Skinkie Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Kort vraagje, ik zag in iemands ondertitel dat SD decoders eigenlijk de vuilnisbak in konden. Maar hoe zit het nu met bijvoorbeeld de videorecorder kwaliteiten van bijvoorbeeld die 7025. Een MPEG stream blijft een MPEG stream toch? Kan een 7025 een HD programma opnemen, en dat je dat dan via het netwerk op een 'echte' HD decoder afspelen? Steun elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
vGnp Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Origineel bericht van: Skinkie Kan een 7025 een HD programma opnemen, en dat je dat dan via het netwerk op een 'echte' HD decoder afspelen? Als het maar HD over DVB-S (in MPEG2) is: --> KLIK <-- vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Beheerder Michel Geplaatst: 10 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 10 augustus 2011 Eigenlijk is het antwoord dus gewoon nee, omdat 98% van de HD zenders DVB-S2 gebruikt en dat gaat met de DM7025 niet. Als je het niet kunt ontvangen, kan je het ook niet opnemen. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
DeBeek Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 De Engelse FTA kanalen (BBC-HD, BBC One en ITV1HD' zijn ook over naar DVB-S2... Blijft er niet veel meer over...
Skinkie Geplaatst: 10 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2011 Bedankt voor de antwoorden, is het mogelijk dat in een 7025 een S2 tuner kaart kan? In de decoder die ik nu heb staan staat explicitiet 2x DVB-S tuner, maar ik heb er thuis nog een, en ik bij het scannen heb ik wel eens DVB-S2 gezien. Nouja, in principe zijn beide Dreamboxen voor mij puur spielerij, maar was toch benieuwd. Steun elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Beheerder Michel Geplaatst: 10 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 10 augustus 2011 Nee, dat kan niet. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Hoi Skinkie, Je hebt dat receivertje niet zo lang... (bekeek even je berichten om na te gaan wat je historie was op sat4all) Een geval van jammer en helaas dat de aankoop niet heel lang plezier opleverde. dat is evident op de omslag naar nieuwe technieken Maar het moet nogmaals gezegd worden; meer dan een jaar geleden schreef ik er over, dat je (met de juiste informatie) niet een tweedehandsje moest kopen wegens de ontbrekende HD<>DVB-s2 Verkoop hem eventueel aan iemand die geen HD wenst of niet zoiets kan ontvangen (abonnement niet aanwezig en/of enkel DVB-s in het firmament) MAAR ook dat (HD-ongewenst bij de potentiële koper) zal niet lang meer duren voor menig EU Land en desbetreffende Publieke Zenders FTA die op HD over zullen moeten wegens de kosten en die koper toch naar HD-receiver moet omkijken. De 4 maal hogere compressie op DVB-s2 is reden tot kosten verlaging bij transponder huur, voor die providers die uitzenden op die Norm. Op de Norm DVB-s blijven uitzenden zal dus transponder huur voor desbetreffende zenders extreem duurder maken... dat zullen ze (de Zenders) niet lang meer blijven doen. Wat wel kan is het apparaat nog hergebruiken voor opslag van films die andere HD-receivers aanleveren. Moest er even op hameren (koop geen dvb-s als je HD en DVB-s2 afhankelijk gemaakt wordt). ciao Bluesette Toots Thielemans
Skinkie Geplaatst: 12 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch Hoi Skinkie, Je hebt dat receivertje niet zo lang... (bekeek even je berichten om na te gaan wat je historie was op sat4all) Een geval van jammer en helaas dat de aankoop niet heel lang plezier opleverde. Dat doet het zeker wel. Had eigenlijk altijd al de wens om met een Dreambox te spelen, maar je weet hoe dat gaat, dan wordt er eerst een el cheapo decoder gekocht bij een Canal Digitaal Camping pakket, en dan zie je het nooit meer gebeuren. Ik heb in het laatste jaar dus twee keer een 7025 aangeschaft, eentje hier en eentje via een lid hier die me al zei dat de decoder een soldeerbout nodig had. Die laatste heb ik de afgelopen weken op de camping gebruikt en weet inmiddels dat als ik een 7020HD of 8000HD koop, het geen miskoop is. Er is meerwaarde, zeker ten opzichte de DVB-C, DVB-S en DVB-S2 pci kaarten die ik heb gekocht om mee te spelen. Ik zie de 7025 sowieso met een DVB-C tuner nog wel bruikbaar zijn. En een beetje DVB hacken is altijd leuk Daarbij heb ik ook altijd gedacht dat een Dreambox net iets opener is dan een mediaspelertje met Linux van 35 tot 150 euro. Dus ik vond het sowieso nooit weggegooid geld. Overigens ook nergens HD in huis. Citaat: dat is evident op de omslag naar nieuwe technieken Maar het moet nogmaals gezegd worden; meer dan een jaar geleden schreef ik er over, dat je (met de juiste informatie) niet een tweedehandsje moest kopen wegens de ontbrekende HD<>DVB-s2 Ik denk dat het ontbreken van S2 nog het grootste probleem geeft. Al vraag ik me wel af hoe een DVB-S tuner wel kan zien dat het een S2 signaal is. Citaat: Moest er even op hameren (koop geen dvb-s als je HD en DVB-s2 afhankelijk gemaakt wordt). Ja, of 'weet' wat je koopt. Maar goed, voor de prijs hoef je het allemaal niet te laten Steun elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
albertmol Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 Om nog maar eens even terug te komen op de eerste vraag. Met een DVB-C tuner in de DM7025 kan je HD opnemen en over het netwerk afspelen met een HD box. Hij is nog niet afgeschreven. Ook icm met partnerbox werkt het goed, je kan een HD kanaal streamen naar een HD box over het netwerk. DM8000SSSC | Popcorn Hour C-200 | Synology DS1512+ | Visiosat BigSat: 28-23-19-13-9-5-1w-5w | Panasonic TH-46PZ85 Control4 Home Automation
Mrbeam Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch De 4 maal hogere compressie op DVB-s2 is reden tot kosten verlaging bij transponder huur..... De winst van DVB-S2 is "slechts" 30%. Bron:http://en.wikipedia.org/wiki/DVB-S2 Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
MrScratch Geplaatst: 15 augustus 2011 Geplaatst: 15 augustus 2011 Origineel bericht van: albertmol Om nog maar eens even terug te komen op de eerste vraag. Met een DVB-C tuner in de DM7025 kan je HD opnemen en over het netwerk afspelen met een HD box. Hij is nog niet afgeschreven. Ook icm met partnerbox werkt het goed, je kan een HD kanaal streamen naar een HD box over het netwerk. Inderdaad, werkt perfect. Ik heb in mijn huis twee keer een dm800 bij mijn televisies staat en een dm7025 in de meterkast met 2 dvb-c tuners erin. Werkt perfect als recorder met remotetimer. Alle dreamboxen benaderen dezelfde locatie en zo heb ik thuis 4 hd-tuners voor kabel. Supermanier om mijn dm7025 een tweede leven te geven. 2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS
Skinkie Geplaatst: 10 september 2011 Auteur Geplaatst: 10 september 2011 Vandaag twee DVB-C tuners binnen gehad. Werkt inderdaad als een trein Op PC HD kijken, in de kamer gewoon lekker analoog. Steun elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen