Ga naar inhoud

Settingslijsten Enigma1/2 Dreamboxen VU+ CTech ET5 en 9000 (AZboxen met E2)12-08-2011

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Settingslijsten Enigma1/2 Dreamboxen VU+ CTech ET5 en 9000 (AZboxen met E2)

Note!! Enigma2 bevat 2 "Favourites" een met o.a. de NL HD zenders i.p.v. de SD uitvoering op die plaats.

Dus even met je editor die voor jou niet nodig is verwijderen.

Deze lijsten zijn geschikt voor alle Dreamboxen;VU Plus Solo, Duo, ClarkeTech ET5 en 9000,(AZboxen met E2)

behalve de DreamBox-100

Maakt in princiepe niet uit of je een schotel op Astra, draaibaar of meerdere LNBs voor een schotel bevat.

Ook welke DiSEqC je schotel hangt. (Staat nl ingesteld je config(E1) of settings(E2) file op je box)

Volgorde van de lijst 19E 23E 13E 28E dan 16E.Enz..Enz. Overige tussen 68.5E-58W

Word ingescand met vaste schotel op 28/23/19/13 en 1.80 schotel met vrije opstelling

op overige satellieten.

Aan te raden Editor:

Dreamset 2.34 Editor (64 voor Windows X64) Software 2.3 ( www.dreamset-editor.com )

Lijst word bijgehouden aan de hand van kingofsat.net,www.flysat.com/index.php,lyngsat.com(Feeds)

De dagelijkse veranderingen te vinden bij: nl.kingofsat.net/news.php www.flysat.com/index.php

Wekelijkse veranderingen kun je op deze sites nakijken.

FAQ

Soms komt het voor dat je lijst er niet goed inkomt (ziet soms gewoon de oude zender(naam) staan)

of geen beeld op sommige zenders; dit komt dat de oude lijst nog gedeeltelijk in het geheugen van je box zit.

Zet hem met Dreamset even op DATA zenders en delete deze zonodig en zet eventueel je eigen Favourites

in lijst op de plek van de mijn lijst vervolgens opslaan.

Nu Dreamset afsluiten/opstarten en dan pas naar je box sturen. (radartje draaien op je tv RB)

vervolgens STROOM eraf!! /Box aan en nu is het inorde.

Wil het nu nog niet met een FTP programma als Total Commander handmatig overschrijven;

vervolgens STROOM eraf!! /aan en nu is het inorde. (denk om de goede paden)

satellites.xml in: /etc/tuxbox/ Services/bouquets in: /etc/enigma2/

Nu zit de lijst er goed in, probeem zit in het feit dat oude lijst in het geheugen blijft bij enigma boxen.

nu opnieuw EPG activeren en klaar is kees.

"Mijn HD kanalen worden niet zichtbaar, behalve na nieuwe scan"

(Zet je editor op Software Enigma 2 ver 3 (Firmware Custom)

HD zenders worden niet meteen zichtbaar bij sommige lijsten (heen en terug zappen)

Laad de lijst in Dreamset dan bij indelen lijst CTRL A op de gewenste Satelliet en met rechter muis

Set Service "Clear PIDs values"

en safe de lijst en zet hem in je box. (Bij deze lijst is dit in princiepe reeds gedaan) verder als boven.

Ik zie allemaal ??? in satelliet bouquetten met Dreamboxedit

Ik kan de E1 lijst niet in Dreamboxedit inladen (foutmelding `c`)

Gebruik 'Dreamset' deze kan grafisch hiermee wel omgaan en geeft

geen fouten met na inladen zoal Dreamboxedit. verder kun je met Dreamset ook lekker zappen

makkelijk met snel zoeken naar feeds en zo.

Uiteraard zijn deze lijsten E1 en E2 (2.3) zijn ook met Dreamset gemaakt.

In enigma1 zie ik een hoop zenders niet die in E2 wel zichtbaar zijn:

Een groot deel van de zenders worden tegenwoordig in DVB-S2 (8)PSK opgestraalt (betere beeldkwaliteit)

Buiten de Echte HD zenders, er zijn zelfs veel Feeds die al hiermee werken.

In Dreamset zie je in een keer in de E2 lijst welke dit zijn (blauw)

Voorbeeld: Astra 3 23E Eurobird 9 09E 90% is niet meer zichtbaar in een E1 ontvanger.

Is op satellieten rondkijken geen hobby van je en geef je alleen om TV kijken moet je deze lijst

niet nemen, er zijn lijsten zat direct via de DB te downloaden. Wil je echt weten wat er rond de

Clarke-Belt bevind en heb je zelf geen tijd dit allemaal zelf in te scannen is dit je lijst.

Verder; lijsten zijn een momentopname dus altijd mogelijk dat de zenders hier en daar veranderd zijn,

er zijn meest meer als 100 veranderingen per week in de door ons te bekijken Clarkebelt.

Verander naar hartelust de lijst voor eigengebruik.

Aanpassen van & delen van deze lijsten voor 3e word zeker niet zonder toestemming op prijs gesteld!!

Fouten en nuttige opmerkingen verneem ik graag van jullie.

Suc6 met de lijsten

Ed

Enig01_Set_12_08_11.zip

Enig02_Set_12_08_11.zip

Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120  75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13

Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920

ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)

Geplaatst:

Thanks,

Altijd weer fijn dat het vrijdag is, weer een nieuwe lijst.

Fijn dat je elke week 1 voor ons post.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:

Hi Satje,

Kun jij me vertellen waar de kanaalnummers vandaan komen die in de zenderkeuze lijst staan?

Ik heb zitten zoeken met Dreamset, maar ik vind ze hier niet terug.

Verder;

Het is al vaak genoeg gezegd: TopLijst!

Rudrood

Geplaatst:
Origineel bericht van: rudrood
Hi Satje,
Kun jij me vertellen waar de kanaalnummers vandaan komen die in de zenderkeuze lijst staan?
Ik heb zitten zoeken met Dreamset, maar ik vind ze hier niet terug.

Verder;
Het is al vaak genoeg gezegd: TopLijst!

Rudrood

Kanaal nummers worden bepaalt door de volgorde hoe ze in de settingslijst staat.
In mijn lijst staat het mapje Favourites (HD) bovenaan met NED1 HD op de 1e plaats. (dus 1)
gooi je die map nou in zijn totaliteit een paar mappen naar beneden zal NED1 op b.v. 2413 staat niet zo handig dus, maar je kunt dus op deze manier zelf je volgorde maken.
Suc6 Ed

Geplaatst:

Ik heb nu paar keer jouw lijst gebruikt, laatste keer die van 31-7.

Nu probeerde ik vorige keer mijn eigen favorites bouquet over te zetten, maar dat lukte niet dacht eerst omdat de vorige lijst van jou maanden daarvoor ingeladen was.

Nu dacht ik vandaag probeer het nog eens met je lijst van 12-8

Ik heb dus met dreamset (v2.34) mijn favourites geexporteerd naar een .fav bestand.

Daarna geprobeerd te importeren in jouw lijst.

Alleen krijg ik dan maar de helft van de zenders found.

Standaard opties : Match: 'sat pos', 'trans freq +/-3' en 'channel id'

Flink wat met de andere opties geprobeerd, maar blijft steeds 'Not found' krijgen bij import.

Nog tips ?

Zodat ik wel jouw lijst kan gebruiken voor updates, maar m'n favorites wel kan houden.

Geplaatst:
Origineel bericht van: DDX
Ik heb nu paar keer jouw lijst gebruikt, laatste keer die van 31-7.
Nu probeerde ik vorige keer mijn eigen favorites bouquet over te zetten, maar dat lukte niet dacht eerst omdat de vorige lijst van jou maanden daarvoor ingeladen was.

Nu dacht ik vandaag probeer het nog eens met je lijst van 12-8
Ik heb dus met dreamset (v2.34) mijn favourites geexporteerd naar een .fav bestand.
Daarna geprobeerd te importeren in jouw lijst.
Alleen krijg ik dan maar de helft van de zenders found.

Standaard opties : Match: 'sat pos', 'trans freq +/-3' en 'channel id'
Flink wat met de andere opties geprobeerd, maar blijft steeds 'Not found' krijgen bij import.

Nog tips ?
Zodat ik wel jouw lijst kan gebruiken voor updates, maar m'n favorites wel kan houden.

De snelste manier:
met dreamset laad je de nieuwste lijst in.
Nu start je nog een keer dreamset op en laad je oude lijst in met jou favorieten
met linker muis knop mapje aanklikken van jou Favorieten; rechter muis kopieren Ctrl C
nu naar nieuwe settings die in dreamset nog staat opgestart en plakken Ctrl V
Wel even zorgen dat de naam van je fav map iets anders is als in de nieuwe Lijst
Nu DEL je de Favorieten in de nieuwe lijst, staat hem op laad hem opnieuw in en stuurt
hem naar je box, ff uit/aan klaar is kees.
suc6 Ed

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb steeds een probleem met 16 graden oost.

Als ik de zenderlijst erin heb gestopt in mijn dreambox trek ik de stekker eruit.

Als ik dat gedaan heb werkt 16 graden oost netjes.

Als ik met mijn pli updates download en een restart moet geven werkt 16 graden oost niet meer, de zenders zijn dan grijs in de boekets.

Dan moet ik weer de zenderlijst opnieuw inladen, weer de stekker eruit en dan werkt die weer.

Iemand een tip hoe ik het kan oplossen.

Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4

Geplaatst:
Origineel bericht van: michel130
Hallo,

Ik heb steeds een probleem met 16 graden oost.
Als ik de zenderlijst erin heb gestopt in mijn dreambox trek ik de stekker eruit.
Als ik dat gedaan heb werkt 16 graden oost netjes.

Als ik met mijn pli updates download en een restart moet geven werkt 16 graden oost niet meer, de zenders zijn dan grijs in de boekets.

Dan moet ik weer de zenderlijst opnieuw inladen, weer de stekker eruit en dan werkt die weer.

Iemand een tip hoe ik het kan oplossen.

Ik denk dat als je update er hierdoor een ""nieuwe" satellites.xml word ingeladen die de originele overschrijft,Eutelsat staat bij mij op 16 en meen in de Pli lijst op 15,8 verder staat hier ook de halve clarkebelt hierin goed voor het geheugen van je box!
Dus gewoon de lijst er opnieuw ff in.
Ook als je van de plugin webcamviewer gebruik maakt word webcam.xml overschreven.
Dit moet gewoon bij Pli update eruit gehaalt worden.
Suc6 Ed

Geplaatst:

ik zal dat eens proberen, ik laat wel even weten als het gelukt is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen