Ga naar inhoud


Houding Apple en Google eigen doodvonnis?


quattro

Aanbevolen berichten

De laatste tijd zit ik met verbazing te kijken naar de bijna arrogante manier waarop Apple en Google de digitale wereld probeeren te beheersen. Ik vraag me af hoe lang dat nog door gebruikers geaccpteerd wordt.

 

Ik bedoel dan o.a. de absurde hoeveelheid rechtzaken over en tegen van alles en nogwat wat zich in hun terreintje begeeft. Ook zoeken ze wel heel erg de grenzen van het toelaatbare op met bijvoorbeeld google maps (en dan met name het nagenoeg niet sensureren, het loggen van WIFI netwerken, etc.), het loggen van GPS gegevens, het loggen van zoekopdrachten en hierop aanpassen van getoonde advertenties.

 

Ok, ik snap best wel dat er in hun wereld een hoop geld te vedienen is en je je eigen positie ten alle tijden moet proberen te verbeteren, maar deze digitale grootmachten doet dat wel op een hele provocerende manier...

 

Ik vraag me dan ook af hoe lang ze dit nog vol gaan houden. Het is dat ik ook graag een smartphone (Iphone of Android) wil gebruiken, maar op deze manier duurt het niet zo heel lang meer en dan keer ik me volledig af van alles wat met google of Apple te maken heeft. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat er binnenkort velen zullen zijn die hun buik vol hebben van dit soort werkwijzen en deze firma's met dit gedag dus hun eigen doovonnis hebben getekend....

 

 

 

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Juist omdat 95% direct bij klanten vandaan komt... Zodra men er genoeg van heeft dat alles wat ze doen gevolgd wordt is het in een klap gebeurd. Zeg maar net als bij een bank waar iedereen door 1 negatief berichtje massaal zn spaarcentjes weghaald, weet je nog?

 

En juist doordat ze met hun gedrag zo de grenzen opzoeken kon zo'n negatief bdrichtje wel eens heel snel komen.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het spijt mij te moeten mededelen dat ik Apple in een hoop rechtzaken gelijk moet geven. Zo lang zij trensetters zijn zullen een hoop mensen het toch wel blijven kopen. Die bank waar je aan refereert had op het moment van het berichtje al een bepaalde naam waardoor een klein setje genoeg was dit kun je volgens mij niet vergelijken met Apple of Google. Wat betreft Google heb ik ook wel mijn bedenkingen tot hoever ze gaan betreffende de privacy. Maar ja Google doet misschien openlijk wat anders stiekem toch wel gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze kunnen over Apple zeggen wat ze willen maar ik wou dat ik, medio de 90er jaren, in plaats van mijn huis voor dat bedrag aan Apple aandelen had gekocht, zou ik nu de wereld toch even anders bekijken.

 

groetjes uit zuid-limbabwe

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees niets over de onmetelijke arrogantie die MS al 20? jaar

heeft. En het valt niet mee, zoniet onmogelijk om arroganter

te zijn als MS . . . .

 

Apple en Google leveren in ieder geval topproducten, MS levert

alleen maar lekkende applicaties maar ze hebben het geluk dat

zij "markt" conform zijn.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Con
Ik lees niets over de onmetelijke arrogantie die MS al 20? jaar
heeft. En het valt niet mee, zoniet onmogelijk om arroganter
te zijn als MS . . . .

Apple en Google leveren in ieder geval topproducten, MS levert
alleen maar lekkende applicaties maar ze hebben het geluk dat
zij "markt" conform zijn.

HG CC


ik ben een fervent Apple gebruiker, maar het was wel MS die Apple in 1997 met 150 miljoen terug in de markt bracht toe zij op het punt stonden op de fles te gaan, dus zonder MS geen Apple, hoe jammer menigeen dit zal vinden.
met dank aan Wikepedia voor deze kennis

de groetjes uit zuid-limbabwe

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: fcr052
Origineel bericht van: Con
Ik lees niets over de onmetelijke arrogantie die MS al 20? jaar
heeft. En het valt niet mee, zoniet onmogelijk om arroganter
te zijn als MS . . . .

Apple en Google leveren in ieder geval topproducten, MS levert
alleen maar lekkende applicaties maar ze hebben het geluk dat
zij "markt" conform zijn.

HG CC


ik ben een fervent Apple gebruiker, maar het was wel MS die Apple in 1997 met 150 miljoen terug in de markt bracht toe zij op het punt stonden op de fles te gaan, dus zonder MS geen Apple, hoe jammer menigeen dit zal vinden.
met dank aan Wikepedia voor deze kennis

de groetjes uit zuid-limbabwe


Moeilijk te geloven, maar ik vind het niet een onderzoek waard.
Blijf wel bij mijn stelling dat MS een ietsepietsie meer budget
heeft en vooral ook gebruikt om aan de weg te timmeren.

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moet jullie wederom teleurstellen, Apple is sinds afgelopen donderdag het grootste bedrijf in beurskapitalisatie ter wereld, ondanks de 10% die ze hebben ingeleverd op de roerige beurs van deze week. ze worden gevolgd door Exxon Mobil en MS is een goeie 3e. voor u gelezen in The Wall Street Journal.

 

en de groeten uit zuid-limbabwe

ik wou dat ik wist wat ik niet wist, dan wist ik meer dan ik nu weet van mijn

Dreambox 8000HD en Xtrend 9500 met Triax 90 cm voor 13°E/19.2°E/23.5°E/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apple heeft natuurlijk gelijk met zijn rechtzaken er word momenteel geen enkel merk meer nagemaakt dan hun apparaten.

Doen ze niets is er straks meer nep uit het verre oosten dan echt te koop.

Google gedraagt zich als god en mogen schijnbaar alles.

Je surfgegevens verzamelen en deze weer met reclame voorschotelen via youtube of je mail.

Hopelijk gaan mensen ooit inzien het gevaar van deze zaken maar ben bang van niet.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch

Ach de leveranciers van mobiele internet abonnementen zorgen er straks wel weer voor dat er minder smart phones verkocht gaan worden...met al die nwe voorwaardes aan data limieten enz..

 

Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
Wat dat betreft zijn het net drugdealers. Eerst worden de mensen verslaafd gemaakt, concurrenten uit de weg geruimd en vervolgens de prijzen omhoog gegooid.


dus je bent een junk? :D
ik weet niks van concurrentiestrijd op de drugsmarkt.
Bestaat daar ook een laagste prijs garantie?
of zijn daar ook vastgestelde prijzen zoals Apple
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...