Binnetie Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Ik heb besloten dat ik een OpenBox wil gaan aanschaffen om tv te kijken. Nu kijk ik niet elke dag tv en hoef dus ook geen uitgebreide ontvanger als de Dreambox 800SE. Ik las ergens op interner dat er ook clones van de OpenBox beschikbaar zijn? Deze zou je niet kunnen updaten met nieuwe firmware... in hoeverre is dit waar? Je haalt een OpenBox niet zo even in een winkeltje (hier in het Noorden) en moet dus op het vertrouwen van de verkoper afgaan. Mensen die hier ervaring mee hebben? Wil namelijk niet een clone hebben die je niet kan updaten. -=Met Een Hamer Past Alles=-
Beheerder Michel Geplaatst: 11 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 11 augustus 2011 Volgens mij is de openbox een clone van zichzelf want er is werkelijk helemaal niets officieel aan die box. De fabrikant heeft niet eens een website, althans ik heb er diverse keren naar gevraagd maar niemand heeft hem mij kunnen noemen. Ik denk dat dus niemand in staat is te zeggen welke openbox het origineel en welke een zogenaamde clone zou zijn. Kwalitatief kan het ook weinig uitmaken, want als je een openbox van binnen bekijkt is het volstrekt onmogelijk daar nog goedkopere componenten in te stoppen. Een clone kan dus onmogelijk slechter zijn Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
soktic Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Michel, waarom mag jij wel over kwaliteit van clones praten en ik niet?. Of is dat merk gebonden??
Binnetie Geplaatst: 11 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2011 Wat ik zo lees is dat er in de clones een andere chipset zit die niet te updaten valt: http://www.digitalhome.ca/forum/showthread.php?t=140782 Het zou dus aan de gebruikte chip kunnen liggen? -=Met Een Hamer Past Alles=-
Terradon Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Origineel bericht van: Michel De fabrikant heeft niet eens een website, althans ik heb er diverse keren naar gevraagd maar niemand heeft hem mij kunnen noemen. Mvg, Michel http://####################.en.made-in-c...R-Receiver.html Zij claimen de producent te zijn. Alleen de naam van het bedrijf al doet het ergste vermoeden Groetjes..............
Binnetie Geplaatst: 11 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2011 Hier worden ook de verschillen besproken: http://##############.com/openbox-support/3137-identify-openbox-clone-firmware.html helaas kan ik de verschillen in fotos niet zien omdat ik daar geen lid ben. -=Met Een Hamer Past Alles=-
interpol Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Degene met een groene kaartlezer zou een clone zijn althans, dat vindt je terug op vele fora. Openbox sg9 HD PVR
schapi Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Ik vind dat ieder wel over n bepaalde kwaliteit mag praten ,wat hij of zij er voor mening over heeft, het kommentaar erop en de manier van elkaar in de waarde laten lopen dan wel ns uit de hand . Altijd met dat vingertje naar anderen wijzen en daarbij de ander onderuit willen halen ,dat is waar het om draait. daarom reageer ik meestal niet eens , ik vind dat we een fijn forum hebben met goede mods! tja en voeld iemand zich niet thuis , dan is er n simpele weg 8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens
Beheerder Michel Geplaatst: 11 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 11 augustus 2011 Origineel bericht van: Terradon http://####################.en.made-in-c...R-Receiver.html Zij claimen de producent te zijn. Alleen de naam van het bedrijf al doet het ergste vermoeden Groetjes.............. Dat is de grootste illegale clone producent van china. Niet alleen dreambox, maar alles wat er te clonen valt. Als dat dan de 'fabrikant' van de openbox is, zou een openbox clone een bizarre vorm van gerechtigheid zijn Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Piekos Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 "Koekie van eigen deeg", heet zoiets toch? Strong SRT8000 met Sattracker 4.0 - Strong SRT4355E - Lemon030-CI
D_liver Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Inderdaad das de fabrikant die de clones leverd. Dit is de fabrikant van de orginele boxen http://www.openbox.ua/receivers/s9/ Clones zullen een tikkie goedkoper zijn en je merkt het pas als je er een te pakken hebt en de laatste firmware erin zet. Dan start je de box opnieuw op zonder kaart erin en drukt op Menu - Tools Vervolgens druk je 777777 ( 888888 igv een S10 ) en dan moet je CCID hieraan voldoen: Citaat: If the CCID is one of the following "00d0/00ea/085b/0d0c/98a1/98f2/9cf4/9d1a“ congratulatation, Was allemaal binnen 5 minuten gevonden via google 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Beheerder Michel Geplaatst: 11 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 11 augustus 2011 Jij hebt het kennelijk binnen 5 minuten gevonden, maar ik heb diverse keren gezocht en het niet gevonden. Ik heb het ook meerdere keren gevraagd op dit forum en niemand kon het antwoord geven. Bovendien is mijn Oekraïens niet zo best en staat er in het Engels nauwelijks enige informatie op die site. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
D_liver Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Mijn google chrome vertaald gewoon de Oekrainse texten;) 2 x Maxytec Multibox 4K 1 x Zgemma H9 combo
Binnetie Geplaatst: 11 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2011 Maar op die site staat de S10 toch niet? Heb er zojuist eentje besteld via markplaats en volgens de verkoper zijn ze origineel. Ben benieuwd... -=Met Een Hamer Past Alles=-
Beheerder Michel Geplaatst: 11 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 11 augustus 2011 Citaat: besteld via markplaats en volgens de verkoper zijn ze origineel Daarmee heb je dan in ieder geval garantie.....Toch? Mvg, Michel. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen