river Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Hallo allemaal, Ik ben hier nieuw op dit forum, heb al een heel veel gelezen, maar heb hier nog niets kunnen vinden en ook met de zoek functie over deze Visiosat Bi-satellite G3C. Wij wonen in het buiten gebied van wijk bij duurstede en hebben al 6 jaar sateliet maar dan alleen astra1 19.2 oost maar nu willen we astra2 en 3 erbij hebben dus een hele nieuwe schotelset. Nu is mijn vraag is er iemand deze set heeft en ik wil deze zelf instaleren en af te regelen of heb je daar een dure satfinder voor nodig of andere apparatuur? groeten uit wijk bij duurstede
vGnp Geplaatst: 11 augustus 2011 Geplaatst: 11 augustus 2011 Of, misschien (beter?) deze opstelling: --> KLIK <-- vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
river Geplaatst: 11 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 11 augustus 2011 ja dit heb ik gelezen maar ik ben geitreseerd in visiosat g3c of is dit te moeilijk af te regelen?
dogeatdog Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 nee, is heel gemakkelijk. Je hebt alleen in het begin wat geduld nodig als je Astra1 zoekt. Als je die dan gevonden het ga je zorgen dat je signaal het sterkste binnen komt. een beetje omhoog om laag een beetje naar links en rechts. en dan zijn astra 2&3 maar een kwestie van zoeken op de ontvanger. succes
Ventura Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 Origineel bericht van: river ja dit heb ik gelezen maar ik ben geïnteresseerd in visiosat g3c of is dit te moeilijk af te regelen? Als u de astra 1 goed uitgericht met de visiosat. Dan staan de andere satellieten automatisch goed uitgericht. Dat kan haast niet mis gaan. Tenzij er obstakels zijn die het signaal kunnen blokkeren.
river Geplaatst: 12 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2011 Heeft u een visiosat g3c? Dus de lnb houder voor de 3 lnb,s astra 1 en 2 en 3 is een vast gegeven ?
Ventura Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 Origineel bericht van: river Heeft u een visiosat g3c? Dus de lnb houder voor de 3 lnb,s astra 1 en 2 en 3 is een vast gegeven ? Ik heb diverse visiosat g4 quadro geïnstalleerd en geplaatst. Wat u zegt dat klopt. De lnb houder is een vast geven. Helaas heb ik u verkeerd geïnformeerd. Als u de lnb houder de koppen voor u gericht staat. Dan is de middelste de astra 3, de linker lnb de astra 1 en de rechtse de astra 2. Maw de visiosat uitrichten op de astra 3. En dan zullen de 2 andere lnb ook goed staan.
river Geplaatst: 12 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2011 bedankt voor je antwoord, maar je hebt ook toch een satfinder nodig en welke is aan te raden?
Tonskidutch Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 welke receiver heb je? enkele zijn via via ook bruikbaar als satfinder (met een laptop op je dak) ciao Eleanor Blancmange
Tonskidutch Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 dat is toch een enigma2 box dan kun je de enigma2satfinder of ESM toepassen. Eleanor Blancmange
river Geplaatst: 12 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2011 dat weet ik niet misschien dat iemand dat kan vertellen of waar zoek ik dat op?
Ventura Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 Origineel bericht van: river bedankt voor je antwoord, maar je hebt ook toch een satfinder nodig en welke is aan te raden? Voor hobby en eenmalig gebruik zal ik gewoon een normale satfinder kopen. Dit kunt u bij een bouwmarkt of satelliet boer kopen.
river Geplaatst: 12 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2011 Ik heb een andere vraag is een schotel met een motor een goede optie? is volgens mij goedkoper
vGnp Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 Origineel bericht van: river Ik heb een andere vraag is een schotel met een motor een goede optie? Is volgens mij goedkoper Ja. Als je tenminste met een single tuner machine kijkt, niet tegelijkertijd wilt opnemen en kijken en bereid bent om te wachten op het draaien tijdens het zappen van de ene naar de andere satelliet. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen