Ga naar inhoud


webinterface / timer via internet


tajvdz

Aanbevolen berichten

ik zou het handig vinden om via internet een timer te kunnen toevoegen. nu kan dit via de webinterface maar is er ook een andere mogelijkheid? En hoe kan dit op een veilige manier?

ik zit nu thuis op de telefoon via wifi te proberen en is nu geen poort geforward of wat dan ook.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Nou ligt meer aan Nokia dan aan de apps. Android draait op vele gsm's alleen Nokia rommelt nog steeds met simbiam.

Ik weet niet of daar iets voor te vinden is. Je kan keer zoeken in de ovi store onder Dreambox.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik ben dan ook blij dat Nokia overgaat op Windows Mobile. Maar eigenlijk zouden er niet zoveel platformen moeten zijn voor mobiel. Veel te lastig met apps. En eerlijk gezegd vind ik zowel Android als apple erger dan Symbian

 

 

Maar waar is nou die Autowrite timer voor in de webinterface instellingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb in de Ovi store zo geen apps kunnen vinden voor de Dreambox. Slechte zaak dat je kwa apps afhankelijk bent wat voor merk telefoon je hebt. Maak ze gewoon voor alle platforms!

Ergste is eigenlijk nog dat er wel apps zijn voor de 2 in mijn ogen meest vreselijke platfoms die er zijn!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dacht eerst ook maar als je ermee werkt ben je snel om hoor.

Die apps zijn meestal door coputer techneuten gemaakt als hobby.

Dus ze zijn niet door Dreambox zelf gemaakt en daarom niet voor alles platforms beschikbaar. Vroeger deed ik wel eens opnemen via de webinterface van de dreambox via wifi of 3G. alleen ging dat er traag en sloot simbian alles keer op keer af.

was vroeger echte Nokia freak maar helaas heeft nokia zich uit de markt geprijst met hun trage simnian.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik heb nu al 2 jaar een N97 en die bevalt me echt prima. Ik ben helemaal geen fan van touch screens en met deze telefoon heb je echt een goede tussenweg.

 

Ik gebruikte op een hele oude Nokia via wap een soort script wat ik op me website had draaien om de timer mee te programmaren. Dat werkte inderdaad best traag. Maar wat ik gister probeerde op de webinterface is voor mij best acceptabel. Alleen moet ik dan wat instellen om hem ook via internet te kunnen benaderen. Ik heb het gister met de telefoon zitten proberen en alles wat ik op de telefoon instelde kwam op de Dreambox aan. Maakte niet uit hoe die optie stond voor Autowrite timre. Dus ik heb geen idee waar die voor is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben hier op terecht gekomen: http://www.milosoftware.com/dreambox/nl/index.php?body=dropbear

 

Maar hoe werkt dit in de praktijk? Moet je putty op iedere pc waar je wil inloggen op de webinterface geinstalleerd hebben dan? Of is dat eenmalig?

 

Ik wil eigenlijk gewoon een link maken die ik zonder extra software op iedere pc veilig kan openen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Op zich een goede tip, maar op een N97 kan je geen putty draaien en dus ook niet met keys werken.

 

Gewoon een wachtwoord op het webif zetten en een ongebruikelijke (hoge) poort gebruiken.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Nee, als je met keys gaat werken, moet je ook een client hebben die de keys kan doorsturen en dat is putty.

 

Geen putty op je telefoon, dan heeft het werken met ssh en keys totaal geen zin.

 

Ik snap je probleem niet. Zet een wachtwoord op je webinterface, sluis een hoge publieke poort door en het is hartstikke veilig.

 

Wat wil iemand op poort 80 kunnen doen met jouw dreambox die bovendien ook nog eens achter een wachtwoord zit?

 

Mvg,

 

Michel

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dan denk ik dat ik door iemand bang ben gemaakt dat het perse met putty moet.

Maar dan moet ik eens uitzoeken hoe ik een port kan forwarden in mijn Speedtouch 780

 

In de instellingen voor de webinterface staan in pli ook nog wat dingen. Onder andere wachtwoord en HTTPS. wat kan ik met dat laatste doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Met HTTPS kan je een versleutelde verbinding gebruiken, maar aangezien de dreambox geen SSL certificaat heeft is dat als je bijvoorbeeld internet explorer gebruikt alleen maar lastig. Die kan namelijk geen ongecertificeerde verbindingen permanent toelaten.

 

Voor HTTPS forward je dan niet poort 80, maar poort 443 en moet je je dreambox extern benaderen met https:// en niet met http://....

 

Mvg,

 

Michel

 

 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...