Ga naar inhoud

DS211j benaderen vanaf Internet.....hoe

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal

Hierbij wil ik u vragen wij proberen via het internet onze NAS SYNOLOGY DS211J te benaderen maar dat lukt ons niet

Onze provider staat ook niet in de lijst ( onze provider is KPN met een router experix box Arcadyan (PSTN) )dit is een nieuwe router van kpn )

informatie

DSM Versie dsm 3.1-1748

servernaam server

DNS 192.168.2.2..

Gataway 192.168.2.2..

Werkgroep WORKGROUP

Appletalkzone niet geconfigureerd

Wins server niet geconfigureerd

Tunnel niet geconfigureerd

IP adres 192.168.2.X

Wat kan ik hier aan doen en hoe kan ik dit verhelpen

al vast bedankt

met vriendelijke groet

Geplaatst:

Simpel gezegd: Er moet een poort geopend worden in de firewall (standaard poort 5000) en via de NAT moet deze poort doorgesluisd worden naar het ip adres van de Synology.

Hoe dit doet zal neem ik aan in de gebruiksaanwijzing van je router/modem staan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Citaat:
Secure FTP wordt standaard ondersteund zodra u de FTP-service op het Synology Product activeert. Gebruikers kunnen onderstaande stappen uitvoeren (op basis van FileZilla 3.0.11) om toegang te krijgen tot het Synology Product via Secure FTP:

even geknipt uit de Synology ondersteuning pagina... synology/support
dat zul je toch even allemaal moeten gaan lezen

-secure FTP inschakelen (via het webinterface van je NAS)
-gebruikers aanmaken met sterk paswoord en die gebruikers voor specifieke mappen toegang geven
-poort zoals winwiz schreef openen poort extern naar poort intern
-en testen

let wel: als je de standaard FTP poort gebruikt zul je ook veel zogenaamde "portscanners" zien aankloppen (hackers die toegang trachten te krijgen om foute dingen te gaan doen)
controleer dus ook regelmatig de logfiles op de synology
die ip adressen in de logfile te zien zijn, ook altijd melden aan het abuse meldpunt bij je provider
(natuurlijk niet je eigen activiteiten / IP)

als je echt ook weet vanaf welke locatie je regelmatig gaat verbinden (weet je ook dat "extern IP-adres" ) en zou ik dat IP-adres zeer zeker die opnemen in de security IP-adressen die toegang vanuit WAN mogen hebben... dan heb je in ieder geval een heel stuk minder last van de "portscanners" (hackers)

WAN is (world area network, dus het internet)
zet nooit alles open en beperk dus daarmee ook de mappen waar ftp client toegang op hebben

ciao

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen