michel130 Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Ik denk dat als je update er hierdoor een ""nieuwe" satellites.xml word ingeladen die de originele overschrijft,Eutelsat staat bij mij op 16 en meen in de Pli lijst op 15,8 verder staat hier ook de halve clarkebelt hierin goed voor het geheugen van je box! Dus gewoon de lijst er opnieuw ff in. Ook als je van de plugin webcamviewer gebruik maakt word webcam.xml overschreven. Dit moet gewoon bij Pli update eruit gehaalt worden. Suc6 Ed Het is idd gelukt, dan zal pli af en toe wel de satellites.xml opnieuw inladen. Ik heb hem handmatig erin gezet, en daarna een restart en het werkt weer. Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4
Gast Airbusliner Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Goedemiddag, dit bericht is gericht aan allen die met deze Settinslijsten werken. Ik ben al een week bezig met het in mijn ontvanger te proberen zetten van de lijst , maar tot nu toe zonder resultaat. Ik heb een Xtrend ET5000, gebruik een draadloze laptop met Vista Heb met verschillende versies van Dreambox edit en dreamset geprobeert de lijst erin te krijgen, lukt niet ,de box heeft verbinding met internet en in DB edit is de test met de box goed, ook de password test. Het verhaal wordt nu erg ingewikkeld omdat er in elke versie van de editors wel weer een andere foutmelding voorkomt, ook met het ophalen van de settingslijst die nu in de box zit . Een van de foutmeldingen is dat er geen Lame File in de box zou zitten. Hopelijk kan iemand me in begrijpelijke taal op weg helpen. B.V.D. Airliner.
picaan Geplaatst: 19 augustus 2011 Geplaatst: 19 augustus 2011 Origineel bericht van: Airbusliner Goedemiddag, dit bericht is gericht aan allen die met deze Settinslijsten werken. Ik ben al een week bezig met het in mijn ontvanger te proberen zetten van de lijst , maar tot nu toe zonder resultaat. Ik heb een Xtrend ET5000, gebruik een draadloze laptop met Vista Heb met verschillende versies van Dreambox edit en dreamset geprobeert de lijst erin te krijgen, lukt niet ,de box heeft verbinding met internet en in DB edit is de test met de box goed, ook de password test. Het verhaal wordt nu erg ingewikkeld omdat er in elke versie van de editors wel weer een andere foutmelding voorkomt, ook met het ophalen van de settingslijst die nu in de box zit . Een van de foutmeldingen is dat er geen Lame File in de box zou zitten. Hopelijk kan iemand me in begrijpelijke taal op weg helpen. B.V.D. Airliner. Ik zou als ik jou was eens van voren af aan beginnen. Als eerste zou ik weer eerst eens een compleet nieuwe image erop zettenhttp://www.pli-images.org/modules/file_downloads/file_downloads.php?fd_id=1&dir=/et5000 Zodra die erin zit, gewoon met dreamset 234 de lijst erin zetten, ik krijg nooit fouten.
Satje07 Geplaatst: 19 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 19 augustus 2011 Een van de foutmeldingen is dat er geen Lame File in de box zou zitten. Hopelijk kan iemand me in begrijpelijke taal op weg helpen. B.V.D. Airliner. Je moet wel b.v.Enig02_Set_19_08_11.zip uitpakken en in je box zetten lamedb moet nl in een E2 box en die heb jij, vandaar de foutmelding. Suc6 Ed Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120 75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13 Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920 ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)
Gast Airbusliner Geplaatst: 21 augustus 2011 Geplaatst: 21 augustus 2011 Iedereen bedankt voor het meedenken, het opnieuw flashen met open PLI wil ik overwegen op een later tijdstip. Een vraag aan Ed: kun je mij stap voor stap vertellen hoe ik in de ET 5000 de missende Lamedb file kan aanmaken? Ik vermoed dat dit zou kunnen met DCC, ik kan dan via FTP in de files van de box kijken ,alleen weet ik dan niet waar dat moet komen te staan en hoe dat te doen. Of zit ik nu op het verkeerde spoor en zal er een plug-in of zoiets geinstalleerd moeten worden met de betreffende software? B.V.D. Airbusliner.
Satje07 Geplaatst: 21 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2011 Origineel bericht van: Airbusliner Iedereen bedankt voor het meedenken, het opnieuw flashen met open PLI wil ik overwegen op een later tijdstip. Een vraag aan Ed: kun je mij stap voor stap vertellen hoe ik in de ET 5000 de missende Lamedb file kan aanmaken? Ik vermoed dat dit zou kunnen met DCC, ik kan dan via FTP in de files van de box kijken ,alleen weet ik dan niet waar dat moet komen te staan en hoe dat te doen. Of zit ik nu op het verkeerde spoor en zal er een plug-in of zoiets geinstalleerd moeten worden met de betreffende software? B.V.D. Airbusliner. Missende file aanmaken hoeft niet, die zit in de E2 settings. Ik werk alleen met Dreamset en dat moet je voor je box als volgd instellen zie plaatje. Zal alleen misschien een ander password als "dreambox" moeten gebruiken? en uiteraard ip voor je box aanpassen. Dus lijst laden ziet op je scherm dat dat goed gaat, dan stroom van je box uit/aan dit laatse is nodig daar en meest restanten in het geheugen van je box blijven hangen om het zo maar te zeggen. De meeste fouten komen daar ze de box niet uitzetten. Ook belangrijk als je zo,n lijst edit/saved eerst opnieuw laden en dan pas naar je box sturen. Verder gebruik ik nooit DCC doe alles in de box via Total Commander suc6 Ed Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120 75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13 Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920 ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)
Gast Airbusliner Geplaatst: 21 augustus 2011 Geplaatst: 21 augustus 2011 Ed , bedankt voor je inzet, maar ik kom er niet uit. Als ik de Dreamboxeditor gebruik krijg ik de foutmelding:fout bij verzenden van bestand Lamedb naar dreambox. Gebruik ik de aanbevolen Dreamset 234 na Transfer en Write:Transfer failed, dit komt bij alle files van de Settingslijst te staan. Bij het advies om de instellingen aan te passen v.w.b. het password bedoel je waarschijnlijk de eerste kolom met de naam van de box,die is al aangepast.(ook het IP Adres). Is er ook een mogelijkheid om de lijst via een USB stick in de box te laden? Is het zeker dat deze lijst voor mijn box geschikt is? Heb nu tijdelijk een lijst die in de download lijst van de box stond geinstalleerd, alleen die is van de vorige maand. Ik ben weer bijna de hele middag bezig geweest zonder succes en de moed zakt me in de schoenen. Hopelijk is er nog een redmiddel anders denk ik eraan om dit dan maar op te geven. V.G. Airliner Jan.
michel130 Geplaatst: 21 augustus 2011 Geplaatst: 21 augustus 2011 Welke box , is het geen enigma1 box? Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4
Satje07 Geplaatst: 21 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2011 Zou me niet gouw door een box de baas later worden. volgens mij gelijk aan een clarke-Tech die box. Lees anders ff hier! http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1993310/ET5000_Channel_settings_herlad Je kunt ook met een ftp programma de paden controleren desnoods de settings als test hiermee in je box schijven. controleer in ieder geval of de paden waar de files heenmoeten bestaan, zoals /etc/tuxbox/ voor sat xml en /etc/enigma2/ voor de bouquets. begrijp dat je de originele software erin heb zou dus kunnen dat daar de files op een andere plek moeten. Zou zeggen zet er anders eerst software van pli in ofzo http://www.pli-images.org/modules/file_downloads/file_downloads.php?fd_id=1&dir=/et5000 suc6 Ed Schotel PrimeFocus 1.80 + Gregorian 120 75°E-63°W Fixed: Triax 28/23/19/13 Analoog: EchoStar 7000 Chaparral MC-115 Digital: Dreambox 800,8000 920 ET-10000 Xsarius (Fusion SE in Camper)
Gast Airbusliner Geplaatst: 22 augustus 2011 Geplaatst: 22 augustus 2011 Michel, het is een Enigma 2 box ET5000. Ed bedankt voor je suggesties en uiteindelijk is het vannacht gelukt om alle files via FTP in Dreambox Control Center over te zetten in de ET5000,het is wat meer werk maar je steekt er wel wat van op. Iedereen bedankt voor het meedenken. V.G. Airliner.
Spiderman1974 Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Hoi, Mooie lijst, echter kan ik de film kanalen van Canal digitaal niet vinden zoals Film Premiere enz.. Zie ik iets over het hoofd, ik gebruik de Enigma1 versie. DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
michel130 Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Origineel bericht van: Spiderman1974 Hoi, Mooie lijst, echter kan ik de film kanalen van Canal digitaal niet vinden zoals Film Premiere enz.. Zie ik iets over het hoofd, ik gebruik de Enigma1 versie. Die kan je alleen op een hd ontvanger kijken mits je een abo hebt. Dreambox 7000S & 500 & 800 - Maxtor 80GB en Samsung 500GB - USBstick Swap - schotel 80 & 110cm - Moteck SG2100 - lnb titanium 0,2 db & duo lnb - openPLI - Satje07 settings - cccam 2.1.4
Spiderman1974 Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Origineel bericht van: michel130 Origineel bericht van: Spiderman1974 Hoi, Mooie lijst, echter kan ik de film kanalen van Canal digitaal niet vinden zoals Film Premiere enz.. Zie ik iets over het hoofd, ik gebruik de Enigma1 versie. Die kan je alleen op een hd ontvanger kijken mits je een abo hebt. Worden die kanalen op de satelliet dan alleen nog maar in HD weergegeven en geld dit dan ook bijv. voor Eredivisie live? DM800HD ~ OpenPLi DM7000 ~ OpenPLi DM500C ~ OpenPLi WafeFrontier T55 13* - 19,2* - 23,5* - 28,2*
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen