Ga naar inhoud


Alle regionale zender ontvangen in Noord-Holland


Ventura

Aanbevolen berichten

Weet iemand of het mogelijk is om alle regionale zender vrij te kunnen ontvangen in Noord-Holland. Ik heb bij een bekende supermarkt A*** een mini USB DVB-T stick FTA gekocht. En ontvang de volgende zenders FTA Ned 1,2,3 en RTV N-H. Eigenlijk wil ik graag ook de andere regionale zender zoals: RTV Utrecht, Omroep Flevoland en RTV Rijnmond.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Richtantenne op dak.

De door jou genoemde zenders zitten het dichtste bij Noord Holland en zitten ook niet op de satelliet, e.e.a. afhankelijk van je exacte locatie zal dat met een dakantenne misschien wel kunnen.

Andere regionalen zal je van de Astra kunnen ontvangen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf 'n dvb-t usb stick, een kleine scart dvb-t ontvanger, een aparte ontvanger en dan nog drie ingebouwde (in de tv)... Begin maar gewoon met een degelijke buitenantenne/richtantenne en deftige coaxkabel tussen antenne en decoder. Die zal je altijd kunnen gebruiken, met een goeie óf met 'n prutsontvanger wink

 

Ik hoop dat deze lijst nog 'n beetje up to date is (kwestie van ergens op te richten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Moet ik daar nog speciale ontvanger voor kopen?
Nope, tenzij er geen andere antenne op kan, dus dat de meegeleverde antenne er niet af kan.
Wat je wel nodig hebt is een mast op dak en zoals Erdellod al zei, een goede buitenantenne en degelijke coax en dus een goede leverancier.
De antenne en de bekabeling bepaalt het grootste gedeelte van je ontvangst.

@Erdellod: Die site is zowat een instituut, zo up-to-date is zowat nergens een lijst, dus die kanalen kloppen!

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Maw ik moet eigenlijk meerdere Yagi antenne plaatsen om diverse regionale zenders te kunnen ontvangen.

Ja en die dan koppelen zodat ze onderling elkaar niet storen met kanaalfilters, net als vroeger in de grensstreek.
Daar had je een NLD en een DLD antenne. De NLD ingang op het koppelfilter liet alleen de NLD kanalen door en de DLD ingang alleen de DLD.
Zo kan een restproduct van NLD ontvangst op de DLD antenne geen storing veroorzaken in de NLD zender.

Het zou ook nog met zuigkringetjes gedaan kunnen zijn dat DLD kanalen via zuigkring uit het NLD ingang werden gehouden, dat weet ik dan weer niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sjaak(k): TV Rijnmond heeft het voordeel dat ie op kanaal 21 relatief weinig concurrentie heeft. Met 10kW vanop NAP+83m richting tweede of derde verdieping zit ie op ’n paar plaatsen in Noord-Holland nog boven de radiohorizon. Met ’n stack van AOS 32 zou je ‘m er daar nog wel uit vissen, waarschijnlijk ook goed voor Omrop Fryslân bij het IJsselmeer of in de Waddenzee wink

 

Om ’n lang verhaal kort te maken: zonder exacte locatie zijn we nostalgisch doch in ’t luchtledige bezig over antennetypes, rotors, couplers, versterkers en filters, wat allemaal toch niet gaat werken als Ventura in die ene bungalow tussen 30 wolkenkrabbers woont whistle

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ventura
Maw ik moet eigenlijk meerdere Yagi antenne plaatsen om diverse regionale zenders te kunnen ontvangen.

1 grote breedband yagi, een ruisarme versterker van Johansson, goede coax en een rotor en je ben klaar. whistle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...