Ga naar inhoud


ik word een beetje clone-moe


fcr052

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: soktic
Ook hier raakt de vergelijking kant nog wal. welk bedrijf wordt er benadeeld door de hardrijdende automobilist?, geen enkele (het milieu is er immers geen). Hiermee schaad de autofabrikant dan ook niemand, indirect.

Door de Dreambox van DMM werden direct TV aanbieders benadeeld. Ze hebben niet actief gepoogd de emu's "onklaar" te maken. Terwijl ze wel heel veel energie stoppen in de beveiliging van hun eigen bootloader + firmware, zodat deze frimware niet op clones draait.

Dream is dus mede verantwoordelijk aan de schade die de providers ondervinden. Het was in een tijd dat iedereen met de gold-fun-silvercards zat te klooien. Wat is er dan makkelijker dan een dreambox met emu.

Het is zelf zo dat DMM zelf een emu heeft gemaakt, welke dat is mag je raden. Zal wel weer ontkent worden door bepaalde mensen..

Dus ik blijf erbij Dream mag je gewoon bestelen."oog om oog, tand om tand".
En daarom vind ik het raar dat mensen DMM zo zielig vinden.


Dat is mooi, dan mogen we dus ook bij jouw thuis inbreken volgens je redenering. Dan steel ik van de dief die van de andere dief steelt.

Ga je nu echt proberen dit goed te praten?... Zoals ik al zei, ik ben ook geen heilig boontje, maar probeer iig niet net te doen alsof.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dan een andere redenering om geen kloon te kopen die misschien ook voor jou werkt.

 

Als DMM te weinig verkoopt omdat er alleen maar klonen verkocht worden, dan is er geen geld meer om nieuwe modellen te ontwikkelen.

 

Die Kopinezen ontwikkelen niks, dus dan is er binnenkort niks nieuws meer te kopen.

 

En emu's zijn op zich net zo legaal als een auto die 300 kan.

Je kan ze prima legaal gebruiken met een officiële kaart en eventueel binnenshuis delen.

 

Dat je er meer mee kan maakt een emu niet illegaal.

Net zomin als een auto die 300 kan dat niet is, dode mensen zijn overigens ook "schade".

 

Dat die emu's bij DMM vandaan komen is overigens een aanname waar geen enkel bewijs voor is.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer niets goed te praten, ik heb alleen gezegd dat ik er geen probleem mee heb omdat het in mij reactie om DMM gaat. Dat is volgens sommigen kort door de bocht, maar ik heb mijn visie nu wel duidelijk gemaakt. Dus niet kort door de bocht, maar goed doordacht. Daar kan je het mee eens zijn of niet.

 

Wat mij betreft ontwikkeld DMM ook niets meer, komen we wellicht eens van die E2 prul af.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkel bewijs nee....

Maar het is toch publiek geheim.

 

Dream is groot geworden vanwege de mogelijkheid CS te doen.

Die excuses daarom heen altijd.

Het is zeker een hele goede ontvanger met veel mogelijkheden maar het suc6 is toch echt daaraan te wijten.

Dit geld trouwens evengoed voor de concurenten zoals vu en dergelijke.

 

Ik zeg niet dat iedereen CS gebruikt maar ben toch vrij zeker dat dit zeker boven de 90 Procent ligt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

En dat is dan dé reden waarom iedereen een clone zou moeten kopen?

 

Dat is toch de dom voor woorden?

 

Een Ferrari koop je ook niet om er altijd de legale snelheidslimiet mee te rijden, maar is dan een Chinese namaak Ferrari kopen plotseling normaal en verantwoord?

 

Mvg,

 

Michel

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Niemand bestrijd wat jij zegt. Ik denk ook dat de Dreambox nóg populairder geworden is door cardsharing,

 

Maar eind 2002 tot eind 2003 was er nog geen cardsharing en was de Dreambox ook al vreselijk populair.

 

Dat komt door de open source software structuur en door het nieuwe concept en dat daaruit later cardsharing is voortgekomen is bijna een logisch gevolg.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ferrari kopen heeft niets met snelheids limieten te maken, maar om het estetische van een auto. Dat hebben de chinesen (nog) niet voor mekaar. TV kijken heeft minder met dit alles te maken, dus een kijkdoos kopen die kan doen wat je wilt is voor de ene een oplossing en een (vaak veel duuder) bekent merk kijkdoos kopen is voor de andere een oplossing.

Hoe meer eisen je stelt, des te kleiner je mogenlijkheden.

Toen ik op zoek WAS, HAD ik weinig keus.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Ik kan alleen voor mijzelf spreken, maar als de Dreambox vanaf vandaag niet meer zou kunnen cardsharen, zou ik nog steeds de Dreambox kopen.

 

Ik maak ook 'gebruik' van cardsharing, maar wij hebben daarnaast ook gewoon een legale kaart met abonnement.

 

Ik vind het gewoon een enorm prettig te bedienen receiver, een geweldige multituner en een hele goede PVR.

 

Dat ik dan via het netwerk de opgenomen bestanden naar mijn PC kan halen, een timer vanuit mijn mobiele telefoon kan programmeren en geen uitzending meer hoef te missen (autotimer) vind ik geweldig.

 

Ook kan ik de films of series die ik beneden heb opgenomen, boven (verder) kijken. Geweldig!

 

Daarnaast vele leuke en legale plugins die de ontvanger nog interessanter en beter maken.

 

Nee hoor, ook zonder cardsharing voor mij zo weer een Dreambox.

 

Wat mij betreft dus 'gelul in de ruimte'.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw wederom vriendelijk compliment t.a.v. mijn bericht.

En het is juist vanwegen dezelfde redenen ik een andere keuze heb gemaakt.

Maar goed, dat is off-topic. Met mijn berichtje wilde ik alleen zeggen dat iedereen zelf kan beslissen welke functionaliteit hij wilt en daarna kan beslissen of hij een duurder (soms beter) merk of goedkopere (soms slechter) clone koopt.

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet met al je standpunten eens maar dat terzijde. Ik vind wel dat die Chinezen hun clones in een ander jasje hadden moeten steken . Nu is het inderdaad plagiaat en dat is strafbaar.

 

Wij hebben het hier wel steeds over Chinezen is het niet zo dat de opdrachtgever tot het bouwen van die kastjes waarschijnlijk gewoon uit Europa komt. Je kunt daar alles in elkaar laten zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is het voor degene die het als hobby zien wel goed als cardsharen niet meer werkt.

 

99,9% van alle mensen die een kloon kopen doen dat waarschijnlijk alleen om te sharen en doen er qua hobby verder niks mee.

Gaat ook nogal moeilijk als je nauwelijks iets kan flashen omdat anders je box dood gaat.

 

Als sharen niet meer werkt, of weer ingewikkeld wordt dan ruimt dat lekker op.

Degene die er niet voor de hobby mee bezig zijn stoppen dan vanzelf.

 

Als CS morgen niet meer werkt dan, is het dan bewijs dat DMM erachter zit en hier meeleest? Of een hobbyist die ook genoeg heeft van alle klonen?

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje onzin wat je schrijft, wat dat flashen betreft. Hier 2 boxen staan 1 originele en een clone en op beide draaien de laatste versie van openpli. Het flashen van een originele gaat wel simpeler dat wel.

 

Wat versta je onder er voor de hobby mee bezig zijn ? Zou dat denk je zo veel verschillen tussen mensen die een originele of mensen die een clone hebben ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk wel dat het percentage wat alleen in CS geïnteresseerd is onder eigenaren van klonen veel hoger is.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...