Ga naar inhoud

[ET9000] Beeldkwaliteit nog niet heel tevreden over

Aanbevolen berichten

• Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

• Beheerder
Geplaatst:

Nooit getest, dus kan ik niet over oordelen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Cobus R
Ik heb het over de 500HD

De 500HD zal zelfde beeldkwaliteit hebben als de DM800HD-se.
Ze gebruiken immers dezelfde processor.

De dm800hd-se, dm500hd , alle et modellen en vu+ uno zou eigenlijk niks moeten uitmaken in beeld kwaliteit.
Misschien een klein instelling wat de één mooier vind en de ander weer niet.

De VU+ Duo heeft een mindere graphics gedeelte (Feit) in de chip en dat zie ik ook terug in het beeld.
Sommige mensen vinden dit mooier en andere weer niet.

Over beeldkwaliteit zijn altijd veel meningen

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

Geplaatst:

Heb vandaag maar eens VIX uitgeprobeerd en wat schetst mijn verbazing: prima beeld !!!!!

Iemand een idee hoe dat kan?

1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000

Geplaatst:
Origineel bericht van: qwyrp
Heb vandaag maar eens VIX uitgeprobeerd en wat schetst mijn verbazing: prima beeld !!!!!

VIX is gebaseerd op openpli en gebruiken dezelfde instellingen en waardes...

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

Geplaatst:

Yep, heb ik gelezen maar het beeld is nu toch écht beter.

Ik gebruik vlgs mij wel een andere CCcam versie (2.2.0) maar daar kan het denk ik ook niet aan liggen.

1x OpenPLI @VU+DUO en 1x VIX @ET9000

Geplaatst:
Yep, heb ik gelezen maar het beeld is nu toch écht beter.

Ten opzichte van OpenPLi en het Clarke-Tech support image heb ik precies dezelfde ervaring: het plaatje met het CT-image is aanzienlijk beter; en echt goed is het ook met die laatste nog steeds niet.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

• Beheerder
Geplaatst:
Origineel bericht van: LINKEY

VIX is gebaseerd op openpli en gebruiken dezelfde instellingen en waardes...

Ik vraag me af hoe je dat meent te kunnen beoordelen?

Het e.e.a. is geheel afhankelijk van de enigma versie in combinatie met drivers.

Aangezien Pli nogal veel gesleuteld heeft aan enigma en zelfs aan het OS, zou het zo maar kunnen dat die andere waardes en misschien toevallig ook net andere drivers gebruiken.

Ik kan de conclusie die jij trekt iig niet trekken.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Het beeld van ViX is beter dan dat van OpenPli. Dat heb ik ook gemerkt. Daarom ben ik over gestapt op ViX. En ViX heeft ook nog steeds een webinterface. Verder worden de ontwikkelingen van de Pli feeds netjes over gezet op de ViX image. Dus ik denk dat iedereen met een een ET9000 nu wel gaat voor ViX ipv van PLi. De standaard image daar heb ik niet zoveel meegespeeld. ViX beeld oogt natuurlijker en rustiger.

C

• Beheerder
Geplaatst:
Citaat:
Daarom ben ik over gestapt op ViX. En ViX heeft ook nog steeds een webinterface. Verder worden de ontwikkelingen van de Pli feeds netjes over gezet op de ViX image

Ja, alleen jammer dat het maar één kant op werkt, ofwel Vix hun wijzigingen (voor zover ik weet) weer niet met de rest van de wereld deelt, terwijl ze dat wettelijk en moreel wel verplicht zijn.

Ze gebruiken bovendien de webinterface tegen de nadrukkelijke wens en licentie van de auteur in en plegen daarmee een auteursrechtelijk vergrijp.

Ik heb daar weinig respect voor, maar dat is weer een ander discussie.

Maar goed, een andere image, of een andere versie van dezelfde makers, kan een verschil in beeldkwaliteit opleveren.

Dat is dan wel eerder per ongeluk dan door de efforts van de makers.

Mvg,

Michel

• Beheerder
Geplaatst:

Daar kan ik geen antwoord op geven. Ik weet niet eens of dat zo is. Het webinterface komt met zekerheid niet uit de feed van Pli.

Dus daar mag (niet moet) dan maar een pli-member uitsluitsel over geven.

Mvg,

Michel

• 2 weken later...
Geplaatst:

Even terug naar de beeldkwaliteit. Gisteren op een ander forum gelezen: zet de instelling Schaler scherpte bij de A/V instellingen helemaal naar links. In recente OpenPLi images wordt de videoprocessing qua scherpte dan helemaal uitgeschakeld.

En inderdaad: er verandert, vooral op SD, een heleboel en wat mij betreft ten goede. En nee: het is NIET hetzelfde als de scherpteinstelling in de middenstand (wat de neutrale stand heet te zijn). Samen met de autoresolutieplugin doet de ET9000 nu eindelijk wat op mijn verlanglijstje stond: met zijn vingers van het video afblijven en dat onveranderd naar de TV sluizen.

Niet blij met het huidige plaatje? In ieder geval even proberen!

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Geplaatst:
Origineel bericht van: Audioniek
Even terug naar de beeldkwaliteit. Gisteren op een ander forum gelezen: zet de instelling Schaler scherpte bij de A/V instellingen helemaal naar links. In recente OpenPLi images wordt de videoprocessing qua scherpte dan helemaal uitgeschakeld.

En inderdaad: er verandert, vooral op SD, een heleboel en wat mij betreft ten goede. En nee: het is NIET hetzelfde als de scherpteinstelling in de middenstand (wat de neutrale stand heet te zijn). Samen met de autoresolutieplugin doet de ET9000 nu eindelijk wat op mijn verlanglijstje stond: met zijn vingers van het video afblijven en dat onveranderd naar de TV sluizen.

Niet blij met het huidige plaatje? In ieder geval even proberen!

Groeten,

Audioniek.

Ik heb die inderdaad al een tijdje zo ingesteld staan (de schuif helemaal naar links) en dan zie je direct een verbetering.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen