Ga naar inhoud

motor voor echostar 7000

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik ga van de week een echostar 7000 kopen, plus een motor voor mijn triax 1m10.

Er zijn 2 soorten: polormount + actuactor en een zogenaamd h to h + polormount?

De leverancier adviseerde mij een h to h te nemen, wat zijn jullie ervaring.

Welke moet ik kiezen?

Geplaatst:

Polarmount + actuatormotor.

dit is ten zeerste aan te raden voor een echostar 7000. neem je een 5000 dan een H to H motor omdat de 5000 geen 36 volt sturing heeft.

Ik zal proberen de voor en nadelen op een rijtje te zetten.

Voordelen polarmount + actuatormotor

-zeer degelijk in vergelijking tot diseqc motortjes

-door de robuste simpele constructie weinig tot geen storingen

-de lnb uitgang van de ontvanger wordt niet onnodig belast, de voeding gaat immers over een aparte speciaal hiervoor gemaakte uitgang van de ontvanger.

-veel minder speling dan een diseqc motortje, dus stabiel ook bij harde wind of storm.

Naadelen polarmount + actuatormotor

-duur ten opzichte van diseqc motortje

-zwaardere constructie, dus ook een dikkere pijp nodig om eea. te monteren.

-extra kabel nodig ten opzichte van diseqc motortje. kabel is voor 36 volt van de motor, en pulsteller.

ik heb hier 2 schotels staan, waarvan er 1 boven de nok van mijn huis uitsteekt.

deze schotel staat al een jaar of 7 in weer en wind. ik heb hier nog nooit wat aan hoeven doen, behalve ooit een nieuwe lnbf erin gemonteerd omdat mijn oude quattro lnb met magnetische polarizer helaas minder geschikt was voor aansluiting op een nokia mediamaster. Als je dan op het bord leest hoe na het eerste beste briesje bij mensen de tandwieltjes uit de diseqc motortjes vallen dan weet ik voldoende.

succes,

Peter.

ter aanvulling.

ik zie dat je een 36 volt H to H motor bedoeld. dit is natuurlijk vele malen beter dan een diseqc. ze zijn ook veel compacter dan een polarmount. ik heb hier helaas geen ervaring mee, maar volgens diverse mensen werkt het prima, en zijn ze ook degelijk.

verder heb je een dubbel bericht gepost, nl. ook in het echostar forum. ik heb deze maar even gewist. In het vervolg graag geen dubbele berichten meer.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen