Gast Franky4fun Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 Wil een nieuwe receiver kopen rond de 100-120euro. De SAB Titan I - Titan 1 HD werd mij aangeraden, vanwege het uitstekende beeld in HD. Heb nu nog een standaard CD receiver HD. Mijn vragen: - is dit een goede aankoop? - is het beeld beter dan standaard receiver van CD? Hoor het weer graag van jullie all
Seniorsatter Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 Ik neem aan dat je een Philips 7141 hebt. Het beeld van de SAB Titan is niet beter- of slechter dan de Philips. Maar in tegenstelling tot de Philips kan je wel je favorieten en algemene kanaallijst indelen zoals je wilt, zenders verplaatsen, zenders hernoemen en verwijderen, allemaal dingen die de philips niet kan. Ik heb zelf de Titan II die heeft 1 kaartlezer meer en kan ook DVB-T(digitenne)zenders ontvangen, technisch gelijk aan de Titan I
Gast Franky4fun Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 Het is de 7121. Maar inderdaad de standaard. De verkoper gaf echt aan dat wezenlijk verschillend is de philips eigenlijk echt te min is. Ook qua beeld. Ik ervaar nu af en toe een trillend beeld bijvoorbeeld bij Eurosport HD. Valt me nu opeens op nadat de receiver ontkoppeld had en weer aangesloten. Over SAB, laat deze ook automatisch de zenders in (lees, is het niet te ingewikkeld?) Opnemen op stick lijkt me erg handig, werkt dat?
abrahamsat Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 Bij de sab komt toch ook een ci module van 60 70 euro om de hoek kijken?en wie beweerd dat de phillips minder is in beelkwaliteit is een blinde verkoper,de phillips is een van de betere dus bezint eer ge begint. de 7141 is een perfecte hd tuner net als wat je nu hebt. als je al wat anders wilt kijk dan naar de nieuwe van cds de M7-108,want alles wat meestal het nieuwste is,is toch iets beter.
Gast Franky4fun Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 Kan je niet meteen je CD kaartje erin stoppen?
satede Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 jawel zit gewoon een kaartlezer in. en hier werkt gewoon je kaart van cd in The birdman has left the building
Seniorsatter Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 De Titan heeft ook de fastscan mogelijkheid, maar dan kan je toch de zendervolgorde etc aanpassen
clemens2 Geplaatst: 12 augustus 2011 Geplaatst: 12 augustus 2011 Ik persoonlijk vind de homecast ontvangers het beste beeld hebben. Bij een aantal philipsen is het beeld inderdaad niet mooi waarom dat bij de ene wel goed is en bij de andere niet weet ik niet. De sab heeft standaard niet echt een beter beeld. Aangesloten op de scart vind ik het beeld zelfs minder als de philips ontvangers. Maar het zijn wel mooie kleine ontvangers waarmee je ook nog eens kunt opnemen, meer mogelijkheden als de philips en geen ci module nodig. Ook de service van de importeur is gewoon goed. Mijn ervaring veel beter dan van philips of de homecast ontvangers sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
Gast Franky4fun Geplaatst: 13 augustus 2011 Geplaatst: 13 augustus 2011 Nog wat anders.. Ik heb laatst mijn receiver even losgekoppeld. Daarna weer aangesloten. Het HD beeld is nu net even minder scherp soms trilt beeld ook wat.. Heeft iemand een idee waar dit in kan zitten? Zou ik de f-connector beschadigd kunnen hebben? het pikkie steekt niet uit voorbij de connector wat je meestal wel ziet. Volgens mij was dat al zo, heb gewoon los gedraaid en later weer vastgezet. ook ander HDMI-kabel geprobeerd, geen verschil. instellingen nalopen ofzo.. help?!
clemens2 Geplaatst: 14 augustus 2011 Geplaatst: 14 augustus 2011 Je zou je vraag dan opnieuw moeten stellen in een nieuw onderwerp. Hierdoor blijft alles overzichtelijker. Even een berichte naar een moderator en ze veranderen dat zo. Ik vermoed niet de f connectoren omdat het beeld in de ontvanger word opgebouwd. Eerder in de hdmi kabel of instelling tv. En daar was ik wel benieuwd naar heb je toevallig een philips tv. Ik heb het idee dat juist deze tv erg kritisch zijn met de juiste kabel en instelling. sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie) samsung dvbt
Gast Franky4fun Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Het is inderdaad een philips tv. Over je SAB receiver, als je usb stick van 16gb aansluit hoelang kun je daarmee opnemen/timeshiften?
cookie monster Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 +/- 4-6 films in MPEG 2/4 SD Hang afvan groootte van bestand !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
mauspartyhouse Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Nieuw hoeft niet beter te zijn. Ik zal bij mij oudere broer eens vragen wat hij vind van die uitspraak De doorslag voor het wel of niet kopen van een ontvanger zou voor mij de ondersteuning zijn. Goede aftersales is bij sat ontvangers erg belangrijk; Kun je met je vragen terecht bij de dealer?, is er op internet een community die je kan adviseren/assisteren?, komen er regelmatig software updates uit? Ook dit soort zaken moet je -mijn inziens- je afvragen alvorens je keuze te maken. Gr, Maurice ET8000
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen