Ga naar inhoud


[SAB HD] firmware sab titan


wopla

Aanbevolen berichten


Pardon ik heb 1.3.47 geïnstalleerd en krijg no-signal, na ongeveer 30 seconden na het kijken naar die zender (die werkt dus volledig, met beeld, geluid, zoals je verwacht bij televisie) gaat het beeld op 'pauze' en komt de melding no-signal! in het beeld. Dit is een mededeling van de ontvanger -> het menu ed is toegankelijk. Als ik dan een nieuwe kanalenlijst laat zoeken (wat voor manier dan ook) zegt hij dat hij niets kan vinden. Alsof de LNB communicatie is afgesloten oid.

 

Ook BVN werkt dan opeens niet meer. Stroom eraf en erop geeft ongeveer 30 seconden kijktijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je zou bijna zeggen dat de lnb spanning weg valt je zou kunnen meten als je geen signaal heb of je wel spanning bij de lnb heb,14 of 18 volt zo ja zou je lnb defect kunnen zijn zo nee,kabel controleren is dit in orde ontvanger misschien?

voor seniorsatter ik heb astra 1,2,3 en hotbird en krijg de melding soms ook tussen de ned. kanalen schakelen.

 

en vandaag een aantal malen spontaan geboot.

80cm schotel ; topfield 4000pvr;

philips dsr 7121 (in de kast);sab titan 2 combo 1.3.42

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je even naar menu/conditional Acces/Smartcard instellingen en vervolgens ""smartcard bericht"" op uit zetten.

Gebruik je een Common Interface dar wordt het:

Menu/conditional Acces/Common Interface en vervolgens

CI bericht op uit zetten.

Je krijgt dan geen meldingen meer, behalve als je smartcard niet in het toestel zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 1.3.42 en .47 beide geprobeerd (fabrieksreset na flash).

 

Beide geven problemen naar verloop van tijd, het lijkt erop dat hoe langer de ontvanger uit heeft gestaan (knop achterkant) hoe langer je kan kijken. Na 12 uur uit gestaan te hebben kon ik zowaar 10 minuten kijken. Na de tweede reboot nog een minuut, en na de derde reboot was er binnen 30 sec geen beeld meer.

 

Het lijkt er dus op dat er ergens spanning opbouwt die boven een bepaalde waarde problemen veroorzaakt. Om te kijken of de LNB spanning krijgt tijdens no-singal de multimeter er even aan gehangen, 18 volt staat erop, dus dat lijkt prima. Wel kreeg ik om de haverklap schokjes van de ontvanger waardoor ik een aarde probleem vermoedde, de ontvanger is by design ongeaard. Met een voorhanden zijnde scart cabel de ontvanger geaard via de tv, de schokjes zijn weg, maar het probleem blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...