Ga naar inhoud

[DM800HD] Share op Synology DS411slim vanuit dreambox openen hoe?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik zou graag willen weten hoe ik video- en foto-bestanden opgeslagen op een synology DS411slim NAS vanuit de dreambox kan openen en afspelen.

Op de NAS heb ik een share met de naam video\movie aangemaakt. Daarnaast heb ik een user rw rechten op de folder gegeven.

Vervolgens heb ik de mount via instellingen\systeem\netwerk\verbindingsbeheer in de dreambox (OpenPli) geconfigureerd. Dat lijkt allemaal goed te gaan maar als ik terug ga naar het mediaspeler menu zie ik de NAS folder of de inhoud daarvan niet staan.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Of wat ik nog moet doen om in de bestanden te kunnen browsen en afspelen met de dreambox?

Dank,

LaraZA.

--------------------

Dreambox 800-HD

VisioSat Quatro LNB's (Astra 1/ Astra 2 / Astra 3 /HotBird (HB))

Geplaatst:

Via de /etc/fstab:

<ipnr synology>:/volume1/<sharename> /media/hdd nfs rw,soft,udp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0

of zoiets. Bij mij werkt zoiets al tijden zonder problemen vanuit 2 8000's.

Origineel bericht van: LaRaZa
Hoi,

Ik zou graag willen weten hoe ik video- en foto-bestanden opgeslagen op een synology DS411slim NAS vanuit de dreambox kan openen en afspelen.

Op de NAS heb ik een share met de naam video\movie aangemaakt. Daarnaast heb ik een user rw rechten op de folder gegeven.

Vervolgens heb ik de mount via instellingen\systeem\netwerk\verbindingsbeheer in de dreambox (OpenPli) geconfigureerd. Dat lijkt allemaal goed te gaan maar als ik terug ga naar het mediaspeler menu zie ik de NAS folder of de inhoud daarvan niet staan.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe? Of wat ik nog moet doen om in de bestanden te kunnen browsen en afspelen met de dreambox?

Dank,

LaraZA.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

ok. Ik heb onderstaande regel in /ect/fstab toegevoegd en enigma gerestart maar waar in de folderstructuur van de dreambox zou ik nu de bestanden moeten terug kunnen vinden?

//192.168.1.11/volume1/video /media/hdd nfs username=xxxxxx,password=xxxxxx,rw,soft,udp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0

Dank je wel voor de hulp.

--------------------

Dreambox 800-HD

Geplaatst:
Hoi,

Dank,

LaraZA.

Zo doe ik het ook en dat werkt prima.
Type hier eens wat je opgeeft bij de configuratie van je netwerk verbinding (screenshot) en wat je doet in de mediaplayer.

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Geplaatst:
ok. Ik heb onderstaande regel in /ect/fstab toegevoegd en enigma gerestart maar waar in de folderstructuur van de dreambox zou ik nu de bestanden moeten terug kunnen vinden?

//192.168.1.11/volume1/video /media/hdd nfs username=xxxxxx,password=xxxxxx,rw,soft,udp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0

Je moet op de Dreambox onder /media/hdd even een mapje aanmaken waaraan je dus /volume1/video koppelt.
Dus b.v. een mapje VideosFotos maken onder /media/hdd, en dan wordt de fstab regel:

//192.168.1.11/volume1/video /media/hdd/VideosFotos nfs username=xxxxxx,password=xxxxxx,rw,soft,udp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Je hebt geen "username=xxxxxx,password=xxxxxx" nodig voor een nfs mount. Dit kun je dus weglaten.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

die eerste 2 // moeten ook weg, en vergeet de : niet

en nfs draait wel op de synology, met de juiste instelling voor de map video?

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Als je Open Pli gebruikt hoef je al die linux commando's niet te kennen en gebruiken, dan kan je de mount tot stand brengen via netwerk, dan netwerkbrowser en dan verbinden.

Erg simpel.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: Neptunus
Als je Open Pli gebruikt hoef je al die linux commando's niet te kennen en gebruiken, dan kan je de mount tot stand brengen via netwerk, dan netwerkbrowser en dan verbinden.

Erg simpel.

Eh, sorry hoor, maar hij zegt toch :
"via instellingen\systeem\netwerk\verbindingsbeheer in de dreambox (OpenPli) geconfigureerd".

Regards,

SnijdeA.

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Geplaatst:

rode // weglaten
en in de synology de NFS access bijwerken qua ip-adres zie beeld links beneden.
ciao

Eleanor

Blancmange

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
rode // weglaten

en vergeet nou niet die dubbele punt

192.168.1.11:/volume1/video /media/hdd nfs rw,soft,tcp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Ik heb de synology share zoals door Tonskidutch eerder aangaf geconfigureerd en ik heb de volgende regel in mijn etc/fstab toegevoegd:

192.168.100.9:/volume1/video /media/hdd nfs username=xxxxxx,password=xxxxxx,rw,soft,udp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0

heb dit ook geprobeerd maar ik zie nog steeds de NAS folders niet op de dreambox verschijnen.

192.168.100.9:/volume1/video /media/hdd/external nfs username=xxxxxx,password=xxxxxx,rw,soft,udp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0

Ergens mis ik nog wat in de procedure of ik kijk gewoon op de verkeerde folder in de dreambox.. frown

--------------------

Dreambox 800-HD

Geplaatst:

Handmatig een 'mount /media/hdd' doen of je box rebooten.

Waarom staan die username/password er nog in?

Ik heb de synology share zoals door Tonskidutch eerder aangaf geconfigureerd en ik heb de volgende regel in mijn etc/fstab toegevoegd:

192.168.100.9:/volume1/video /media/hdd nfs username=xxxxxx,password=xxxxxx,rw,soft,udp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0

heb dit ook geprobeerd maar ik zie nog steeds de NAS folders niet op de dreambox verschijnen.

192.168.100.9:/volume1/video /media/hdd/external nfs username=xxxxxx,password=xxxxxx,rw,soft,udp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0

Ergens mis ik nog wat in de procedure of ik kijk gewoon op de verkeerde folder in de dreambox.. frown

Geplaatst:

Als je met de PVR (Movie) knop op je box bladert, dan zie je alleen mapjes onder /media/hdd/movie.
Maak dus b.v. een mapje NAS aan onder movie, dan zie je 'm wel.
Wel je fstab aanpassen. Voor mijn Synology heb ik:

10.0.0.125:/volume1/NietWeg /media/hdd/movie/NAS nfs rw,nolock,proto=tcp 0 0

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

Heren,

Het werkt, hoera!

Ik weet alleen niet welke configuratie precies heeft gewerkt; via fstab of via de grafische interface van Pli. Het laatste wat ik heb gedaan is in de grafische interface cifs door nfs vervangen en toen deed het.

Afijn, het werkt en dat is voor mij het belangrijkste. Ik ga wel een keer de configuraties aanpassen kijken welke invloed heeft op de share.

Dank jullie allemaal voor al die mooie tips & tricks!

--------------------

Dreambox 800-HD

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen