Ga naar inhoud

Hoeveel een 50'' plasma nu eigenlijk aan stroom verbruikt.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een paar dagen geleden een watt stroom meter gekocht die ik tussen het stopcontact en een apparaat aan kan sluiten om te zien hoeveel watt deze nu eigenlijk verbruikt.

Deze watt meter heb ik nu dus gebruikt om te zien hoeveel mijn LG 50PK250 nu eigenlijk gebruikt en ik moet zeggen het valt mij eigenlijk best wel mee.

Zonder de intelligente energie sensor te activeren gebruikt hij tussen de 220 en de 300 watt en zodra ik deze energie sensor activeer dan daalt dit tot 100-120 watt ( s'avonds ) met af en toe een piek naar 300 als er bv. een explosie in de film voorkomt want dit is een fel helder beeld en dit vraagt meer stroom maar doorsnee is het tussen de 100 en 120 watt.

Dus de gebruikskosten vallen echt wel mee. Reken 5 uur per dag over een jaar met de 20cent die ik per kwh moet betalen dan zijn de jaarlijkse kosten tussen de 40 en de 110 euro en dat is niet echt slecht voor een 50'' tv.

Een vergelijkbare tv is bv de sony 52ex700 die tussen de 100 en de 140 watt verbruikt maar deze kost rond de 1700 euro en die LG plasma heeft mij 699 gekost.

Geef mij deze plasma dan maar want het beeld kwaliteit is toch iets beter dan die van de sony.

Geplaatst:

is dit nieuws ?

is het een vraag of "statement" Of verdediging ?

is er wat beters ?

is de relatie aankoopprijs : stroomverbruik ermee aangetoond ?

moeten we allemaal een stroommeter kopen ? (voor nagenoeg eenmalig gebruik)

moeten we allemaal elke drie jaar een nieuwe generatie plasma / lcd / led kopen ?

ik weet het niet wat mijn 8 jaar oude generatie 5 display consumeert maar wel zeker minder dan een magnetron.

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

hmm,

Nee

Nee

Misschien wel ja

Nee

Ja smile Deze techniek gaat zo snel dat je deze producten moet zien en moet gaan behandelen als wegwerp producten en dat je elke 3-4 jaar een nieuwe set gaat aanschaffen.

Ik wilde dit alleem maar melden dat de gebruiiks kosten van een plasma echt wel meevallen en dit door de verkopers vaak als stroomvreters worden voorgespiegelt maar als je eigenlijk de kosten gaat berekenen dan kijk je misschien toch iets anders naar de producten die worden aangeboden.

Een lcd od lcd-led gebruiken minder stroom maar deze zijn duurder en asl je toch een redelijk goed en groot beeld wilt hebben dan zijn deze 500-800 euro kostende plasma toch echt wel een goede optie.

Geplaatst:

oké, dan begrijp ik het

want je kunt alles ompolen en 20 argumenten aanvoeren waarom geen plasma alsmede 20 waarom geen lcd

stroomverbruik is het stokpaardje om consumenten erop te wijzen dat ze fout bezig zijn en die beginnen dat te geloven!

ja de consument is fout bezig confused

maar dat "men" wil en blijft verkopen (welk stroom verbruikend apparaat dan ook) dat doet er niet toe, het is altijd de consument z'n schuld.

vrije markt werking noemt men dat.

meer apparaten meer winst bij de energiebedrijven en btw in de staatskas.

sorry hagar,

je relaas is duidelijk, het valt dus echt allemaal wel mee.

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Inderdaad, je kunt er best wat aan doen door de lichtsterkte te verlagen, de intelligente lichtsensor te gebruiken etc. Op die manier wordt het verschil in verbruik tov LCD/LED een mooi stuk kleiner.

Geplaatst:

Je moet het niet te gek maken met dimmen. Veel mensen kopen bewust een plasma vanwege de beeldkwaliteit. Als je nu van alles gaat dimmen om het stroomgebruik omlaag te krijgen, betwijfel ik of er van de mooie kwaliteit nog iets over blijft.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

Hecht niet te veel waarde aan die huis/tuin/keuken-meters.

Kassa heeft in 2009 er eens een gekalibreerde meter naast gehouden en bleek dat er grote afwijkingen waren tot wel 210%.

Kassa

• Beheerder
Geplaatst:

Dat is anders vrij simpel te testen met een gloeilamp.

Dan zou het hooguit 2-3 watt moeten schelen.

Mijn simpele meter is in ieder geval behoorlijk nauwkeurig. Ik heb er een gekalibreerde meter naast gehad.

0.1, 0,2 watt afwijking maximaal.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: winwiz
Je moet het niet te gek maken met dimmen. Veel mensen kopen bewust een plasma vanwege de beeldkwaliteit. Als je nu van alles gaat dimmen om het stroomgebruik omlaag te krijgen, betwijfel ik of er van de mooie kwaliteit nog iets over blijft.

Precies op zijn kop getikt, heb idd een plasma vanwege de perfecte weergave....en tja hobby's kosten nu eenmaal geld of moet je het vermaak noemen.

Als voorbeeld ik bezit een supersport motor...de achterband gaat max 5000 km mee maar daar ga ik toch geen tourband op monteren omdat die dan langer meegaat, dan is gelijk je hele motorgevoel weg om maar niet te spreken over de veiligheid :D:D:D

Moraal van het verhaal, je koopt dergelijke dingen om van te genieten....dat daar kosten aan verbonden zijn moet je op de koop toenemen.

Groetjes..............
Geplaatst:

En dat doe ik ook, ik heb deze 50'' aan de wand in mijn slaapkamer, weinig licht en op 2.30 afstand, goede home cinema installatie en de speakers in de 4 hoeken en actieve bas onder het bed wink. Een perfecte of bijna perfecte setup.

Omdat het vrij donker is werkt deze intelligente energie sensor wonderbaarlijk goed en heb het idee dat het de beeld kwaliteit tengoede komt.

Ik hou ervan om in het donker een film te kijken en deze goedkope plasma geeft mij echt een beeld waar ik voor weinig onkosten heel erg tevreden mee ben.

Dat plasmas meer gebruiken weten wij hier als hobbyisten wel maar hoeveel van ons weten hoeveel stroom deze echt gebruiken?

Dit is waarom ik dit topic ben begonnen.

Geplaatst:

Hoi Hagar,

Ik heb onlangs ook eens zo'n meter gekocht voor weinig zal hem ook eens aan mijn 42 pana hangen om eens naar het verbruik te kijken...het is dan wel geen fluke maar geeft misschien wel een beetje een beeld over het verbruik....maar zal er echt niet wakker van liggen als het een beetje meer is dan gemiddeld.....kijkgenot is voor mij het meest belangrijk...... :D en als ik dreig de rekening van de stroomleverancier niet meer te kunnen betalen, dan moet ik op zoek naar een beter betaalde baan :D:D :Dof een andere hobby eek

Groetjes..........

Geplaatst:
Origineel bericht van: Michel
Dat is anders vrij simpel te testen met een gloeilamp.

Dan zou het hooguit 2-3 watt moeten schelen.

Mijn simpele meter is in ieder geval behoorlijk nauwkeurig. Ik heb er een gekalibreerde meter naast gehad.
0.1, 0,2 watt afwijking maximaal.

In de regel is het zo dat hoe groter het te meten vermogen, hoe groter de afwijking tov een geijkte meter. Is natuurlijk wel iets om rekening mee te houden.
Als je een gloeilamp van 25W meet of je meet een bouwlamp van 300W zit wel verschil in.

Weet iemand iets met stelligheid te zeggen hoe de goedkope meters omgaan met inductiebelastingen van bv buizenlampen (gloeilamp / crt tv / crt monitor) of een motor (pomp/boormachine/zaagbok) tov een geijkte professionele meter?
Geplaatst:

Mijn Samsung 46 inch tv (7000 serie) verbruikt 55 Watt, heeft local dimming en geeft een prachtig beeld.

Door de ingebouwde satelliet tuner valt ook nog eens het stroomverbruik van de Topfield weg.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen