Ga naar inhoud

[DM7025] DREAMBOX ZIET DE SMARTCARD NIET

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb mijn reserve-dreambox aangesloten op de tv, omdat mijn oorspronkelijke de geest gaf ( boot niet meer op).

Ik heb de TV-vlaanderen smart-card overgezet, maar kan de kanalen van TV-vlaanderen niet op de tv krijgen. Het symbool van het kaartje ( links onderaan ) komt steeds te voorschijn.

Raar genoeg kan ik wel een heleboel duitse zenders kijken ( waaronder zdf, die volgens mij ook alleen met een smartcard werken).

De dreambox is pas terug van dreambox duitsland om te repareren. Zou dit er iet mee te maken kunnen hebben?

mvg

ggeubbel

Geplaatst:

ik neem aan dat het smartcard een tijd geen activering / upgrade heeft gehad als de box in reparatie was.

dan moet je dus een heractivering aanvragen bij je provider

en even een tijd op een (zender) laten staan

ciao

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:

Hallo,

bedankt voor de snelle reactie. Dat met de heractivatie heb ik al een aantal keren geprobeerd. Dat werkt niet.

Dat van de softcam zou wel eens kunnen. Dit heb ik nog niet gedaan. Ik weet niet precies hoe dat moet, maar dit ga ik waarschijnlijk wel kunnen vinden op de site.

De image die er op staat is de gewone standaad dacht ik. Ik ben momenteel niet thuis. Ik kijk er straks een keer naar

mvg

ggeubbel

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Als je de dreambox 'vers' van DMM terughebt, dan staat er inderdaad vast geeft softcam op.

Wat je het beste kan doen is een image naar wens installeren en uiteraard als toevoeging CCCam 2.2.1. Dan zul je zien dat alles weer gaat werken zoals je gewend bent.

Geplaatst:

Het downloaden en flashen ging goed. Gemini2 4.40 voor dm 7025 staat er op. Daarna probeerde ik cccam te installeren, maar dit is niet terug te vinden onder blue panel/addons. Ik heb onder het menu softwarebeheer\geavanceerde opties\pakketbeheer wel enigma2 plugin-camd-cccaminfo 1.3b kunnen installeren, maar dit werkt niet.

heeft iemand een idee wat ik kan doen?

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

CCCam moet je inderdaad even zelf downloaden en erop zetten. Volgens mij zijn softcams al een tijdje niet meer beschikbaar op de downloadsites van de imagebouwers.

Geplaatst:

Hallo , ik heb net even gekeken via mn dm800hd , die via n utpkabel aan het net hangt , doch cccam is gewoon binnen te halen .

Groet Schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Natuurlijk, maar sommige imagebouwers zetten ze niet meer op de add-on-download-servers en dan moet je wel zelf aan de bak.

Geplaatst:

Even ter ter info voor de topicstarter: je titel staat volledig in hoofdletters, op het internet staat dat gelijk aan schreeuwen.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Ik heb gemini 4.40 er op gezet. Daarna de cccam.cfg van mijn oude dreambox in de juiste directory gezet ( var/etc). Maar het werkt nog steeds niet. Als ik de cccam 2.2.1 download en uitpak, dan komen er 6 bestanden te voorschijn ( waaronder de cccam.cfg) . Zou het kunnen dat ik beter niet de oude cccam gebruik? Ik heb deze maar gebruikt omdat deze altijd gewerkt heeft.

De hoofdletters in de titel hadden geen bijbedoeling. Dit was maar toevallig

Geplaatst:

CCcam.cfg heb je voor je CD kaartje niet nodig. De deze verwijderen en op nieuw opstarten.

Dan eens op de computer http://192.168.1.43:16001/ (voor 192.168.1.43 de ip adres van je DM7025 in vullen). Als CCcam gestart is zie je informatie van CCcam.

Wel je kaart met de chip naar beneden in je ontvanger.

Dolf.

VU+ Ultimo, OpenPLI, 2TB hdd. CCcam 2.3.0

VU+ Duo, OpenPLI.

Dreambox 7025+, OpenPLI image, Swapfile 64mb op CF kaart, Magic skin.

iPad met Dreambox live.

Geplaatst:

Bedankt voor alle reacties, maar niets lijkt te werken. Ondertussen is de bliksem ingeslagen een paar huizen verder en doet (onderandere) de dreambox helemaal niets meer. Heeft iemand een adres van een goede dreambox-dealer in de buurt van mol-belgie. Dan koop ik een nieuwe in de hoop dat de dealer een bestek voor de defecte 7025 maakt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen