Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Wij hadden graag een HTPC gebouwd ter vervanging van een flinke stapel apparatuur (waarvan de helft gesneuveld of sneuvelend), om zo een compacter multimedia-rek te bekomen en tegelijkertijd nog wat extra functies toe te voegen.

We hebben reeds een vaste PC die we hiervoor zouden kunnen ombouwen (Intel Core i5, 4GB DDR3, 1TB HDD, Full-HD-compatibele videokaart met HDMI uitgang, Win7 Home Premium 64-bit).

Verder zat er bij een van onze laptops ook een klein USB DVB-T-tunertje met IR-ontvanger en Windows Media Center afstandsbediening geleverd, wat we dus ook dachten te gebruiken (de laptop waarop dit werkt draait ook gewoon Windows 7, dus dat moet lukken).

Nu willen we natuurlijk ook met die HTPC kunnen TV kijken, en dan niet alleen naar één en Canvas/Ketnet, maar naar alles wat we via onze schotelantenne kunnen binnenhalen, inclusief het TV Vlaanderen pakket.

Verder willen we ook kunnen opnemen van de ene zender en tegelijk naar een andere kijken (zal je altijd zien, 2 leuke programma's tegelijk op tv gevolgd door een periode waar nergens iets interessants te zien valt).

Er moeten dus 2 DVB-S2 tuners in komen.

De vragen:

a. Bestaan er DVB-S2 kaarten (PCI-E) die compatibel zijn met Windows Media Center (win7-versie), liefst betaalbaar?

b. Zitten daar kaarten bij (uitbreidbaar) met een CI-slot of kaartlezer zodat de boel TV-Vlaanderen-compatibel kan gemaakt worden?

c. Zitten daar dan weer kaarten bij die overweg kunnen met een Diseqc 4/1 switch?

d. Is het mogelijk om in Windows Media Center 2 DVB-S2-kaarten aan te sturen (1 kijken, 1 opnemen), en liefst ook nog een DVB-T tuner er bovenop (enkel kijken, als back-up voor als de satelliet-ontvangst tegen valt)?

e. Als dit allemaal bestaat en mogelijk is, kun je dan gewoon met 1 TV-Vlaanderen kaart tegelijk kijken naar een TVV-zender en opnemen van een andere TVV-zender?

Ik weet het, lange post met veel vragen, mijn excuses hiervoor.

groetjes,

Isabelle

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Geplaatst:

Hallo,

Je kan ook voor een dual-tuner gaan. Bijv. Tevii S480. Dat is een DVB-S2 PCI-e kaart en heeft twee aansluitingen voor op de schotel. Deze kan naar mijn weten ook overweg met de genoemde Diseqc 4/1.

Hierbij moet nog wel apart een USB-cardreader worden aangeschaft tbv de smartcard voor TV-Vlaanderen.

Mvg,

Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Geplaatst:

Ow, dat is natuurlijk interessant naar stroomverbruik (ik veronderstel dat 1 'dubbele' kaart zuiniger is dan 2 enkele) en ruimte-inname in de behuizing en op het moederbord!

Kan je met 1 kaartlezer en 1 TVV-kaart dan ook kijken naar een TVV zender en tegelijk opnemen van een andere TVV zender?

Welke goeie, betaalbare DVB-S2 kaarten met dubbele tuner zijn er zoal die ten volle werken onder Windows Media Center (7)?

Isabelle

Nog geen rotor...

Geplaatst:
Origineel bericht van: Candisa

Er moeten dus 2 DVB-S2 tuners in komen.
De vragen:
a. Bestaan er DVB-S2 kaarten (PCI-E) die compatibel zijn met Windows Media Center (win7-versie), liefst betaalbaar?
b. Zitten daar kaarten bij (uitbreidbaar) met een CI-slot of kaartlezer zodat de boel TV-Vlaanderen-compatibel kan gemaakt worden?
c. Zitten daar dan weer kaarten bij die overweg kunnen met een Diseqc 4/1 switch?
d. Is het mogelijk om in Windows Media Center 2 DVB-S2-kaarten aan te sturen (1 kijken, 1 opnemen), en liefst ook nog een DVB-T tuner er bovenop (enkel kijken, als back-up voor als de satelliet-ontvangst tegen valt)?
e. Als dit allemaal bestaat en mogelijk is, kun je dan gewoon met 1 TV-Vlaanderen kaart tegelijk kijken naar een TVV-zender en opnemen van een andere TVV-zender?

Isabelle

Hoi, kijk ook eens naar de DigitalDevices cine s2 die doet alles wat jij vraagt, de cine s2 draait hier nu al een maand of 5 zonder enig probleem met de ci kaart win 7 64 mediacenter en heb deze met diverse modules werkend oa de aston 1.07, mediaguard, matrix reborn en de dragon cam.
1 opnemen 1 kijken geen probleem.
Mooie van dit systeem is dat je later altijd nog kunt uitbreiden tot max 8 twin tuners......

Groetjes.........
Geplaatst:

Het lijkt er op dat dit inderdaad de kaart is die ik zoek: kaart met dubbele tuner + ci-uitbreiding zijn samen zeer betaalbaar en gemaakt voor Windows 7.

Nog 2 vraagjes voor de zekerheid:

- Worden de HD-zenders gevonden en mooi weergegeven in Media Center? (Ik had al rondzoeken gelezen dat dit nogal eens een probleem kan geven bij sommige set-ups/kaarten/drivers)

- Kan er op beide aansluitingen (tegelijk natuurlijk) gewoon een Diseqc 4/1 switch (met 4 LNB's er aan) worden aangesloten, of komt die daarvoor stroom tekort?

groetjes,

Isabelle

Nog geen rotor...

Geplaatst:

Nog 2 vraagjes voor de zekerheid:
- Worden de HD-zenders gevonden en mooi weergegeven in Media Center? (Ik had al rondzoeken gelezen dat dit nogal eens een probleem kan geven bij sommige set-ups/kaarten/drivers)
- Kan er op beide aansluitingen (tegelijk natuurlijk) gewoon een Diseqc 4/1 switch (met 4 LNB's er aan) worden aangesloten, of komt die daarvoor stroom tekort?

groetjes,
Isabelle

Hoi,

Op vraag 1:Alle hd en sd zenders worden gevondenen beeld is perfect 1080p dus HD zoals het moet zijn maar ook se SD kanalen worden perfect weergegeven.ik vind persoonlijk het plaatje straker dan van mijn Vantage HD 8000s.
Mocht je willen kun je ook gewoon handmatig transponders ingeven.
De drivers software van DD is er voor zowel windows en linux met erg eenvoudigge installatie en werkt vlekkeloos en word goed bijgehouden.
een en ander werkt ook perfect met mediacenter van win7 maar ook met DVBviewer vanaf versie 4.6.
Maar ga je voor het gemak dan zul je in het begin zeker genoeg hebben aan mediacenter, goede epg en van daaruit ook opnemen met 1 klik......erg handig

Op Vraag 2: De DD tuners ondersteunen het Diseq 2.0 protocol dus je kunt er gewoon een 2.0 switch (oa 4 naar 1) aanhangen, ik heb dit zelf nog niet uitgeprobeerd( wacht op mijn dakkapel om al mijn schotels te plaatsen dan komt er ook een switch bij :D) maar zag al wel dat je tijdens de installatie meerder sats aan kunt geven.
De mijne staat echter momenteel vast met beide tuners op natuurlijk 23.5 oost.

Voor de extra stroomvoorziening van de lnb's zit een aansluiting op de kaart (is een floppiedrive aansluiting), ook kun je tegelijk een kabel voor die aansluiting tegelijk bijbestellen meende 4,95 euro voor zowel de tunerkaart en ook de ci-kaart

Groetjes............
Geplaatst:

Ok, na even nader te kijken in de online-handleidingen, in combinatie met uw post, begrijp ik het volgende:

- De twin-tuner-kaart moet in een PCIe 1x slot en moet een floppy-stroomvoorziening krijgen

- De CI-uitbreiding kan ofwel achterin de behuizing tussen de uitbreidingskaarten, of optioneel in een 3,5"-bay voorin de behuizing en heeft eveneens een floppy-stroomvoorziening nodig

- Tussen de twin-tuner-kaart en de ci-uitbreiding hoort een (bij de ci-uitbreiding geleverde) 20-polige kabel

Correct?

Ik zie ook dat er nu tijdelijk een PCI-montageplaatje bij de Cine-kaart wordt geleverd, waardoor er een twintuner-uitbreiding (dat is toch die DuoFlex kaart hé?) naast kan worden gemonteerd,zonder een extra uitbreidings-slot in te nemen.

Ik zie ook dat de Cine S2 V6 2 van die 20-polige aansluitingen heeft, dus ik veronderstel dat ik die V6 versie nodig heb en dan gewoon een CI-uitbreiding aan de ene 20p-aansluiting kan hangen, en die 'DuoFlex' aan de tweede?

Isabelle

Nog geen rotor...

Geplaatst:
Ok, na even nader te kijken in de online-handleidingen, in combinatie met uw post, begrijp ik het volgende:
- De twin-tuner-kaart moet in een PCIe 1x slot en moet een floppy-stroomvoorziening krijgen
- De CI-uitbreiding kan ofwel achterin de behuizing tussen de uitbreidingskaarten, of optioneel in een 3,5"-bay voorin de behuizing en heeft eveneens een floppy-stroomvoorziening nodig
- Tussen de twin-tuner-kaart en de ci-uitbreiding hoort een (bij de ci-uitbreiding geleverde) 20-polige kabel

Correct?

Isabelle

Klopt als een bus, de tunerkaart zelf krijgt zijn stroom via de pcie bus de floppy aansluiting is voor de extra stroom voor bv een hongerige lnb of switch.
Aansluiting mag ook 16x slot zijn.

Ok,

Ik zie ook dat er nu tijdelijk een PCI-montageplaatje bij de Cine-kaart wordt geleverd, waardoor er een twintuner-uitbreiding (dat is toch die DuoFlex kaart hé?) naast kan worden gemonteerd,zonder een extra uitbreidings-slot in te nemen.

Ik zie ook dat de Cine S2 V6 2 van die 20-polige aansluitingen heeft, dus ik veronderstel dat ik die V6 versie nodig heb en dan gewoon een CI-uitbreiding aan de ene 20p-aansluiting kan hangen, en die 'DuoFlex' aan de tweede?

Isabelle

Klopt ook weer, als ik nu kon kiezen zou ik ook opteren voor de v6 versie dan kun je een tweede tunerkaart en een ci kaart combineren. de ci- kaart kan 4 tuners tegelijk aan claimt men.

Als je verder leest zie je ook een pci=bridge staan dan kun je tot 8 verschillende kaarten combineren dus dvbs,dvbc,dvbt en dat weer samen met de ci kaart.....de combinaties mag je zelf bepalen.
Dit geld ook voor de v6 versie je mag daar ook weer twee tunerkaarten aanhangen of een andere tuner en een ci-kaart....wat je wil

Al met al een erg veelzijdig systeem vandaar dat ik er voor gekozen heb.
Ik heb ook direct vanuit de webshop besteld en ook dat werkte prima, ook als je vragen hebt worden die correct in het Duits of als je wil in het Engels beantwoord, ook krijg ik steeds netjes via de mail bericht als er nieuwe software is.

Groetjes............

Geplaatst:

Bedankt voor uw tijd en moeite om dit allemaal voor me uit te klaren!

Ik ben overtuigd van de veelzijdigheid van dit systeem en dat het uiteraard gewoon Win7 MC compatibel is, voor een al bij al interessante prijs.

Voor DVB-T zou ik gewoon dat USB-dingetje dat we liggen hebben gebruiken. Dit is tenslotte enkel voor back-up bij noodweer en anders moeten we ook nog eens een andere Media Center afstandsbediening + ontvanger aanschaffen.

Voor nu zal het dus zo een Cine S2 kaart met ci-uitbreiding en (voor de zekerheid) voedingskabeltjes worden in de woonkamer, en verhuist de brakke (want ir-ontvangertje is kaduuk, wat de mogelijkheden flink beperkt) oude Kathrein naar de slaapkamer.

Op termijn zou er dan een DuoFlex uitbreiding bij komen en wordt de Kathrein in de slaapkamer vervangen door een 'streamingtoestel' dat over het netwerk tv-signaal haalt vanaf de HTPC in de woonkamer (ik dacht eens op een Microsoft-pagina gelezen te hebben dat dit mogelijk is met MediaCenter?), zodat we 's avonds en 's ochtends niet telkens meer de TVV-kaart hoeven mee te nemen (want de tuner zit gewoon in de HTPC in de woonkamer, vergezeld van een CAM met TVV-kaart)...

Isabelle

Nog geen rotor...

Geplaatst:

Inderdaad een interessant topic, maar dit gaat over een server-(ht)pc en client-htpc die beiden onder Linux Ubuntu werken...

Wat ik zoek (voor in de toekomst) is een mogelijkheid om de Windows 7 MediaCenter HTPC in de woonkamer te behouden, al dan niet uitgebreid met (een) DuoFlex kaart(en) om meer zenders tegelijk te kunnen ontvangen...

Maar dan met de mogelijkheid om op een (ht)pc of streaming-toestel in (een) andere kamer(s) eveneens gebruik te kunnen maken van een tuner van de woonkamer-HTPC.

Dus bijvoorbeeld:

- Win7 MC HTPC in de woonkamer met 2 twin-DVB-S2-tuners (4 tuners dus) en 1 CI-slot met daarin een TV-Vlaanderen CI-module en smartcard, en aangesloten op het binnenhuis-netwerk.

- een (ht)pc of streamingtoestel in de slaapkamer, aangesloten op het binnenhuisnetwerk, maar zonder fysieke tv-tuners aan boord.

In dit geval zou ik dus de mogelijkheid willen hebben om ofwel:

- naar 1 zender te kijken in de woonkamer óf slaapkamer, en tot 3 zenders tegelijk op te nemen

- naar 1 zender te kijken in de woonkamer, tegelijk naar een andere zender te kijken in de slaapkamer, en dan eventueel nog tot 2 andere zenders op te nemen.

Via informatie op de website van Microsoft ben ik er achter gekomen dat dit makkelijk te doen is door een "Extender" te plaatsen in de slaapkamer, zoals bijvoorbeeld een Xbox 360, Linksys DMA2100/2200...

Aangezien gamen op de slaapkamer in de verste verte niet op de lijst van behoeften staat, en HD-DVD flink nutteloos is in tijden dat alle films op BluRay uitkomen, lijkt die Xbox 360 me helemaal niets, maar als ik rondzoek op bijvoorbeeld die Linksys, dan merk ik dat die toestellen nergens meer te verkrijgen zijn...

Een pc-based "Extender" of "Client" lijkt me dus voor de hand liggend, maar daar kan ik niets over vinden?

Isabelle

Nog geen rotor...

Geplaatst:

Na een beetje rond googlen ben ik er achter gekomen dat men bij Microsoft liever spelconsoles en aangepaste OEM-versies van WinCE verkoopt dan een fatsoenlijke softwarematige 'Media Center Extender'...

Wel ben ik in die zoektocht meermaals het "DVB Logic" softwarepakket tegengekomen.

Op het eerste zicht dacht ik dat dit onnodig was met een Win7 compatibele tv-kaart met CI-uitbreiding, omdat het basisprogrammaatje in eerste instantie dient om niet-MediaCenter-compatibele kaarten te laten werken in MediaCenter door er virtuele compatibele DVB-S tuners van te maken...

Maar blijkbaar hebben ze ook een netwerk-programma (waarvoor je ook dat basisprogramma nodig hebt) waarmee je ook de tv-kaarten (inclusief ci-uitbreiding) van de 'server' virtueel kunt installeren op 'clients', waar je die dan weer kunt instellen in de plaatselijk draaiende MediaCenter-toepassing.

Als ik het goed begrijp zou dit dus dé methode zijn om op x aantal computers/htpc's/laptops/... doorheen het hele huis tegelijk te kunnen kijken naar evenveel verschillende zenders, met énkel een TV-Vlaanderen kaart in de 'centrale' HTPC, zolang deze maar minstens evenveel tuners heeft als er 'clients' zijn die tegelijk tv willen kijken?

Isabelle

Nog geen rotor...

Geplaatst:

Hoi,

Zie dat je lekker bezig bent.......google maar eens op dvbviewer server...ik neem aan dat Engels geen probleem is.

De DD tunerkaart werkt goed met de dvbviewer vanaf versie 4.6

Succes.............

Geplaatst:

Het geeft zich ook een windows build XBMC PVR client die je in de woonkamer kunt draaien. Je hoeft dan alleen de backend op Linux te draaien. Eventueel zou je kunnen proberen op je backend een virtual box te draaien op de windows PC met daar de linux distributie in (geen idee of dit werkt).

Even voor jou beeldvorming, mijn server is alles behalve een htpc. Ik heb een atom boardje met ingebouwde intel grafische kaart (= waardeloos). Met wat bij elkaar geraapte hardware kan je al een ubuntu servertje maken. De front end/client dient wel voor het weergeven van HD over of:

- Zware hardware, quad core enz.

of

- Geforce 9 kaart, deze ondersteund VDPAU, een manier om al het beeld via de grafische kaart te renderen met nagenoeg geen processor belasting.

Ik weet niet hoe VDPAU onder windows ondersteund wordt.

Greetz

Mr|Repel

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

Geplaatst:

Linux...

Ik heb vroeger zelf een tijdje met Ubuntu gewerkt en dit draait nu nog steeds (in nieuwere versie uiteraard) op de laptop van mijn vriendin (die standaard geleverd werd met het hopeloze Windows Vista)...

Maar sinds we een vaste pc en laptop hebben waar Windows 7 op draait, is de zoektocht naar alternatieve besturingssystemen voor mij eigenlijk afgelopen.

Voor mij persoonlijk is dit de beste Windows ooit en een zéér geduchte concurrent voor al het afwijkende dat ik getest (Linux) of overwogen (Mac OS X) heb.

Als het hele zootje (zowel de server-HTPC als client-HTPC('s)) dus gewoon onder Windows 7, met het meegeleverde/ingebakken Media Center kan draaien zonder al te veel kunstgrepen (zoals stiekem toch gewoon Linux draaien), dan heeft dat toch wel mijn voorkeur.

--------------------------

DVB Viewer: Ik raak eigenlijk niet echt wijs uit de informatie die ik op hun website vind...

Wat heeft die oplossing voor op de "DVB Logic" oplossing die ik ondertussen gevonden heb?

Voor zo ver ik kan afleiden uit de website is dit ook een betalend programma en met DVB Logic kan ik volgens mij ook gewoon alles wat ik wil?

Een gratis programma/plug-in zou wel mooi zijn trouwens, ik weet niet of dit bestaat?

groetjes,

Isabelle

Nog geen rotor...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen