Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Net even getest met de tuxbox plugin met de release van Lars. Ik zie dat het deinterlacen minder mooi gaat op de dreambox. Hierbij "springen" sommige gedeeltes in het beeld. Hierbij moet ik wel echt zoeken naar de fouten. Qua pans en zooms geen zichtbare problemen. Dit is alleen getest op de SD zenders omdat ik een DM7000 heb.

In het system menu heb ik de mogelijkheid DXVA aan te zetten. Dit is de windows versie van VDPAU. Zie hier http://en.wikipedia.org/wiki/VDPAU

Succes vanavond.

Greetz

Mr|Repel

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

• Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
Hier op Windows geklikt:
http://xbmc.org/download/

Ik heb zelf een AMD Radeon 6450 in de htpc zitten.

VDPAU ben ik in het menu niet tegen gekomen.

Draai wel Windows 7.

Zal vanavond die versie van jouw link eens testen.

Mvg,

Michel

VDPAU is hardwareversnelling voor bepaalde Nvidia videokaarten onder linux, zie: http://en.wikipedia.org/wiki/VDPAU

Maar één of andere vorm van hardwareversnelling heb je echt wel nodig natuurlijk.
Zonder Nvidia ION chipset waar VDPAU hardwareversnelling op werkt zou een Intel Atom boardje nooit HD kunnen afspelen.

Onder Windows heb je meestal zoiets als Cyberlink H.264/AVC codec nodig voor hardwareversnelling. (Tenminste met een TeVii S480)

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

• 4 weken later...
  • Beheerder
Geplaatst:

Samen met een kennis ben ik er nu al een aantal weken mee bezig maar het is verre van stabiel.

TV headend heeft problemen met het zoeken naar muxes op astra 3. Daar blijven 26 muxes in de lijst staan.

Decoderen gaat alleen van TVheadend naar oscam via een newcamd share. De camd.socket methode met oscam of cccam is niet werkend te krijgen.

Zenderlijsten maken is waanzinnig omslachtig en enorm veel werk.

Ook XBMC draait niet helemaal stabiel.

Het is wel veel beter dan VDR.

Op linux is naar mijn mening TVheadend als backend en XBMC als frontend tot op heden de mooiste oplossing, maar stabiel is het nog zeker niet.

Het voordeel is wel dat je in principe TV headend op een foeilelijke PC kunt zetten en die in de meterkast kunt plaatsen en je in de woonkamer alleen nog een compact en snel HTPC'tje nodig hebt waar xbmc op draait.

TVheadend maakt dan je opnames en dezelfde PC kan je dan ook weer gebruiken als download systeem, fileserver enz.

Zowel TVheadend als XBMC op dezelfde PC draaien is wel sneller, maar hoeft niet.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
...

Het is wel veel beter dan VDR.
...

Bedoel je hier dat XBMC+TVheadend, ondanks dat het instabiel is, toch stabieler is dan VDR? Of bedoel je dat XBMC er beter uit ziet dan VDR?

Ik vermoed het laatste, want volgens mij is VDR behoorlijk stabiel, wanneer het eenmaal werkt.

Mvg
Andries

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

• Beheerder
Geplaatst:

Dat kan ik niet beoordelen omdat ik zelf al enige tijd geen recente VDR meer heb gebruikt, maar VDR is voor mij ook geen alternatief meer.

Het VDR frontend, voor zover je het al een frontend kan noemen, is zwaar verouderd en inflexibel als je het met de tvheadend/xbmc combinatie vergelijkt.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

TV headend heeft problemen met het zoeken naar muxes op astra 3. Daar blijven 26 muxes in de lijst staan.

De problemen van de muxes zijn bekend. Als je de dubbele ID's eruit haalt en autoscan uitzet is het probleem weg.

Decoderen gaat alleen van TVheadend naar oscam via een newcamd share. De camd.socket methode met oscam of cccam is niet werkend te krijgen.

Voorheen werkte ik met de camd.socket. Hierbij waren de zaptijden een stuk hoger. Nu draait bij mij OSCAM 1.20-unstable_svn build #5781 zonder problemen icm Smargo. De sleuteltjes komen om de 300ms.

Zenderlijsten maken is waanzinnig omslachtig en enorm veel werk.

Ja. Ik ben aan het stoeien met deze editor http://code.google.com/p/tvheadend-php-c...mp;can=2&q=

Niet echt problemen mee. Kale ubuntu 10.10 met XBMC. Circa 1 a 2 keer per week een vastloper in XBMC. Backend circa 1 vastloper op Tvheadend per maand.

Greetz

Mr|Repel

Geplaatst:

Tv headend xbmc werkt prima onder Lubuntu 11.04.

Bij Amd hardware moet je vaapi inschakelen, werkt perfect.

Ook bij vdr kan je xbmc als frontend toepassen, alleen de vnsi server gaf bij mij veel problemen.

Volgende keer, Xubuntu Oneiric, voer ik alleen nog handmatig transponders in, gaat denk ik veel sneller.

En tja, Oscam doet het bij mij nooit, zal wel aan mij liggen, newcs perfect.

In vergelijking met de 330-ion is de zacate een grote stap voorwaarts.

Geplaatst:

Hoe is bij jou de stabiliteit ? Ik doe zelf qua muxes ook alleen de transponders die ik daadwerkelijk kijk invoeren en kopiëren naar de 2e adapter.

Ik post mijn settings van Oscam, misschien heb je er wat aan

oscam.server

Code:
Unix starttime: 1316945797Starttime:      25.09.11 12:16:37Version:        1.20-unstable_svn  Rev. 5781Max PID:        unlimitedActive modules:Web interface support:      yesSSL support:                noDVB API support             noAnti-cascading support:     yesECM doublecheck:            noIrdeto guessing:            yesDebug mode:                 yesLED support:                noQ-Box HD LED support:       noLog history:                yesMonitor:                    yesLoadbalancing support:      yesLCD support:                nocamd 3.3x:                  nocamd 3.5 UDP:               yescamd 3.5 TCP:               yesnewcamd:                    yesCCcam:                      yesgbox:                       yesradegast:                   yesserial:                     yesconstant CW:                yesCardreader:                 yesNagra:                      yesIrdeto:                     yesConax:                      yesCryptoworks:                yesSeca:                       yesViaccess:                   yesNDS Videoguard:             yesDRE Crypt:                  yesTONGFANG:                   yes

oscam.conf

Code:
# oscam.conf generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn build #5781# Read more: http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.conf.txt[global]usrfile                       = /var/log/oscamuser.loglogfile                       = /var/log/oscam.logcwlogdir                      = /var/log/cwnice                          = -1maxlogsize                    = 10000saveinithistory               = 1[monitor]hideclient_to                 = 15appendchaninfo                = 0[newcamd]port                          = 34000@0100:00006Akey                           = 0102030405060708091011121314allowed                       = 127.0.0.1,192.168.0.0-192.168.255.255keepalive                     = 0mgclient                      = 1[cccam]port                          = 10000version                       = 2.2.1nodeid                        = 6602631510A813CCreshare_mode                  = 1[webif]httpport                      = 8888httpuser                      = XXXXhttppwd                       = XXXXhttpallowed                   = 127.0.0.1,192.168.0.1-192.168.16.254httprefresh                   = 5

oscam.user

Code:
# oscam.user generated automatically by Streamboard OSCAM 1.00-unstable_svn build #5474# Read more: http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.user.txt[account]user                          = tvheadendpwd                           = XXXXgroup                         = 1[account]user                          = dreamboxpwd                           = XXXXgroup                         = 1

oscam.reader

Code:
# oscam.server generated automatically by Streamboard OSCAM 1.20-unstable_svn build #5781# Read more: http://streamboard.gmc.to/svn/oscam/trunk/Distribution/doc/txt/oscam.server.txt[reader]label                         = localdescription                   = Localprotocol                      = smartreaderdevice                        = 004:002showcls                       = 0caid                          = 0100detect                        = cdmhz                           = 480cardmhz                       = 500group                         = 1emmcache                      = 1,1,0

In TVheadend ziet het als volgt uit:

tvheadend3.jpg

Let wel even op als je deze configuratie gebruikt met de IP range in de oscam.conf voor de webif e.d.

Greetz

Mr|Repel

Geplaatst:

Dank je voor de Oscam configs ga het in oktober zeker proberen.

Voor de stabiliteit is de kanalenlijst belangrijk, als xbmc geen signaal of decryptie krijgt dan gaat het niet goed.

Sinds ik dat langzaam maar zeker aangepast heb en ook het vaapi gebeuren wat verder is, zowel binnen xbmc als aan de ubuntu kant,

heb ik sinds een week of drie geen problemen meer.

Als ik via het netwerk kijk is tvheadend altijd bereikbaar.

• Beheerder
Geplaatst:

Misschien is het een idee dat soort bugs aan de maker van tvheadend te melden?

Het is nu in feite een onbruikbaar product want je moet echt dagen 'klooien' om het (een beetje) stabiel te krijgen en dan nog is het volledig stabiel krijgen voor huiskamer gebruik vrijwel onmogelijk.

Deze software heeft potentie, maar er zal voor algemeen gebruik toch echt iets aan de stabiliteit en gebruiksvriendelijkheid (met name aan de kant van TVheadend) moeten worden gedaan.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

De ontwikkelaar weet dit, echter die is vol aan de gang met "Showtime", een soort XBMC clone. De bug reports en feature requests staan er vol mee. Van mij mag hij al zijn tijd in TVheadend steken. Volgens mij is deze release ook al 1 jaar oud.

Wat betreft "onbruikbaar product", gedeeltelijk mee eens. Het is niet voor de huisvader/vrouw, echter een stuk makkelijker als VDR e.d.

Michel, wat voor een stabiliteitsproblemen heb je ? Vastlopers, niet funtioneren of andere problemen ?

Greetz

Mr|Repel

Geplaatst:

Ik vind bugs een groot woord, gebruik vriendelijkheid kan en moet beter op sat. gebied.

Als je vier LNB's heb en je laat tvheadend scannen dan maakt hij vier- tot vijfduizend kanalen aan en wordt dan erg traag.

Voor de kabel of CD heb je dat natuurlijk niet, dat zijn er maar een paar.(Zou ook veel te duur worden wink .

Het lijkt er op dat daar het belang ligt.

Een actuele transponderlijst en de mogelijkheid om kanalen handmatig toe te voegen zou al veel verbeteren.

Ik ben wel benieuwd hoe dat nieuwe frontend communiceert met tv headend en streamt.

In mijn geval is het simpel (amd apu).

- xine geen hardware versnelling.

- vdr - xbmc, vnsi server echt gebrekkig.

- tvheadend-xbmc goed stabiel met hardware versnelling.

- Ook te krijgen als openelec, doen ook nvidia, nog niet geprobeerd.

- Myth-tv heb ik als onhandig ervaren.

In ieder geval was ik een stuk sneller klaar met de tvheadend installatie als met vdr toen.

Moest nog wel alles gecompileerd worden, was zonder Niels nooit gelukt, tegenwoordig twee uurtjes.

Maar dat met die kanalen was een onaangename verassing.

Als ik wat vergeten ben hoor ik het graag.

Geplaatst:

Ik heb net een AppleTV2 met XBMC waar ik graag via een TV server DVB-S2 wil ontvangen.

Nu gebruik ik een IPbox 9000HD waar twee DVBS2 tuners in zitten en in principe als TV server zou kunnen dienen.

Maar ik heb weinig zin om dagen aan te rommelen als het wiel al uitgevonden is.

Wat is de algemene ervaring met een mediacenter en TV ontvangst evt met (interne) cardshare mogelijkheden?

Geplaatst:

Interessant topic! Blijf ik zeker volgen.

Ik heb een HTPC op basis van ubuntu-minimal en xbmc draaien, en ben van plan t.z.t. een kaart als de cineS2 DVB-S2 toe te voegen.

Alleen nu ben ik benieuwd hoe goed deze kaarten tegen warmte kunnen. De kaart komt vlak naast (bijna tegen) een passief gekoelde GT430 te zitten in een kast met minimale airflow. Wordt een kaart als de cineS2 DVB-S2 warm?

Dit is de omgeving waar de kaart in komt te zitten (direct links in het lichtblauwe slot naast de videokaart):

ekVmO.jpg

• Beheerder
Geplaatst:

De Cine2 is een 'very low profile' kaart dus dat lijkt mij geen probleem.

Mvg,

Michel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen