Ga naar inhoud

meerdere tuners aan schotel?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb LNBF met 1 uitgang slechts.<BR>Ik wil echter op 2 kamers een tuner plaatsen. Kan ik nu de kabel voor de eerste tuner splitsen en toch beeld en geluidskwaliteit behouden op beide tuners?<BR>Hoe kan het best splitsen? Versterker ertussen? Heeft iemand ervaring en wellicht de naam van benodigde equipment?<P>Coglio

Geplaatst:

Is het niet het gemakkelijkste om gewoon een nieuwe lnb te kopen met 2 uitgangen . Ik heb dit en het werkt perfect. Ik weet niet of dit de goedkoopste oplossing is , anders heb je ook een versterker cq splitter nodig .Groeten wink.gif" border="0

Geplaatst:

Dubbele LNB is DE oplossing.<BR>Wil je in de toekomst nog meer aansluitingen gaan gebruiken, pak dan een multiswitch. Kijk daarvoor bij spaun.com of hertzinger.nl.<BR>Waarom niet simpelweg een splitter??? Je satelliet stuurt op verticaal een spanning van 13 volt en voor horizontaal een spanning van 18 volt de lnb in (of net andersom...)<BR>Als de ene ontvanger op horizontaal zit en de ander op verticaal, dan kun je de gevolgen al wel raden denk ik..

Geplaatst:

Mmm, wat is een goede?<BR>Dan maar gelijk 3 of 4 uitgangen? Komt niet beeld en geluidkwali ten slechte?<P>Coglio shocked.gif" border="0

Geplaatst:

Ik heb quatro LNB en daar 2x analoog en 1x digitaal voor astra ideaal ik kan naar 3 verschilende zenders kijken (die vierde aansluiting hou ik als reserve voor tweede digitaal).Die LNB aanschaf is de minste geld want verschil in prijs is klein.<BR>succes smile.gif" border="0wink.gif" border="0smile.gif" border="0

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.