Tonskidutch Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Recapitulerende / samenvatting Origineel bericht van: Tonskidutch //192.168.1.11/volume1/video /media/hdd nfs username=xxxxxx,password=xxxxxx,rw,soft,udp,nolock,rsize=32768,wsize=32768 0 0 Dank je wel voor de hulp. rode // weglaten rood username=xxxxxx,password=xxxxxx, weglaten zoals eerder al gemeld en in de synology de NFS access bijwerken qua ip-adres zie beeld links beneden. ciao 1 nadat je de fstab aanpast herstarten 2 zorg dat je workgroup past 3 zorg dat NFS access per ip-adres op de share mag NU controle welke mount nu echt werkt automount netwerkbrowser of fstab telnet de box typ mount <enter> echo toont welke werkzaam is. Citaat: cifs door nfs vervangen dan is er een automountpid te zien als echo stabieler is echter toch de fstab met fixed mount voor evenwel diverse overige plugins en na standby of deep standby ciao Eleanor Blancmange
dagg Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Ik ben bang dat het nu via cifs is gemount? Dat is voor opnames doen via het netwerk niet echt aan te raden... .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
Neptunus Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Origineel bericht van: SnijdeA Origineel bericht van: Neptunus Als je Open Pli gebruikt hoef je al die linux commando's niet te kennen en gebruiken, dan kan je de mount tot stand brengen via netwerk, dan netwerkbrowser en dan verbinden. Erg simpel. Eh, sorry hoor, maar hij zegt toch : "via instellingen\systeem\netwerk\verbindingsbeheer in de dreambox (OpenPli) geconfigureerd". Oeps! Niet goed gelezen, je hebt helemaal gelijk, shame on me! Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
SnijdeA Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Origineel bericht van: Neptunus Origineel bericht van: SnijdeA Origineel bericht van: Neptunus Als je Open Pli gebruikt hoef je al die linux commando's niet te kennen en gebruiken, dan kan je de mount tot stand brengen via netwerk, dan netwerkbrowser en dan verbinden. Erg simpel. Eh, sorry hoor, maar hij zegt toch : "via instellingen\systeem\netwerk\verbindingsbeheer in de dreambox (OpenPli) geconfigureerd". Oeps! Niet goed gelezen, je hebt helemaal gelijk, shame on me! Psies, hup, in de hoek jij ;-) Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Catastrofus Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 En ik snap er ondertussen geen ruk meer van. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
SnijdeA Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Origineel bericht van: Catastrofus En ik snap er ondertussen geen ruk meer van. Wat snap je niet ? Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Catastrofus Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Welke oplossing heeft hij nu gekozen dan? We hebben een hele uiteenzetting gedaan vwb de /etc/fstab (en alles wat TS er WEL in moest zetten en wat TS er NIET in moest zetten) en nfs en nu is het opeens cifs? Kan, maar dan ben ik de weg kwijt in deze discussie. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
SnijdeA Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Origineel bericht van: Catastrofus Welke oplossing heeft hij nu gekozen dan? We hebben een hele uiteenzetting gedaan vwb de /etc/fstab (en alles wat TS er WEL in moest zetten en wat TS er NIET in moest zetten) en nfs en nu is het opeens cifs? Kan, maar dan ben ik de weg kwijt in deze discussie. Het werkt en hij gaat later kijken wat de oplossing was. Regards, SnijdeA. DM8000, OpenPli Beta DM7020, Pli CanalDigitaal STB + HD If you think nobody cares, try missing a couple of payments.
Tonskidutch Geplaatst: 18 augustus 2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 hij melde : Citaat: ik heb gedaan is in de grafische interface cifs door nfs vervangen en toen deed het. dus van CIFS naar NFS of letterlijk cifs DOOR nfs vervangen. (het is dus NFS geworden) of Laraza nu per interface dat instelt of per fstab maakt een verschil betreffende -automount (interface methodiek) -fixed mount (fstab procedure) maar enkel indien de NFS access (voor de share) en security IP-adres host in de NAS ingevuld zijn. automount heeft het nadeel dat er wel vaker time-outs plaatsvinden waardoor de mount niet meer gevonden wordt totdat de client (dreambox) opnieuw gestart wordt of per telnet het commando <mount -a> gegeven wordt. dus al met al zal Laraza wel binnenkort de mount wijzigen, ook al werkt het nu. ciao Eleanor Blancmange
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen