Ga naar inhoud

[ET9000] Beeldkwaliteit nog niet heel tevreden over

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een week de ET9000 draaiende maar over de beeldkwaliteit ben ik nog niet tevreden.

Ik heb mijn tv-instellingen helemaal uit staan (geen motionflow, ruisonderdrukking etc) en toch ben ik niet tevreden over de ET9000. Loop er nog flink mee te experimenteren

• Sommige zenders doet de ET9000 prima maar ga je een zender verder is het mis (sommige gedeeltes wat wazig).
  • Dingen 'veraf in beeld (achtergrond van een shot)' worden stukken waziger dan ik gewend was. Lijkt soms een beetje op een slechte blue/green wall effect van vroeger.
  • Ondertiteling is super scherp maar op andere zenders weer minder.
  • Sommige series/beelden vertonen spikkelig beeld

Door de willekeur etc zal het ws ook niet een defect ofzo zijn. Het komt natuurlijk niet door de zender maar het lijkt er meer op dat het aan de kwaliteit/soort van de bron zelf ligt.

Hebben hier meer mensen ervaringen en hopelijk oplossingen voor want anders gaat de ET9000 naar de slaapkamer en houd ik de VU+DUO beneden

1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Is het dan zo dat de vu een beter plaatje neerzet dan de ET9000?

en dan de forumleden die een rebox9000 hebben gehad,wat is het verschil? want een hdtuner moet toch wel een mooi beeld hebben,

dat vind ik wel doorslaggevend.mocht ik overgaan naar een van de beide.

Geplaatst:

hoe kom je tot zo'n vraag

het heeft enkel met instellingen te maken en de ontwikkeling van de drivers

ik wil niet een vu versus et9000 discussie lezen

je wilt oplossingen met je ET9000

ik wilde enkel zien of qwyrp identieke instellingen heeft gebruikt

waarbij omschakelen van cvbs naar rgb en DAN hdmi het belangrijkste is.

ciao

Coles Corner

Richard Hawley

• Beheerder
Geplaatst:

Tonski,

Het uitwisselen van instellingen tussen de VU+ en de ET9000, zal vrij weinig bruikbare informatie opleveren vrees ik.

54% scherpte, kan op de ET9000 zomaar 66% scherpte zijn, terwijl ook 54% weergegeven wordt (of andersom natuurlijk).

Dat alles hangt een beetje van de drivers en misschien wel enigma versie af.

In ieder geval kan te weinig scherpte een heel wazig of nog erger te scherp beeld een heel korrelig beeld opleveren.

Er kan echter ook nog verschil zijn in de hardware video pad, al verwacht ik daar niet veel verschil. Dat ziet er hardwarematig ongeveer hetzelfde uit.

Ik gok eerder op verschil in drives of verschil in enigma distro (afhankelijk van om men daar aan gefummelt heeft).

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Michel,

neen ja

qua scherpte scaler instelling etc ben ik het eens

maar het is meestal mis met basis instellingen pal / multi / cvbs of rgb / HDMI 720i of 1080i

maar vooral die cvbs (FBAS) die men MOET wijzigen in RGB

opslaan

daarna kan men overige instellingen kiezen

opslaan

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:
Origineel bericht van: qwyrp
Sinds een week de ET9000 draaiende maar over de beeldkwaliteit ben ik nog niet tevreden.
Ik heb mijn tv-instellingen helemaal uit staan (geen motionflow, ruisonderdrukking etc) en toch ben ik niet tevreden over de ET9000. Loop er nog flink mee te experimenteren

• Sommige zenders doet de ET9000 prima maar ga je een zender verder is het mis (sommige gedeeltes wat wazig).
  • Dingen 'veraf in beeld (achtergrond van een shot)' worden stukken waziger dan ik gewend was. Lijkt soms een beetje op een slechte blue/green wall effect van vroeger.
  • Ondertiteling is super scherp maar op andere zenders weer minder.
  • Sommige series/beelden vertonen spikkelig beeld

Door de willekeur etc zal het ws ook niet een defect ofzo zijn. Het komt natuurlijk niet door de zender maar het lijkt er meer op dat het aan de kwaliteit/soort van de bron zelf ligt.

Hebben hier meer mensen ervaringen en hopelijk oplossingen voor want anders gaat de ET9000 naar de slaapkamer en houd ik de VU+DUO beneden

Welk software zit er in de box (laatste openpli) ?
Kijk je via HDMI, scart, YpbPr?
Als via HDMI kijkt welk videomode gebruik je 720p of 1080i
Heb je autoresolutie plugin geinstalleerd?
Heb je videoenhancement plugin geinstallleerd?

De chip van ET9000 zou beter beeld moeten genegeren dan de VUduo.
Dit word bevestigd door broadcom zei zijn de chipleverancier van de VU+ Duo en ET9000.

Ik verwacht dat je ergens een instelling verkeert hebt staan.
Zoals Tonskidutch aangaf is het handig om te weten welk instellingen je nu gebruikt.

(Menu--> Instellingen --> Systeem --> A/V Instellingen)

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

• Beheerder
Geplaatst:

Als je HD kijkt, kijk je via HDMI en is de RGB of cvbs instellingen niet van belang.

Die heeft alleen invloed op scart.

HDMI kan je niets wijzigen, behalve de scherpte.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

100% waar,

maar ik zie niets in qwyrp z'n bericht wat hij toepast (c.q. welke tv hij gebruikt)

zelf heb ik namelijk een component tv met 1080i via scart (die moet je dus heel precies instellen anders is het wazigheid alom)

ciao

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

HD kijken is voor mij hdmi met een fulHD tv,en geen hdready of wat dan ook,ik ken de rebox 9000,de phillipsen,en de katrein,

en dat is door de bank genomen en goede hd kwaliteit.maar als ik lees dat bepaalde hdtuners een wazig of minder kwalitatief

beeld hebben,wat ik regelmatig hier lees,dan kijk ik daar van op

en denk zou dat zo zijn?want je gaat geen hdtuner kopen waarvan

het beeld niet zo goed is als de rest.dus als iemand beweerd

dat zijn beeld via scart of rgb beter is,neem ik dat met een korreltje zout,en denk droom maar lekker door.

zelfs mijn phillips op 720p is nog akseptabel dus zo hoog leg ik de lat nog niet.

Geplaatst:

Ik zal even wat info 'dumpen' whistle :

Algemeen

• OpenPLI van 1 augustus 2011
  • LED-TV: Sony Bravia KDL-32W5500
  • Ik kijk via HDMI 1080i
  • Ververs MULTI

Inmiddels autoresolutie en videoverbetering plugin geïnstalleerd. Hier de huidige instellingen:

• Contrast, Verzadiging, Tint, Helderheid,Scalar scherpte: 13/26
  • scherpte: 256/256
  • Dynamic contrast: 120/256
  • BlokRuis onderdrukking: 5/5

Als er nog meer info gewenst is dan lees ik het wel.

Ik heb ondertussen al flink met de instellingen lopen klooien dus weet niet wat de beste waarden zijn. Weet iemand een manier hoe je het beste de instellingen kan 'opbouwen'. Krijg nu nl het idee dat instellingen elkaar beïnvloeden en dat ik 'in een 'rondje aan het instellen ben.

1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000

• Beheerder
Geplaatst:
Origineel bericht van: abrahamsat
...dus als iemand beweerd
dat zijn beeld via scart of rgb beter is,neem ik dat met een korreltje zout,en denk droom maar lekker door.

Dat zegt niemand hier. Lezen is ook een kunst.

Mvg,

Michel

Geplaatst:

hee hoo, ik zeg niet dat het beter is per scart + RGB

waar staat dat?

(ik gaf nadrukkelijk aan dat dit hier met mijn component 1080i display het geval is en dat je cvbs in RGB moet wijzigen)

de informatie over hoe de vraagsteller kijkt en aansluit ontbreekt ons (mij) nog

OOK of automatic 16:9 ingesteld is in het audio/video menu (hetgeen zo ingesteld dus met 4:3 beeldinformatie niet perfekt KAN en ZAL zijn)

maar los daarvan is de instelling van een E2 receiver met HD / SD niet voor iedereen evident en ook niet hetzelfde wegens de TV zelf al

dus dromen of zouten korreltjes; daar ging het / gaat het niet over.

het gaat over iemand zover te brengen dat hij z'n instellingen weergeeft die dan mogelijk te optimaliseren zijn voor HD en SD beeld.

ciao

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

Inderdaad michel dat goed lezen ook een kunst op zich is.

wat mij wel verbaast is dat je dat ook nog goed kunt zien op een 32 inch!maar ik geef toe ik ben al op leeftijd en dat word het zicht wat minder.

Geplaatst:
Origineel bericht van: qwyrp
Ik zal even wat info 'dumpen' whistle :

Algemeen
  • OpenPLI van 1 augustus 2011
  • LED-TV: Sony Bravia KDL-32W5500
  • Ik kijk via HDMI 1080i
  • Ververs MULTI

Inmiddels autoresolutie en videoverbetering plugin geïnstalleerd. Hier de huidige instellingen:
  • Contrast, Verzadiging, Tint, Helderheid,Scalar scherpte: 13/26
  • scherpte: 256/256
  • Dynamic contrast: 120/256
  • BlokRuis onderdrukking: 5/5

Als er nog meer info gewenst is dan lees ik het wel.

Ik heb ondertussen al flink met de instellingen lopen klooien dus weet niet wat de beste waarden zijn. Weet iemand een manier hoe je het beste de instellingen kan 'opbouwen'. Krijg nu nl het idee dat instellingen elkaar beïnvloeden en dat ik 'in een 'rondje aan het instellen ben.

Blokruis onderdrukking heb ik nooit aan
wat zijn de overige setting letterbox????
ciao

Coles Corner

Richard Hawley

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen