Ga naar inhoud


Open Pli vs. NewEnigma


tajvdz

Aanbevolen berichten

Ik gebruik eigenlijk al jaren Pli en Nu OpenPli 2.1

Ik had gister om te kijken er eens Newenigma opgezet.

Op zich beviel die wel. Veel dingen die in Pli naar mijn mening dubbel zitten. Softwarebeheer / Plugins / extentions is in Newenigma niet.

Het enige waardoor ik hem meteen weer er af heb gegooid is de PVR. Ik heb in de hdd/movie map andere mappen aangemaakt en er staat ook een prullenbak in. Deze dingen mis ik in Newenigma.

Ook kan je bij Pli in de PVR de menu opties toewijzen aan de gekleurde knoppen en bij Newenigma is dat alleen maar Delete onder de rode knop.

Werkt de backup functie voor de instellingen in Newenigma net zo goed als de Pli autobackup? Dan kan ik in ieder geval na een flash zonder alles weer te hoeven instellen makkelijk switchen. Zoals ik het nu gezien heb is hoewel ik de menu indelingen logischer vind Newenigma door de PVR eigenlijk voor mij onbruikbaar. Iemand een advies? plugins ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites


ok, maar hoe kan je dan de menu opties aan de gekleurde knoppen toevoegen in de PVR?

 

Trouwens een hele verbetering in Newenigma vind ik dat als je 1 opname hebt lopen en je die stopt dat je dan niet die lijst krijgt waar je de opname ziet en moet aanklikken om te stoppen.

Bij Newenigma stopt ie meteen als je stopt met opnemen en krijg je die lijst alleen als er meerdere opnames lopen.

Dat zou echt een hele verbetering zijn als dat in OpenPli ook zal worden toegepast!

 

En ja verder zouden alle dubbele dingen in Pli er gewoon uit moeten. Het wordt zo´n gedoe met die plugins. Dat zit in Newenigma veel logischer in elkaar. Wel lastiger is daar dat als je plugins wil downloaden ze niet zo mooi in categorien zijn verdeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tajvdz
Trouwens een hele verbetering in Newenigma vind ik dat als je 1 opname hebt lopen en je die stopt dat je dan niet die lijst krijgt waar je de opname ziet en moet aanklikken om te stoppen.
Bij Newenigma stopt ie meteen als je stopt met opnemen en krijg je die lijst alleen als er meerdere opnames lopen.
Dat zou echt een hele verbetering zijn als dat in OpenPli ook zal worden toegepast!

Dat werkt in OpenPli exact hetzelfde.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SnijdeA

Dat werkt in OpenPli exact hetzelfde.


Nee hoor bij mij niet. Althans ik merkte weinig verschil.

In OpenPli moet je eerst in dat opname menu een keuze maken en dan komt een volgens scherm met de naam van de opname en als je die aanklikt dan stopt ie pas.
In Newenigma krijg je dat 2e scherm niet als er maar 1 opname loopt..

post-14448-1318262255,8839_thumb.jpg

post-14448-1318262255,9088_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ja ik heb eerder zoiets dit kan ook door Pli veranderd worden. Het is totaal overbodig dat scherm!

En Newenigma kwam ik ook vreemde dingen tegen maar viel me meteen op dat het scherm waarvan ik me vanaf het begin al afvroeg wat voor nut het heeft er daar uit was!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja pli werkt verder goed maar ik zie zeker verbeterpunten.

wat ik al aangaf dat met die plugins is echt een rommeltje.

de optie software management in het setup menu heef veel te veel overlappingen met plugins uit het hoofdmenu. Dat werkt best verwarrend. En ja zoals ik al aangaf is de PVR in Newenigma weer een ramp...

 

Een combinatie van de 2 zou mooi zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tajvdz
Origineel bericht van: SnijdeA

Dat werkt in OpenPli exact hetzelfde.


Nee hoor bij mij niet. Althans ik merkte weinig verschil.

In OpenPli moet je eerst in dat opname menu een keuze maken en dan komt een volgens scherm met de naam van de opname en als je die aanklikt dan stopt ie pas.
In Newenigma krijg je dat 2e scherm niet als er maar 1 opname loopt..

Oude image ?
Ik was van de week aan het spelen met meerdere opnames tegelijk en ik merkte juist bij het 1 voor 1 stoppen van 5 opnames dat ik dat scherm maar 4 keer kreeg, bij de laatste keer stop kiezen stopte hij direct.
Dat waren overigens geen geplande opnames, maar instant opnames, met de laatste OpenPli 2.1.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee dit is ook OpenPli 2.1 En eergister nog een update gedaan.

Misschien is het een instelling waardoor je het aan en uit kan zetten? Ik heb Pli Autobackup gebruikt dus de instellingen zoals het in 2.0 werkte zijn wel terug gezet.

Maar ik zou niet weten welke instelling want ik kan zo niets vinden wat er op lijkt.

Het gaat bij mij nu echt zo als ik de screenshoots staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...