Ga naar inhoud

[ET9000] Beeldkwaliteit nog niet heel tevreden over

Aanbevolen berichten

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Citaat:

scherpte: 256/256
BlokRuis onderdrukking: 5/5

Deze 2 op max lijkt me niet in de haak, ik zou om te beginnen scherpte op 128 zetten en blokruis maximaal op 3, wellicht moet die zelfs helemaal uit.
Geplaatst:

Hier alvast screenshot van de gewone instellingen, Videoverbetering- en autoresolution-plugin. Overige tips ga ik morgen toepassen en meld ik nog! Voor nu iig al iedereen bedankt voor het meedenken smile

Gewone

screenshot.jpg

Videoverbetering

screenshot1.jpg

Auotoresolution

screenshot2.jpg

1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000

Geplaatst:

Het beeld is zeker gelijkwaardig als op de VU+.

Het is dus heel raar dat de VU+ beter beeld geeft.

Misschien moet je ergens anders zoeken:

Zit de HDMI kabel goed in de ontvanger. Soms kan je het net nog wat doordrukken.

Gebruik je op de TV dezelfde source input. Soms kan het zijn dat een andere source input vast is ingesteld op bepaalde resolutie.

Ik zou de volgende instellingen gebruiken. (persoonlijk vind ik 720p beter dan 1080i)

Video uitgang: HDMI

Modus: 720p

Ververs ratio: 50Hz

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

Geplaatst:

Beeld is al wel veel beter geworden. Als ik journaal kijk zie ik prima beeld maar dan is er een kaartje van files dan zie ik het zwart streperig/wazig. Verder bij RTL Voetbal Insite zie je de vragen van de lezers wazig/ bijna dubbel dus daae ook weer iets met zwart of donker op een lichte achtergrond.

Zijn er nog tips ten aanzien van de instellingen?

1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000

• Beheerder
Geplaatst:

Je zou misschien de ET9000 van een schone image kunnen voorzien en dan vooral niet die 'beeld verbeteraar plugin' installeren, maar gewoon eens kijken hoe het beeld er via HDMI met de standaard software instellingen uit ziet.

Ik heb de ET9000 en de VU+ DUO zeer kritisch en steeds afwisselend bekeken met divers referentie beeldmateriaal, maar vond de ET9000 en de VU+ DUO met dezelfde software eigenlijk vrijwel gelijkwaardig qua beeld. Ik kon in ieder geval geen schokkende verschillen zoals jij nu omschrijft ontdekken.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: qwyrp
Beeld is al wel veel beter geworden. Als ik journaal kijk zie ik prima beeld maar dan is er een kaartje van files dan zie ik het zwart streperig/wazig. Verder bij RTL Voetbal Insite zie je de vragen van de lezers wazig/ bijna dubbel dus daae ook weer iets met zwart of donker op een lichte achtergrond.

Zijn er nog tips ten aanzien van de instellingen?

Ik zag in de screenshot dat de refreshrate voor 720p op 60Hz staat. Als ik die op 60Hz zet dan beweegt het beeld op en neer (is goed te zien bij het zenderlogo). Die moet je dus op 50Hz zetten (overeenkomstig de frequentie van de netspanning).
  • Beheerder
Geplaatst:

Gewoon instellen op HDMI, 1080i, 50Hz.

720P is echt niet mooier hoor, er wordt immers vrijwel overal interlaced uitgezonden en zonder enige vorm van herschalen, heb je altijd nog het meest optimale beeld.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
Gewoon instellen op HDMI, 1080i, 50Hz.

720P is echt niet mooier hoor, er wordt immers vrijwel overal interlaced uitgezonden en zonder enige vorm van herschalen, heb je altijd nog het meest optimale beeld.

Mvg,

Michel

Het was geen advies voor 720p. Ik gaf slechts aan dat zijn gekozen refreshrate niet juist is.
Geplaatst:

Hier zie ik geen/nauwelijks verschil tussen de Dreambox en de ET ik vind zelfs de ET een mooier plaatje geven dan de Dream maar dat zal wel een illusie zijn denk ik.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

• Beheerder
Geplaatst:

Dat is met zekerheid een illusie wink

Als je het ten minste hebt over een DM800HD-SE of een DM8000HD-DVD.

Mvg,

Michel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen