Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Origineel bericht van: Candisa

DVB Viewer: Ik raak eigenlijk niet echt wijs uit de informatie die ik op hun website vind...
Wat heeft die oplossing voor op de "DVB Logic" oplossing die ik ondertussen gevonden heb?

Voor zo ver ik kan afleiden uit de website is dit ook een betalend programma en met DVB Logic kan ik volgens mij ook gewoon alles wat ik wil?

Een gratis programma/plug-in zou wel mooi zijn trouwens, ik weet niet of dit bestaat?

groetjes,
Isabelle

Hoi,

Het grootste verschil tussen DVB-logic en DVb-viewer is dat de eerste geintregeerd word in mediacenter en de tweede als zelfstandig programma werkt en persoonlijk vind ik deze wat vriendelijker met scannen en sorteren van kanalen.

Beide zijn idd betaalde programma's...das logisch want de makers ervan steken daar ook een boel tijd in en niemand werkt graag voor niks toch?

Maar ik dacht dat er van Prog-DVB wel zei het een erg uitgeklede gratis basis versie was.

Groetjes...........

Geplaatst:

Aangezien het de bedoeling is om zowel in de woonkamer als slaapkamer met Windows Media Center te werken, is het dan niet juist logischer om te kiezen voor een programma dat zich daarin integreert?

Wat me trouwens wel opvalt is dat Digital Devices kaarten door beiden niet echt vermeld worden in de lijsten van ondersteunde kaarten!

Verder ben ik ook dit topic tegengekomen: http://www.dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=43&t=10869

Hierin wordt vermeld dat er problemen zijn met de compatibiliteit tussen DVB-Logic en de CI-uitbreiding van Digital Devices.

Als ik de TV-Vlaanderen zenders niet kan streamen naar andere (ht)pc's (omdat de ci niet werkt), is het natuurlijk compleet nutteloze moeite en geld, want het zijn juist die TV-Vlaanderen zenders die we het meeste doorheen het hele huis zouden bekijken!

Isabelle

Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single

Nog geen rotor...

Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC

Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers

Geplaatst:

Waarom wil je persé kijken via Windows Media Center?

Dat is de essentiële vraag.

Als je niet zonder WMC kunt, ben je gedwongen om combinaties te maken met WMC en bv. DVB-Logic.

Zonder WMC komen er alternatieven in beeld zoals MediaPortal en DVBViewer.

Die kunnen stand-alone functioneren en zelfstandig je tv verdelen over meerdere pc's.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Geplaatst:

Windows 7 vind ik een must, aangezien ik dat gewoon een van de betere besturingssystemen vind.

Windows Media Center is geen must, maar lijkt me gewoon een logische keuze, aangezien het toch in Windows zit ingebakken, en je het ook makkelijk kunt oproepen door op de groene knop van de MC-afstandsbediening te drukken.

Een ander programma is voor mijn part ook goed, maar dan moet het wel mogelijk zijn om:

- de Media Center afstandsbediening te gebruiken

- er voor te zorgen dat het alternatieve programma opstart wanneer de groene toets op de afstandsbediening wordt ingedrukt

- er voor te zorgen dat Media Center uiteraard niet meer opstart wanneer de groene toets op de afstandsbediening wordt ingedrukt.

Wat ook leuk zou zijn, en bij mijn weten mogelijk is in MediaCenter:

- Nederlandstalig

- Lampen aansturen en scènes creëren (bvb: bij het kijken van een film gaan automatisch lampen w, x en y uit, en wordt lap z gedimd)

Isabelle

Nog geen rotor...

Geplaatst:

Al je wensen zijn realiseerbaar met MediaPortal of DVBViewer.

De lampen aan- en uitzetten is wel iets anders dan tv kijken.

Dus daar doe ik geen uitspraak over.

In principe heb je bij die pakketten geen WMC meer nodig.

Ik kan je adviseren om eerst eens te kijken, hoe die andere software eruit ziet.

Op You Tube kan je filmpjes zien met betrekking tot MediaPortal en DVBViewer.

Wel erop letten dat je niet kijkt naar oude filmpjes van enkele jaren oud.

De software verandert soms behoorlijk snel in look en functie.

Dan zijn die oude filmpjes niet meer van toepassing.

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Geplaatst:

Wat denken jullie trouwens van de MS-Tech MC-380 behuizing?

Deze is met slechts €60,- spotgoedkoop naar HTPC normen en is ook wat smaller (36cm) dan de gemiddelde HTPC-case (43,5cm), wat nadelig is in een hifi-toren (43,5cm breed), maar wel erg plaatsbesparend als je een meubel hebt waar 2 'klassieke' hifi-toestellen net niet naast elkaar in kunnen...

Ook afwijkend is de plaats van de voeding: deze zit namelijk dmv een verlengkabeltje aan de voorkant van de behuizing, naast de drive-bays (1x5.25" en 2x3.5", geen overschot, maar wel voldoende).

Hierdoor past er achterin toch gewoon een full-ATX moederbord met 7 kaart-sloten, of een mATX (4sloten) met CI-slot, DuoFlex-kaart en een rijtje custom-aansluitingen er naast.

Het uiterlijk is zeer eenvoudig, misschien wat té eenvoudig, maar liever dat, dan opzichtig met veel glanzend plastic zoals bij veel goedkope behuizingen.

Een schermpje is ook niet aanwezig, maar dat hoeft ook niet, er staat tenslotte een 42" scherm er vlak boven...

12768542361256723044MC-380_gross.jpg

1299830337mc-380_2.jpg

Verder dacht ik de boxed-koeler van mijn Intel Core i5-750 te vervangen door een Scythe Big Shuriken.

Zeer stil en goed koelend dmv koperen heatpipes en de stille 120mm fan.

Scythe_Big_Shuriken-003.jpg

Isabelle

Nog geen rotor...

Geplaatst:

Of de MS-Tech MC-1200 kast. Ietsjes duurder maar wel mooi.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen