Ga naar inhoud


[Strong] Strong SRT 7805, 'Wer kein HD+ hat, hat sie nicht alle'


Mr DVB

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik een Strong SRT 7805 ontvangen, voor mij de eerste HD satelliet receiver. Gezien mijn positieve eerste ervaringen en omdat er nog niet over deze ontvanger geschreven is op Sat4All open ik dit topic.

 

7805_front.jpg

 

De Strong SRT 7805 is officieel exclusief voor de Duitse markt bedoeld aangezien deze ontvanger geleverd wordt inclusief HD+ smartcard voor de ontvangst van de (grootste) Duitse commerciële televisiezenders in HD (zie www.hd-plus.de).

 

Ik had lang getwijfeld tussen de Amiko SHD-8900 Alien en deze ontvanger, en ondanks vele mogelijkheden en de goede kwaliteit van de Amiko heb ik voor de Strong gekozen aangezien deze (inclusief HD-smartcard) direct óók de Duitse commerciële HD+ zenders kan ontvangen.

 

Deze HD ontvanger was een koopje, namelijk slechts € 75,-, dit aangezien de HD+ kaart reeds drie weken geleden geactiveerd was. Normaliter koop je momenteel voor € 109,- à € 119,- exclusief verzendkosten een geheel nieuwe SRT 7805. Even googlen of de Duitse variant van de grootste online veiling site bezoeken voor de beste aanbieding.

 

De pluspunten van deze ontvanger zijn;

smile De sublieme beeldkwaliteit (echt fantastisch)

smile HD ontvangst van RTL, RTL2, Sat1, Kabel1, Vox, Pro7, Sixx, Nickelodeon/Comedy Central, N24 en Sport1

smile (Natuurlijk) ontvangst van alle FTA HD-zenders op de verschillende satellieten

smile Ontvangt automatisch alleen de FTA en HD+ kanalen

smile Naast scart en HDMI ook component video uitgang (YPbPr)

smile Selecteerbaar (HD) videosignaal; 576i, 576p, 720p of 1080i

smile DiSEqC 1.0, 1.1, 1.2 en '1.3'

smile 12 volts aansluiting (wordt standaard middels een adapter gevoed)

 

Er zijn ook enkele minpunten;

frown De ontvanger heeft geen 'loop through'

frown De volgorde van de zenders in de favorietenlijsten is niet apart te bepalen (Deze wordt bepaald door de volgorde van de kanalen in de centrale hoofdlijst)

frown Geen CAM

frown dus géén ontvangst van Canal Digitaal en/of TV Vlaanderen kanalen

 

 

Opmerking: Jaarlijks kost het 'abonnement' op de HD+ kanalen € 50,- middels het online en anoniem heractiveren van de smartcard.

 

Voor de goede orde de 10 Nederlandse, Eén, Ketnet/Canvas, ARD, ZDF, Arte, BBC One, Eurosport en myZen.tv HD zenders ontvang ik reeds 'gratis' via de kabel (Caiway).

LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto

Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...