Mr DVB Geplaatst: 10 augustus 2011 Geplaatst: 10 augustus 2011 Gisteren heb ik een Strong SRT 7805 ontvangen, voor mij de eerste HD satelliet receiver. Gezien mijn positieve eerste ervaringen en omdat er nog niet over deze ontvanger geschreven is op Sat4All open ik dit topic. De Strong SRT 7805 is officieel exclusief voor de Duitse markt bedoeld aangezien deze ontvanger geleverd wordt inclusief HD+ smartcard voor de ontvangst van de (grootste) Duitse commerciële televisiezenders in HD (zie www.hd-plus.de). Ik had lang getwijfeld tussen de Amiko SHD-8900 Alien en deze ontvanger, en ondanks vele mogelijkheden en de goede kwaliteit van de Amiko heb ik voor de Strong gekozen aangezien deze (inclusief HD-smartcard) direct óók de Duitse commerciële HD+ zenders kan ontvangen. Deze HD ontvanger was een koopje, namelijk slechts € 75,-, dit aangezien de HD+ kaart reeds drie weken geleden geactiveerd was. Normaliter koop je momenteel voor € 109,- à € 119,- exclusief verzendkosten een geheel nieuwe SRT 7805. Even googlen of de Duitse variant van de grootste online veiling site bezoeken voor de beste aanbieding. De pluspunten van deze ontvanger zijn; De sublieme beeldkwaliteit (echt fantastisch) HD ontvangst van RTL, RTL2, Sat1, Kabel1, Vox, Pro7, Sixx, Nickelodeon/Comedy Central, N24 en Sport1 (Natuurlijk) ontvangst van alle FTA HD-zenders op de verschillende satellieten Ontvangt automatisch alleen de FTA en HD+ kanalen Naast scart en HDMI ook component video uitgang (YPbPr) Selecteerbaar (HD) videosignaal; 576i, 576p, 720p of 1080i DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2 en '1.3' 12 volts aansluiting (wordt standaard middels een adapter gevoed) Er zijn ook enkele minpunten; De ontvanger heeft geen 'loop through' De volgorde van de zenders in de favorietenlijsten is niet apart te bepalen (Deze wordt bepaald door de volgorde van de kanalen in de centrale hoofdlijst) Geen CAM dus géén ontvangst van Canal Digitaal en/of TV Vlaanderen kanalen Opmerking: Jaarlijks kost het 'abonnement' op de HD+ kanalen € 50,- middels het online en anoniem heractiveren van de smartcard. Voor de goede orde de 10 Nederlandse, Eén, Ketnet/Canvas, ARD, ZDF, Arte, BBC One, Eurosport en myZen.tv HD zenders ontvang ik reeds 'gratis' via de kabel (Caiway). LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)
Mr DVB Geplaatst: 10 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2011 Ter info: Brochure Strong SRT 7805 LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen