Ga naar inhoud


[RE-8000/9000] Nieuwe Octagon firmware: V1.09.35 nu ook voor RE-8000/9000


Jürgen

Aanbevolen berichten

Helaas constateer ik dat het probleem met het eerste (gecodeerde) CD (HD) kanaal in de zenderlijst nog niet verholpen is.

 

Voor alle duidelijkheid het gaat hierbij om een RE-9000 met Octagon 1.09.35 en MCAS.

 

Het vervelende daarbij is dat het probleem niet consequent optreedt.

In mijn zenderlijst staat NED1 HD op de 1e positie.

Meestal komt NED1 HD wel na het opstarten in beeld (soms niet) maar na wat heen en weer zappen gebeurd het regelmatig dat NED1 HD niet meer in beeld komt en de melding gecodeerde zender verschijnt.

Dit dus uitsluitend op de 1e kanaal van de zenderlijst, alle volgende (HD) kanalen functioneren prima.

 

Ik heb ook al eens een FTA kanaal op de 1e positie gezet omdat ik dan dacht dat ik het probleem dan kon omzeilen maar helaas niet.

 

Geen leuk probleem i.c.m. de voetbalcompetitie op zondagavond.

Ik denk dat ik maar weer terugga naar een vorige versie en afwacht totdat dit probleem is verholpen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Je kunt je afvragen of dat aan de fw 35 van octagon ligt,de atevio 7000 deed het gisteren bij mij ook op ned 2 hd,terwijl ik de loader 1.51 en fw 75 nog draai van atevio, het is soms een blindganger.

als ik terugkijkend de test ook lees in en duits forum,word er op gewezen dat het apperaat niet ausgereift is.maar mischien komt dat nog,mischien komt de ultieme fw nog,die alles oplost!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abrahamsat
als ik terugkijkend de test ook lees in en duits forum,word er op gewezen dat het apperaat niet ausgereift is.maar mischien komt dat nog,mischien komt de ultieme fw nog,die alles oplost!


tja, ik vrees dat ze tegen dan aan Atevio 8300 zitten, en bij Octagon aan een 2018; en support op de huidige modellen niet meer bestaat.

Ik heb de laatste keren steeds de FW's met de octagon porter geinstalleerd, na steeds een cleunup te doen van var, en behoudnes kleine zaken zoals de delete bug liep v20 nog redelijk. 28 heb ik niet geinstalleerd en nu wacht ik ook nog even af... Misschien dat 94x eindelijk het langverhoopte schot in roos is smile

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: abrahamsat
Je kunt je afvragen of dat aan de fw 35 van octagon ligt,de atevio 7000 deed het gisteren bij mij ook op ned 2 hd,terwijl ik de loader 1.51 en fw 75 nog draai van atevio,

Hebben we het hierbij wel over hetzelfde probleem?

Staat NED2 HD bij jouw op de 1e positie, dus op nummer 1, van de zenderlijst?

...en treedt dit probleem permanent op, m.a.w. na het opstarten krijg je de 1e zender wel in beeld maar na herhaaldelijk zappen en dan terug naar de 1e zender dan verschijnt de melding 'Gecodeerde zender'.

Dus dit is reproduceerbaar en geen toevalstreffer.
Dit ligt dus toch echt wel aan de combinatie FW en MCAS.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Duitse Octagon forum was er een reply waarin vermeld werd dat dit probleem minder of niet zou optreden met de MCAS versie uit Mei.

Misschien deze even opnieuw er op zetten om te testen.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen
Origineel bericht van: abrahamsat
Je kunt je afvragen of dat aan de fw 35 van octagon ligt,de atevio 7000 deed het gisteren bij mij ook op ned 2 hd,terwijl ik de loader 1.51 en fw 75 nog draai van atevio,

Hebben we het hierbij wel over hetzelfde probleem?

Staat NED2 HD bij jouw op de 1e positie, dus op nummer 1, van de zenderlijst?

...en treedt dit probleem permanent op, m.a.w. na het opstarten krijg je de 1e zender wel in beeld maar na herhaaldelijk zappen en dan terug naar de 1e zender dan verschijnt de melding 'Gecodeerde zender'.

Dus dit is reproduceerbaar en geen toevalstreffer.
Dit ligt dus toch echt wel aan de combinatie FW en MCAS.

Inderdaad een irritant probleem, zo nu en dan ook regelmatig last van... maar ook tijden dat het goed gaat..
Persoonlijk denk ik dat dit probleem niet aan de firmware ligt, maar toch aan de MCAS client, ze zouden deze bug eens moeten oplossen in die plug-in...

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Persoonlijk denk ik dat dit probleem niet aan de firmware ligt, maar toch aan de MCAS client, ze zouden deze bug eens moeten oplossen in die plug-in...

Ik heb het trouwens niet over de MCAS Client maar over de Server.
De client draait eventueel op een 2e ontvanger en daar gaat het hier nu niet over want ik draai op beide Reboxen MCAS, dus de server.
Ik gebruik nu deze versie: octaCAM__MCAS_EMU_MCLIENT__04072011
en ik las ook dat er meer last van MCAS hadden en men schijnt een spoedige update verwachten.

Ik wacht nog even af anders zet ik inderdaad eens een oudere versie MCAS en Octagon FW op de RE-9000.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jürgen

Ik heb het trouwens niet over de MCAS Client maar over de Server.
De client draait eventueel op een 2e ontvanger en daar gaat het hier nu niet over want ik draai op beide Reboxen MCAS, dus de server.
Ik gebruik nu deze versie: octaCAM__MCAS_EMU_MCLIENT__04072011
en ik las ook dat er meer last van MCAS hadden en men schijnt een spoedige update verwachten.

Ik wacht nog even af anders zet ik inderdaad eens een oudere versie MCAS en Octagon FW op de RE-9000.

Verkeerd opgeschreven, maar ik bedoelde ook eigenlijk de MCAS server. Ik persoonlijk gebruik zowel de MCAS Server als de MCAS Client. Ik kan je ook melden dat dit probleem eigenlijk bij de Server voorkomt, de client heeft er nauwelijks last van. Ik heb het hier 1 of 2 keer op gezien.
In de nieuwe MCAS versie zullen we het dan wel zien of dit probleem is aangepakt smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is redelijk rustig in dit topic? Betekend dit dat de V35 firmware redelijk stabiel werkt en dat het toch een redelijke opvolger is voor de V20 / V28 ?

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voorlopig de kat uit de boom gekeken :D

 

Nog geen tijd gehad om de laatste Octagon er op te zetten, wou ook nog even wachten tot er een nieuwe MCAS beschikbaar was. Kan ik alles ineens doen...

Maar heb wel de indruk dat deze release behoorlijk stabiel is.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
Het is redelijk rustig in dit topic? Betekend dit dat de V35 firmware redelijk stabiel werkt en dat het toch een redelijke opvolger is voor de V20 / V28 ?

Klopt, als de FW goed functioneert heb je in feite niets te melden en de FW .35 levert bij mij tot nu toe nog geen problemen op.

Wel heb ik weer iets wonderbaarlijks geconstateerd, sinds gisterenavond is het codeerprobleem met de 1e HD zender in de lijst verleden tijd.
In feite heb ik niets gewijzigd behalve dat ik gisterenavond de Plugin MCAS AutoUpdate heb opgestart maar dat kan het naar mijn mening niet zijn want daarmee worden alleen de Keys vervangen.

Dezelfde constatering is overigens ook al op het Octagon Forum gedaan.
Overigens scheen dit probleem ook al sinds mei 2011 in MCAS te zitten.

Als dit zo blijft dan is dit tot nu toe een goede FW.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij (met Icecrypt S4000 firmware) hetzelfde beeld met V1.09.35: alles lijkt keurig te werken. Nu de klassieke bugs (wisbug, overlappende opnames zelfde zender onmogelijk, enzovoort) nog een keertje oplossen...

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: De_Perre
Ik heb voorlopig de kat uit de boom gekeken :D

Nog geen tijd gehad om de laatste Octagon er op te zetten, wou ook nog even wachten tot er een nieuwe MCAS beschikbaar was. Kan ik alles ineens doen...
Maar heb wel de indruk dat deze release behoorlijk stabiel is.

Dezelfde reden; ik wacht ook even op de MCAS voordat ik de V35 erop zet, dan kan ik ook alles in een keer doen. Hopelijk komt die snel.
Maar mooi dat het over het algemeen allemaal wel stabiel loopt..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...