Beheerder Michel Geplaatst: 17 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 17 augustus 2011 Het lijkt mij palingpittig dat die checks de boottijd met meer dan 1 a hooguit 2 seconden vertragen. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Loui (K) Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Origineel bericht van: Michel Het lijkt mij palingpittig dat die checks de boottijd met meer dan 1 a hooguit 2 seconden vertragen. Mvg, Michel Ik heb die check er los ingezet als plugin,En gisteren heb ik een Update gedaan maar ik merk geen verschil qua opstart tijd.Zal wel aan mij liggen,maar ik ondervind de laatste tijd geen problemen meer met open pli 2.1
metoo Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 mijn indruk was dat met 2.1 het allemaal wat sneller geworden was ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD. SAT ET7000 ET6000 OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs
Loui (K) Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Daar kan je best eens gelijk in hebben in ieder geval niet langzamer.
fransken Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Origineel bericht van: Dream1975 Origineel bericht van: Obi Wan maar openpli 2.1 draait op mijn dm800 zo traag als dikke str*nt bij het opstarten van de box of enigma. Eenmaal gestart is het gewoon de oude. Daarnaast zie ik nog niet veel extras voor de dm800 dus echt haast maken met upgraden zou ik niet doen als 2.0 nog prima draait. Volgens mij heeft dat te maken met de Dream TPM checks voor plugins. PLi had dit uitgezet zodat de box sneller op zou starten. Na de discussie dat de maker van enkele plugins deze enkel op Dreamboxen wilde hebben draaien is deze controle weer ingebouwt en zorgt voor een langere boottijd (juist de reden waarom PLi de controle eruit had gehaald). DRM, het blijft altijd de gewone eindgebruiker die er last van heeft en schiet zijn doel altijd voorbij (de betreffende plugins zijn zonder check gewoon met Google te vinden, dus het niet gebruiken hiervan op andere boxen wordt er niet mee voorkomen). Het enige wat Dream ermee bereikt is dat Dreamboxen langzamer opstarten in vergelijking met andere merken die deze checks niet hebben (maar wel de gepatchte plugins). Ik als Dreamboxbezitter/fan van het eerste uur die ook bij familie altijd Dreamboxen heeft aangeraden/geplaatst begint door dit soort zaken toch meer te denken dat de volgende ontvanger/advies misschien toch een ander merk gaat worden. mag dream er wel een tpm check inzetten het is toch allemaal open source. ( behalve de drivers ) en als het mag ,mag pli de check er weer uit halen (kost altijd /geheugen /procesor tijd /boottijd ) XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
Beheerder Michel Geplaatst: 17 augustus 2011 Beheerder Geplaatst: 17 augustus 2011 Ja Ja En die discussie gaan we niet nogmaals voeren. Dat hebben we net allemaal achter de rug. Mvg, Michel Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen