Tonskidutch Geplaatst: 30 september 2011 Geplaatst: 30 september 2011 ROMAN, ja natuurlijk maar dat is niet in dit topic te lezen, daar waren al heel veel topics over die het inzichtelijk maken dus... graag in het desbetreffende bericht je vraag stellen hoe dat nu zit met WLAN via USB stick. anders gaat teveel door mekaar lopen ik kan je wel helpen met dreamboxedit maar niet met WLAN USB stick, want ik heb enkel utp-kabel. cheers ik wil niet eens WLAN Second Life Mungo Parker
ROMAN Geplaatst: 30 september 2011 Geplaatst: 30 september 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch ROMAN, ja natuurlijk maar dat is niet in dit topic te lezen, daar waren al heel veel topics over die het inzichtelijk maken dus... graag in het desbetreffende bericht je vraag stellen hoe dat nu zit met WLAN via USB stick. Ik wil de Topic Starter er enkel op attent maken dat het niet evident is dat zijn stick gaat werken: OpenPli voor VU+ Duo werkt nog met linux kernel 2.6.18 (ondertussen zowat 5 jaar oud) en deze kernel heeft maar beperkte wifi ondersteuning. (En ondersteunt dus ook niet mijn stick). Volgens de OpenPli ontwikkelaars is het geen sinecure om een aparte driver voor een specifieke USB wifi stick te ontwikkelen. Als de Topic Starter, nadat hij zijn wifi stick heeft ingeplugd bij de netwerk configuratie een "Wlan" aanduiding krijgt is er wel een grote kans dat hij toch draadloos zal kunnen werken. Groetjes, Roman
Tonskidutch Geplaatst: 30 september 2011 Geplaatst: 30 september 2011 dat is bekend, en ook tussen die wifi stickies is er meuk en mooi spul. afgezien van de perfekt gecompileerde drivers maar 5 jaar oud...? op enigma2 (pc distro of enigma2 / busybox) ciao Second Life Mungo Parker
ROMAN Geplaatst: 30 september 2011 Geplaatst: 30 september 2011 Origineel bericht van: Tonskidutch maar 5 jaar oud...? op enigma2 (pc distro of enigma2 / busybox) <click> Maar misschien maak ik veel wind om niets. Topic Starter heeft een VU+ Uno en misschien gebruikt OpenPli daar een meer recente kernel. (Ik kan het niet zo direct googlelen ...)(De OpenPli van ET9000 schijnt ook een meer recente kernel te hebben) Topic Starter kan dat zelf vinden door een telnet sessie op de Uno te starten en het commando root@vuduo:~# uname -r 2.6.18-7.3 in te tikken (hier het voorbeeld van de Duo) Groeten, Roman
Boertje Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Gelukt!!! Gisteren een nieuwe wifi stick van VU+ ontvangen. PC laten zoeken en deze zag de wifi, en de wifi zag de pc. Dreambox edit opgestart, deze zag wel dat de verbinding, maar password incorrect?! IP adres stond verkeerd in de dreambox edit. De correcte IP adres ingevuld, username: root en password leeg gelaten, en voila!!Zenders ingeladen, alleen "zag"hij Ned1HD, RTL4HD en RTL8HD niet. EPG lade hij wel in. Gelukkig back-up gemaakt zodat de öude"zenderlijst terug ingeladen werd en de zenders weer open waren.Zometeen de zender gegeven eens controleren waarom de zenders niet open gingen.
ROMAN Geplaatst: 8 oktober 2011 Geplaatst: 8 oktober 2011 Origineel bericht van: Boertje Gelukt!!! Gisteren een nieuwe wifi stick van VU+ ontvangen. Proficiat! Wat is het merk en type van de stick ? En welke linux kernel heeft de Uno aan boord ? Groeten, Roman
Boertje Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 De stick is van VU+, de hardware is een VU+ DUO, image: Openpli 2.1 Kernel Version : 2.6.18. Enigma: Sept 28 2011 Groeten, Boertje
theo19 Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 Heb je als eens geprobeerd om als paswoort dreambox in te vullen? Theo
Boertje Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 Ja, maar dan krijg ik het bericht dat password niet juist is. Op het forum gelezen om password leeg te laten, en dat lukt wel. Boertje
theo19 Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 Hoi zover ik als je pli er op zet moet je dus wel wachtwoord in geven. ik denk dad de pc het niet toelaat om er in tekomen dan vraagt hij ook bij http om in te logen wat normaal niet hoeft. theo
Tonskidutch Geplaatst: 9 oktober 2011 Geplaatst: 9 oktober 2011 authentifikatie kan enkel met ingesteld paswoord voor die specifieke user waarom dat zo geheimnisvol lijkt voor nieuwe gebruikers van en netwerk is me een raadsel Second Life Mungo Parker
ROMAN Geplaatst: 12 oktober 2011 Geplaatst: 12 oktober 2011 De stick is van VU+, de hardware is een VU+ DUO, image: Openpli 2.1 Kernel Version : 2.6.18. Enigma: Sept 28 2011 Groeten, Boertje Bedankt ! Groetjes, Roman
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen