Ga naar inhoud

[DM7025] Is mijn voeding defect?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na mijn vakantie heb ik gemerkt dat mijn dreambox 7025 helemaal niks meer doet,helemaal geen licht op display.

Kan het zijn dat de voeding kapot is of kan ik het met een jtag zelf repareren?

• 5 maanden later...
Geplaatst:

Ik heb ook een defecte voeding, onderdeel C8 is bij defect. Kan ik deze ook door een 2200uF 10v exemplaar vervangen?? Die heb ik namelijk nog liggen :-)

Geplaatst: (aangepast)

Nee, de "werkspanning" van 10 volt is te laag; moet minimaal 16 volt zijn.

Niet doen want hij zal zeer snel kapot springen als je die plaatst.

Haal gewoon ff een nieuwe. Maar vervang dan gelijk het hele lijstje (zie foto) en je hebt weer jaren plezier van je 7025.

aangepast door iemand

gr. Erik

Geplaatst:

Hmm, dan moet ik die even bestellen. Die andere zijn al eens vervangen via ***geen-reclame*** Zoetermeer.

En dat vele plezier moet nog steeds komen, op de een of andere manier blijft mijn box steeds vastlopen. Heb er nooit 'echt' veel plezier van gehad, alleen vervangen doet nu financieel een beetje teveel pijn :(

Toch binnenkort maar eens de overstap maken naar HD.. Ik zal dit forum eens afspeuren wat de beste keuze qua ontvanger voor mij is...

Tot die tijd eventjes solderen :)

• 7 maanden later...
Geplaatst:

Nou terug van weggeweest, ik heb hem eerst zelf gesoldeerd maar na een paar dagen aan te hebben gestaan was de box weer 'dead'. Ik heb toen via een bekende verkoopwebsite gezocht en een reparateur in de buurt gevonden. Die heeft hem gerepareerd door alle elco's te vervangen.

Het enige probleem wat hij nu heeft is dat wanneer hij stroomloos is geweest, het erg lang duurt voordat hij het weer doet. Praktisch houdt dat in: je zet met de achterschakelaar de box aan en dan gebeurd er niks. Dan wacht je (soms tot 3 minuten) en dan zie je het display langzaamopgloeien. Vervolgens begint de schakelaar aan het voorkant te werken en kan je hem standby zetten. Dan wacht je een paar seconden en dan kan je hem met de schakelaar voorop aanzetten en werkt de box probleemloos. De reparateur wist niet goed te zeggen waar dit vandaan komt, Is er hier iemand die een idee heeft??

Geplaatst:

Het lijk er op dat er nog een elco stuk is ,om daar achter te komen kun

je proberen met een haarfohn de voeding te verwarmen ,start hij dan wel goed op

dan zijn er nog meer elco's stuk .

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

• 4 weken later...
Geplaatst:

Het lijk er op dat er nog een elco stuk is ,om daar achter te komen kun

je proberen met een haarfohn de voeding te verwarmen ,start hij dan wel goed op

dan zijn er nog meer elco's stuk .

Ok met de fohn erop is hij inderdaad erg snel 'wakker', hoe kom ik er achter welke elco defect is??

Geplaatst:

Het lijkt er op dat de reparateur hem niet goed gemaakt heeft, of hij heeft alle elco's

niet vervangen, ik zou gewoon weer terug gaan en leg hem dit verhaal voor, dat er

meer elco's stuk zijn ,om er achter komen welke elco stuk zijn zal je de voeding er uit

moeten halen en kijken welke elco niet vervangen is

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Het gekke is dat als ik de groene 'tarnsformator' (ik gok dat het dat is) in het midden verwarm met de fohn dat hij het dan gaat doen. Het knisperende geluid wat hij maakt komt ook daar vandaan.

Ik heb de reparateur gemaild. Kijken wat hij zegt.. FF vragen of c36 ook is vervangen..

Geplaatst:

Het gekke is dat als ik de groene 'tarnsformator' (ik gok dat het dat is) in het midden verwarm met de fohn dat hij het dan gaat doen. Het knisperende geluid wat hij maakt komt ook daar vandaan.

Ik heb de reparateur gemaild. Kijken wat hij zegt.. FF vragen of c36 ook is vervangen..

Kijk eens aan de onderkant van de print,volgens mij is er een soldeerpunt los even opnieuw solderen en het zou weer goed moeten zijn.

Geplaatst:

Bij een goede reparatie hoord ook het kontroleren op evt aanwezige losse of droge kontakten,dus niet alleen de elco's vervangen,hopelijk zijn ze allemaal van het Low ESR type ,dus 105 *,anders is hij zo weer defekt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen