Ga naar inhoud

Draaibaar met alps quad en verwerking kabels!!

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mensen,

Heb de volgende opstelling:

Twin tuner Hd ontvanger

Draaibaar schotel met alps quad

Is alleen de volgende directe oplossing mogelijk?

direct 2* naar twintuner(ontvangst)

direct 1* slaapkamer

direct 1* zolder

Ik wil niet teveel kabels trekken, hoe kan ik doormiddel van 1 kabel aansluiting op alle receivers afzonderlijk signaal ontvangen? Heb al bekabelde cai wcd in de genoemde kamers, geen satelliet.

Gaarne jullie reactie.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Je moet wel degelijk 4 kabels trekken, 2 voor de twin-tuner en 2 voor de andere tuners.

Verder moet je beseffen dat maar 1 tuner de motor kan besturen en dat de andere ontvangers dus afhankelijk zijn van de sat-positie waar die ene de schotel naartoe draait.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

In jouw geval bereik je niks met switches, je hebt immers maar 1 LNB.

De bestaande CAI kabel gebruiken, dat kun je best even proberen. Je moet er alleen wel voor zorgen dat de verbindingen dan 1-op-1 zijn qua aansluiting LNB - aansluiting CAI doos in een ruimte. Dat zeggende, ga je daar mis in de ruimte waar je je twin-tuner hebt staan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: eagle
Mischien een multyswitch in een centale ruimte en verspreiden naar andere punten in huis ?dan kan je met 1 kabel toe vanaf je schotel
gr eagle

Met 1 kabel vanaf de schotel naar een multiswitch is niet mogelijk of het moet al een 4 aderige kabel zijn.
Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: Fatfreddy
Met 1 kabel vanaf de schotel naar een multiswitch is niet mogelijk of het moet al een 4 aderige kabel zijn.

Die kan ik trouwens van harte aanbevelen.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac

Dan nog zou ik die multiswitch niet in de meterkast plaatsen maar zo dicht mogelijk bij de schotel zodat het gemakkelijk uit gebreid kan worden.
Gast Tha Great Mac
Geplaatst:

Mee eens, switches plaats je het best vlakbij de LNB's.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tha Great Mac

Dan nog zou ik die multiswitch niet in de meterkast plaatsen maar zo dicht mogelijk bij de schotel zodat het gemakkelijk uit gebreid kan worden.

maar een multiswitch moet wel stroom krijgen (220V) en droog staan. ('enkel voor binnenshuis gebruik' waarschuwt de fabrikent).
die dingen vallen ook vrij groot uit (toch één met 17 ingangen - 4 satellietposities + terrestrial antenne). en als je ooit meer dan 4 satellietposities (16 banden) wil verdelen heb je een 2e multiswitch nodig + één uncommitted Diseqc switch per tuner. Dat zie ik je moeilijk in de buitenlucht doen. de mijne staat in het tuinhuis.

anderzijds is het inderdaad bewerkelijk om met 16 of 17 kabels een aantal meter naar je multiswitch te moeten overbruggen. 4-in-1 of 9-in-1 kabels helpen daarbij, maar zo'n 9-in-1 is op zich ook al een fameus beest: met een diameter van zo'n 2.5 à 3 cm (schatting uit mijn hoofd, hij ligt thuiis en ik zit op het werk) lijkt hij eigenlijk op een hoogspanningskabel die onder de grond gelegd wordt.

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Gast Tha Great Mac
Geplaatst:
Origineel bericht van: erikdk
maar zo'n 9-in-1 is op zich ook al een fameus beest: met een diameter van zo'n 2.5 à 3 cm (schatting uit mijn hoofd, hij ligt thuiis en ik zit op het werk) lijkt hij eigenlijk op een hoogspanningskabel die onder de grond gelegd wordt.

Om de 4-in-1 door een muur te krijgen heb je ook al een 22mm boor nodig, ondanks de gedocumenteerde diameter van 17mm. Een 9-in-1 zal nog veel dikker zijn inderdaad.
Geplaatst:

Als je schotel bij het tuinhuis staat dan is het tuinhuis een goede plaats bij mij staat ie op het dak en heb de multiswitch op zolder staan zoals ik al eerder aangaf zo dicht mogelijk bij de schotel dus.

Geplaatst:

Ben bij een voorlopig oplossing, heb een een sat/uhf/combiner en een sat/cai eindoos geplaatst, deze werkt dus behoef voorlopig geen kabels naar de vertekken te trekken alleen naar de meterkast, nu is het mogelijk om door middel van een verdeler van een 4/1 bij het lnb te plaatsen en dan één kabel naar meterkast vervolgens 1/4 te verdelen -richting de sat combiner's??

Geplaatst:

Dat gaat helaas niet. Als je alles via de meterkast wilt laten verlopen zul je voor elke tuner een aparte kabel moeten trekken. Quad lnb - 4 kabels - 4 sat / uhf koppelaars - 4 sat/ einddozen.

of

(Zoals ik het zelf heb gedaan)

Quad of Quatro lnb - multiswitch - 4 kabels direct naar de einddozen evt via de meterkast. Er dient dan nog wel een kabel van de cai naar de multiswitch getrokken te worden. ( Het uhf of cai signaal word dan in de multiswitch gekoppeld.)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen