Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb een poging gewaagd om met Linux te gaan rommelen en dus Ubuntu 11.04 geinstalleerd.

Verder dan internet en email ben ik nog niet gekomen, maar ik word al ****ziek van het constant naam en wachtwoord invullen.

Dit is nog erger dan Windows Vista.

Bestaat de mogelijkheid om (als begin) automatsch in te loggen ?

Ik ben de enige gebruiker op mijn Pc. B.v.d. Pestvogel

Geplaatst:

raar,

ik log eenmaal met linux in

meld me aan

en dan zie ik nooit nergens meer een aanmelding.

hopelijk weet iemand waardoor dit komt, want ik zou er ook gek van worden

is echter niet standaard.

ciao

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:

Inderdaad Tonskidutch ik word er gek van en hierdoor alleen al overweeg ik snel terug te gaan naar W7.

Het aanmeldscherm geeft wel de mogelijkheid automatisch in te loggen, maar het werkt niet. Bij iedere inlog weer naam en daarna nog een keer wachtwoord opgeven terwijl ik eigenaar, enige gebruiker, administrator enz. ben. Sluiten,herstarten en dergelijke moet allemaal bevestigd worden. Jammer want het ziet er best goed uit.

Geplaatst:

Tja,

waar zit hem dat in?

ik installeer linux

geef aan dat root aanmelding is gebruikers aanmelding (kan / mag)

en dan is er enkel eenmaal de aanmelding zodra linux geboot is

niet meer, niet minder

hetgeen ook de veiligste methodiek is een aanmelding met paswoord

Citaat:
Bij iedere inlog weer naam en daarna nog een keer wachtwoord opgeven terwijl ik eigenaar, enige gebruiker, administrator enz. ben

eenmaal aanmelden, (per linux sessie) zal toch niet onoverkomelijk zijn?

of meldt je zo vaak af en aan

enkel als root automatisch inloggen werkt

maar dan maak je het beveiligingsprincipe van linux wel een kopje kleiner <> dan kun JIJ beter op windows7 blijven :D

Coles Corner

Richard Hawley

• Moderator
Geplaatst:
Origineel bericht van: Pestvogel

Bestaat de mogelijkheid om (als begin) automatsch in te loggen ?

tuurlijk kan dat.

system menu/administration/login screen. Daar kan je de keuze log in as "pestvogel" automatically aanvinken. Een keer je password invullen om deze wijzigingen door te voeren en de volgende keer als je je pc opstart verschijnt je desktop en wordt je automatisch ingelogd.

Overigens ben je geen administrator op je pc, als je inlogt ben je gewoon user die eigenlijk bijna helemaal niets mag op je systeem. En zo hoort het ook!

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Wat ook gebeurt kan zijn is dat je met een laptop contact hebt gemaakt met je router.

dan vraagt hij een wachtwoord.

deze kun je gewoon weg klikken en is er niets meer aan de hand.

als je hier wel iets invult ben je de sigaar en vraagt hij steeds het wachtwoord.

in het menu heb je een programma voor wachtwoorden en sleutels.

als je in dat programma het mapje (inlog) verwijdert ben je er weer vanaf.

misschien heb je hier wat aan.

want het zou zonde zijn als je nu al weer terug gaat naar windows.

Geplaatst:

Bedankt tot zover. Het automatisch inloggen heb ik voor elkaar gekregen door opnieuw te installen en daarbij beter op te letten!

Maar nu begint er al weer enige stoom uit mijn oren te komen omdat mijn beeldscherm ( SyncMaster E1920) niet wordt herkend en er geen mogelijkheden zijn om de aanbevolen resolutie van 1366x768 in te stellen. De frequentie staat ook vast op 50 hz.

Er is geen ander stuurprogramma voor mijn NVIDIA Geforce 9400GT

op Ubuntu beschikbaar. Wel bij NVIDIA maar dat kan niet geinstalleerd worden. Nog even en ik kan aan de valium.Gr. Pestvogel.

Geplaatst:
Origineel bericht van: wiz

Overigens ben je geen administrator op je pc, als je inlogt ben je gewoon user die eigenlijk bijna helemaal niets mag op je systeem. En zo hoort het ook!

Dat kan ik enigzins begrijpen, maar als ik niets mag hoe krijg ik dan die handel geconfigureerd ?
Geplaatst:

Wederom bedankt. Inmiddels weer een probleempje opgelost.Ik vond op het web een verhaal van iemand met soortgelijke problemen die uiteindelijk werden veroorzaakt door een slechte VGA kabel.

Ik had er een VGA splitter voor twee schermen tussen zitten

Nadat ik de monitor rechtstreeks met de pc verbond heb ik wel voldoende resolutie mogelijkheden . Hij blijft nog steeds op 50 Hz. staan. Gr.

Geplaatst:

Goed om te horen dat je het allemaal hebt kunnen oplossen. Dat opnieuw installeren had helemaal niet nodig geweest om automatisch in te loggen, Wiz heeft daarvoor de bruikbare oplossing al gegeven. Dat gedoe met je resolutie en/of Nvidia drivers is ook vrij algemeen bekend. Je kan niet verwachten dat je alles in 1 keer snapt als je over stapt. Snap in het geheel de vergelijking niet met Vista, maar ja dat is mijn mening. Over een jaar en met enig geduld wil je niet meer terug. Het zou karakter tonen om te vermelden dat je problemen tot nu toe niet aan Ubuntu liggen wink Succes met Ubuntu en blijf gericht vragen als iets niet lukt.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Geplaatst:
Citaat:
Over een jaar en met enig geduld wil je niet meer terug.

dat kan ook sneller...
bedoel; als je genoeg over de materie onderzoekt en erover leest is je kennis er over naast dat empirisch testen zo snel op niveau dat je best wel na een maand al helemaal overtuigd bent.

vergeet niet "de windows gebruikers" zitten o zo vaak zodanig te klooien zonder kennis van zaken en enkel omdat iemand anders het voorkauwt lukt het dan... {dat is dus support of na-apen}
makkelijker is windows NIET.
maar het kost geld

Coles Corner

Richard Hawley

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
Over een jaar en met enig geduld wil je niet meer terug.

dat kan ook sneller...

Je hebt helemaal gelijk zelf had ik er ook maar een maand voor nodig om overtuigd te raken. Zoveel te lezen op de juiste forum's en handleidingen/wiki's.

DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.

Geplaatst:

Jongens bedankt voor de goede raad maar jullie kunnen niet weten dat ik een 74 jarige digibeet ben die de laatste 5 jaar met vallen en opstaan en 100 keer opnieuw het wiel uitvinden met Windows heb leren omgaan.Inmiddels ben ik al weer een stapje verder.Wat ik bedoel te zeggen met dat digibeet is dat een opmerking als:"lijkt me iets voor sus" mij helemaal niets zegt.Maar we gaan dapper door.Gelukkig heb ik Ubuntu op een aparte HD staan dus als ik het even niet meer zie zitten ga ik terug naar Win7.Mochten er problemen ontstaan doe ik nog graag een beroep op jullie kennis en ervaring.Gr. Pestvogel

• 3 weken later...
Geplaatst:
Citaat:
74 jarige digibeet

Nou, dan breng jij de gemiddelde leeftijd hier behoorlijk naar beneden :D

Misschien is het voor jou iets om gewoon je PC op Windows te laten en dan VMWare (gratis) op je PC te zetten.

Je kan dan Ubuntu (of een andere Linux) onder VMware installeren en daar lekker mee experimenteren zonder dat je je Windows om zeep helpt. Mocht een Linux variant je niet bevallen dan is de DEL knop voldoende om Linux te verwijderen en dan probeer je het met een andere Linux variant.

Het kan geen kwaad een goed beginners boek aan te schaffen.
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen