Ga naar inhoud

[ET9000] meerdere programma's opnemen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik begrijp dat dus niet elke combinatie mogenlijk is,van dezelfde transponder kun je dus een stuk of 5 zenders tegelijk opnemen,maar als je van verschillende transponders iets opneemt ben je dus beperkt tot 2 verschillende transponders.

• 4 maanden later...

Geplaatst:

Onnodig om een nieuwe topic aan te maken dus ik stel mijn vraag hier. Ik ben er achter gekomen dat je ook beperkt bent in het aantal zenders tijdens het opnemen, omdat ik op dit moment maar 1 kabel heb aangesloten is het keuze aan zenders tijdens opnemen wel erg beperkt. Soms maar 2.

Situatie nu is dat er maar 1 kabel komt naar de woonkamer, aangesloten op een disc switch (4 koppen).

Nu lees ik hier iets met doorlussen, maar ook 2 aparte kabels. Kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen beide is? En welke optie het meest ideale is?

Bv iets van hotbird 13 opnemen en astra19 kijken zou het meest ideale zijn, maar alleen beperkt tot astra19 kijken tijdens opnemen vind ik ook niet erg

Geplaatst:

Ik dacht dat er standaard bij de ET9000 een kort doorlus kabeltje werd bijgeleverd om de LNB-OUT van Tuner 1 door te lussen naar de LNB-IN van Tuner 2. Dit geeft je dan wat meer opname mogelijkheden, maar natuurlijk beperkt tot de satelliet waar Tuner 1 naar "kijkt" en de Polarisatie (Horizontaal of Verticaal) van de zender die op Tuner 1 op staat.

Veel beter is het om je LNBs (koppen) te vervangen door dual LNBs, waaraan dan twee 4-in 1-uit diseqc switches komen te hangen en twee kabels te trekken naar je box (1 per Tuner).

Dan wordt kijken naar Astra 3 en gelijktidig opnemen van Astra 2 etc. mogelijk.

----------------------------

Clarke Tech ET-9000 E2, TF 7700HDPVR E2 Smartmouse, TF 7700HDPVR Titan smargo, HTPC met TT-3200-S2 en DVB-T, Visiosat A1-A2-A3-HB, SG-2100A, 78cm schotel.

Geplaatst:

Ik weet niet meer hoe ik het kan laten weten.

Maar de naam is een Multiband converter

Dit is een oplossing die een twin lnb door een enkele kabel duwt.

En er dan aan het einde weer een twin van maakt.

Kan een mooie oplossing zijn...

Geplaatst:

Ik weet niet meer hoe ik het kan laten weten.

Maar de naam is een Multiband converter

Dit is een oplossing die een twin lnb door een enkele kabel duwt.

En er dan aan het einde weer een twin van maakt.

Kan een mooie oplossing zijn...

Werkt dit ook met 10/1 switchen ?

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Geplaatst:

doorlusje zonet gedaan, en het is idd gelukt. Ook getest, en klopt je bent wel erg beperkt in het opnemen en afspelen.

Een tweede kabel trekken en alle koppen vervangen is me teveel vh goede, zovaak zal er niet opgenomen worden dus vooralsnog vind ik dit prima zo

Geplaatst:

doorlusje zonet gedaan, en het is idd gelukt. Ook getest, en klopt je bent wel erg beperkt in het opnemen en afspelen.

Een tweede kabel trekken en alle koppen vervangen is me teveel vh goede, zovaak zal er niet opgenomen worden dus vooralsnog vind ik dit prima zo

Paar puntjes terug ...

Heb je een simpele oplossing voor een redelijk bedrag..

Geplaatst:

je post had ik al gelezen, en ook wat zitten googlen en ben hem idd tegen gekomen voor ~ 150 euro. Vind ik niks redelijks aan hoor :))

Kan...

En kabeltje trekken is ook echt stukken goedkoper..

Maar ik neem aan dat dit niet kan bij je.....[ en was dit een oplossing ]

Wat doe je dan met een twintuner???

Had je beter een 5000 of 6000 serie kunnen nemen.....

Succes ermee..

Geplaatst:

heb het voor een mooi bedrag van een kennis kunnen overnemen, anders zou ik idd voor een et5000 gaan of vu solo. Maar omdat die zo uitgebreid is wil ik natuurlijk wel de vele mogelijkheden doornemen/testen. Als ik wist dat het opnemen beperkt zou zijn had ik er niet eens tijd ingestoken denk ik.

Geplaatst:

@ dylantje

Werkt dit ook met 10/1 switchen ?

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Geplaatst:

@ dylantje

Weet ik niet.

Maar ik zou hem ergens bestellen en proberen....

Lijkt te moeten kunnen.

Alleen is het echt onmogelijk om er een draadje bij te trekken?

Is beter goedkoper en waarschijnlijk met minder problemen....

Je kunt wel 30 meter kabel hebben, dus kan het niet links om dan misschien rechts om.. :grin: :grin: :grin:

Geplaatst:

Weet ik niet.

Maar ik zou hem ergens bestellen en proberen....

Lijkt te moeten kunnen.

Alleen is het echt onmogelijk om er een draadje bij te trekken?

Is beter goedkoper en waarschijnlijk met minder problemen....

Je kunt wel 30 meter kabel hebben, dus kan het niet links om dan misschien rechts om.. :grin: :grin: :grin:

Linksom, rechtsom, rechtdoor ..... het kan allemaal als het moet. Ik heb echter de kabel boven een

gestuct systeemplafond liggen. je begrijpt, het heeft niet mijn voorkeur om daar een extra kabel te trekken. :grin:

Geplaatst:

ergens anders naar beneden... onder de vloer, buitenlangs..

Dan bij box weer omhoog...

30 meter is veel kabel, en kan nog langer...

Maar ik kan het ier vandaan niet zien..

Dus succes!!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen