Ga naar inhoud


[xtreme] Wie kan mij helpen aan seca3 (Canal Digitaal)?


MWijkstra

Aanbevolen berichten


  • Beheerder

Wat is je doel nu precies?

 

Wil je je canaldigitaal smartcard in de xtreme kunnen gebruiken of begrijp ik het verkeerd?

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil inderdaad m'n Xtreme weer gebruiken voor Canal Digitaal (basispakket) want die is toch prettiger in gebruik dan m'n SAB CISC. Vooral de afstandsbediening zapt veel prettiger.

 

'k Heb al eens geprobeerd een Irdeto CAM erin te steken (met een geleende geldige Irdeto epsilon kaart) maar de CAM werd wel herkend (en de kaart ook) maar geen beeld. Dus ik ben huiverig om een SECA CAM te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Voor CD Epsilonkaart heb je een Irdeto2 cam nodig dus als je de oude Irdeto 1 ( blauw met witte baan 900440 ed)nog gebruikt heb je idd geen beeld.

 

Als je echter een mediaguard of Aston 1.07 vanaf software 2.19 probeert met de nieuwe oranje kaart seca 3 genaamd heb je wel beeld.

 

met de onboard software ucas 3.0 ( met interne cardreader) had je tot voor kort ook nog beeld maar dat is nu afgelopen.

 

Dus conclusie een seca compatibele cam met CD-kaart erin en je kunt weer kijken.

 

Groetjes.............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard werkt een Irdeto kaart alleen met een Irdeto CAM (voorheen ook met PentaCrypt in m'n Xtreme maar nadat CD m'n Irdeto kaart geswapt had voor een SECA2 kaart niet meer). M'n vader is onlangs overgestapt op Digitenne en hij had nog een geldige Irdeto ε kaart en een Irdeto 1.06 CAM, maar dat werkte niet in m'n Xtreme; Penta nam kennelijk voorrang boven de CI slots. (Met de SAB Explorer CISC hetzelfde liedje overigens).

Dus ik twijfel of een CAM wel werkt in de Xtreme...

 

On topic: ik wil dus een Canaal Digitaal SECA3 kaart in een Xtreme gebruiken voor SD content.

't Is een Xtreme PVR, maar met STR software 13.42.65 en Penta 1.20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Als die Irdeto kaart voor langere tijd niet gebruikt is kun je proberen te heractiveren,

 

http://www.canaldigitaal.nl/klanten/uw-abonnement/smartcard-heractiveren.aspx

 

En voor de seca kaart kun je gewoon een Mediaguard of Astoncrypt module nemen zoals ik eerder vermelde.

 

Met Penta werkt het echt niet, nou is het al een tijd geleden dat ik een Xstreme had maar meende dat je ergens in het menu de onboard pentacrypt kunt uitzetten.

 

Maar zonder meer moet als je een van bovenstaande cammetjes gaat gebruiken er weer beeld verschijnen met een seca kaart.

 

 

Groetjes.........

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MWijkstra

On topic: ik wil dus een Canaal Digitaal SECA3 kaart in een Xtreme gebruiken voor SD content.
't Is een Xtreme PVR, maar met STR software 13.42.65 en Penta 1.20


Ik begrijp niet zo goed waarom je zo wilt vasthouden aan die oude Xtreme ontvanger. Nu moet je een CI module gaan kopen met het gevaar dat deze niet werkt. Die module kost gauw 60 euro. En voor nog geen 40 euro meer heb je een ontvanger die HD is en meteen perfect met de Seca3 kaart overweg kan. Als je dan toch perse de Xtreme wilt gaan gebruiken heb je ook nog de kans dat je favoriete kanalen binnen no time nog alleen in HD te ontvangen zijn en dan ben je dus alsnog die 100 euro kwijt voor een nieuwe ontvanger.

M_Z
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor 40 euro een CD-goedgekeurde HD ontvanger? Welke?

 

Ik ben niet zo'n voorstander van weggooien als iets nog werkt. (Dus ik heb nog een gewone beeldbuis ook).

Nadeel van een nieuwe box is bovendien dat er (meestal) geen RF-out aan zit en mijn huis coax-bekabeld is.

En die Xtreme was best prettig in gebruik met een goeie AB en goeie teletekst. Veel beter dan die SAB die ik ooit als tweede ontvanger heb gekocht voor weinig.

 

Of CD zo snel SD de deur uit zal doen betwijfel ik, ze zitten contractueel ook nog altijd tegen hun zin aan 100000 Irdeto kijkers vast dacht ik.

 

@terradon: bedankt voor de bevestiging dat UCAS 3.0 niet meer werkt, hoef ik dat niet te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles bij elkaar Ziggo of Kanaal Digitaal met of zonder goedgekeurde ontvangers en CAM's, wankele business.

Beste is nog effe te wachten op stabielere hardware en duidelijker aanbod en gevraagde prijs.

 

Lekker TV Kazachstan FTA kijken intussen. Daar was het hier ooit om begonnen lang geleden :-)

Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik kijk hier ook nog steeds dagelijks naar mijn Xtreme hoor en geen enkel probleem.

Ik heb hem echter in bootload gezet (is al wel weer een paar jaar geleden) en kijk al jaren met een X-cam en (eerst met een groene seca2) een oranje seca3 kaart probleemloos naar alle zenders.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

wie kan mij nog helpen aan hoe ik een Xtreme kan klonen?

Ik heb nl. een prima werkende Xtreme PVR en eentje met alternatieve software die niet lekker loopt, vaak stil staat enz.

Dus wil de software ed. van de goed werkende naar de ander overzetten en ik kan me nog herinneren dat je ze dan aan elkaar moest koppelen de een als master en de ander als slave aanmerken en dat er dan een kopie van de een naar de ander werd gemaakt.

Alleen had je dacht ik een code nodig en weet niet meer precies hoe dat ging.

 

Wie heeft de exacte procedure nog?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

gevonden.

voor de liefhebbers

 

Software van een xtreme naar een andere xtreme kopiëeren (clonen)

Verbind de 2 Xtreme`s met elkaar door middel van een nullmodem kabel.

 

Zet de master aan (xtreme met de goede software) en de slave uit (xtreme waar de software naar toe moet)

 

Druk 3 maal op zender up van de master (bovenste knopje op de ontvanger) druk daarna op de mute knop op de afstand bediening.

 

Nu wordt de master, host (verschijnt in display (duurt ongeveer 7 sec voor het verschijnt)) druk daarna de slave aan en het over zenden begint

 

De slave geeft een melding als hij klaar is.

Let er wel op dat de Master xtreme een xtreme is zonder problemen !!!!!

De ucas software wordt niet over gezet.

 

 

Suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...