet anders...

De andere 8000 staat helemaal vrij zonder andere meuk er om heen en doet het dus altijd.

Origineel bericht van: Caberg
maar ik heb 'm nog nooit moeten rebooten via de aan en uit knop aan de achterkant.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen