Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi allemaal,

ik woon sinds kort in een nieuwbouwwoning en krijg met mijn satelliet geen ontvangst..heb met de schotel alle richtingen geprobeerd,maar ook dat wil niet helpen.

is er geen andere mogelijkheid om toch ontvangst te kunnen krijgen?

Geplaatst:

Wat van schotel heb je ,en hoe groot, heeft hij wel vrij uit zicht

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: lamisha1980
hoi allemaal,

ik woon sinds kort in een nieuwbouwwoning en krijg met mijn satelliet geen ontvangst..heb met de schotel alle richtingen geprobeerd,maar ook dat wil niet helpen.

is er geen andere mogelijkheid om toch ontvangst te kunnen krijgen?

Heb je vrij zicht op het zuiden? zie www.satdisphointer daar kun je zien door jouw locatie woonplaats, adres invullen en invullen satelliet ASTRA 19 oost dan krijg je de azimuth, elevatie, lnbskew (draaïng links/rechts lnb)te zien specifiek voor jouw locatie. hoeveel satellieten wil je ontvangen/ wil/heb je een vaste multifeedopstelling met bijv. ASTRA 19/23.5/28.2 oost en HOTBIRD 13 oost of draaibare opstelling met mogelijkheid om veel satellieten te ontvangen?
wat heb je voor een ontvanger?

Wiljo
Geplaatst:

een normale schotel..dus geen grote en geen kleine..heeft veel uitzicht..heb alle richtingen en posities geprobeerd..het doet helemaal niks..ook werd er verteld dat er helemaal geen ontvangst is in die richting..want het is een 6 etage woning een blok gebouw..ik woon dus aan de linkerkantkant op de tweede etage en er staat nog een oude flat voor dat in september word gesloopt

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

'Kijkt' de schotel ongeveer naar het zuiden?

Geplaatst:

Je moet de schotel draaien in de richting waar zon ongeveer tussen 12 en1 uur staat

weet je het merk ook, van de schotel, op de zij kant van de klem van de schotel staat

een graden instelling, heb je die ook in gesteld, die moet staan tussen de 28 en 30 graden

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Zou je ook kunnen vertellen wat de maat van de schotel is , wat voor lmb en wat voor ontvanger en hou oude of nieuw de coax is, meet eerst eens of er wel spanning naar de lmb gaat, want het zuiden moet je zelfs door glas kunnen ontvangen, met gordijnen dicht.

Eerst maar ns meten, tevens kun je je huis ook op google earth vinden en zien of je vrij zicht naar het zuiden hebt.

Groet Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: schapi
Eerst maar ns meten, tevens kun je je huis ook op google earth vinden en zien of je vrij zicht naar het zuiden hebt.

De link naar dishpointer was al geplaatst.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen