Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Octagon met multi cam


edwin40

Aanbevolen berichten

Nou vandaag even geprobeert om de nieuwste Octagon firm erop te zetten dit gaat goed geen probleem (loader 1,23).

Maar ik krijg met geen mogelijkheid de kaartlzer aan het werk ik heb verschillende cam,s gebruikt 5e 6e 4e maand en 1 van de 7e maand dacht ik (zelfde die Jurgen gebruikt), maar helemaal niks.

Als ik de plugin wil starten krijg ik de melding cannot start anny server.

 

Mijn box hangt niet aan internet.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kaartlezers kan je enkel laten werken met mcas, standaard worden deze gedeactiveerd in de octagon fw.

 

In cas menu even code 1018 intypen en dan kan je eventueel interne kaartlezers aan/uit zetten (verborgen menu item); maar zonder mcas zal dit niet veel uithalen denk ik.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
Die Mcas plugin had ik geinstalleerd en op start gedrukt maar deed niks

Dat klopt, want bij het starten komt er geen enkele melding. Wel verandert in het pluginscherm na een paar seconden de status.
Als er een smartcard in een lezer zit komt er vervolgens na ongeveer 15 seconden een balk in beeld met "smart card initializing" (soms twee maal). Als dat klaar is zou je beeld moeten hebben.

En weet je zeker dat in het CAS-menu de kaartlezers op UIT staan? Want dat is de juiste instelling bij gebruik van MCAS.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het algemeen is het met MCAS verstandig de laatste (ik dacht op dit moment 14072011) te gebruiken. Er wordt overigens één dezer dagen een nieuwe verwacht.

 

De door jouw genoemde doet het mij prima.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
Kan dat deze zijn
octaCAM__MCAS_EMU_MCLIENT__04072011

Ik zou persoonlijk toch ook wel de laatst verschenen versie van 14 juli octaCAM__MCAS_EMU_MCLIENT__14072011 gebruiken want het is niet voor niets dat men 10 dagen later weer een update uitbrengt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Firm erweer op geen probleem, ook de Mcas, in cas menu 1018 gedrukt en interne kaart lezer uit gezet.

Maar ik krijg nog steeds de melding cannot start anny client????

 

Oftewel firmware erop

Mcas erop laatste plugin start (dit wil dus niet)

cas menu 1018, interne lezer uitgezet.

 

Maar het werkt niet

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaststelling 1: bij mij en anderen werkt alles op de aangegeven manier correct.

 

Vaststelling 2: MCAS start geen clients, dus waar die melding vandaan komt weet ik niet. Welke plugins staan er nog meer en zijn die actief?

 

Vaststelling 3: dit is een herhaling van zetten. Dit hele verhaal is door jou in mei in een ander draadje (hier) ook al eens aangekaart en je heb toen dezelfde antwoorden gekregen. Je doet kennelijk iets fundamenteels verkeerd.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb geen plugins geinstalleerd staan, maar zoals je leest doe ik datgene wat er staat maar vervolgens werkt het niet.

 

Zoals je al zegt de melding cannot start anny client komt jou niet bekend voor maar ik krijg hem toch echt hier.

Deze melding krijg ik als ik de plugin wil starten.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
ik heb geen plugins geinstalleerd staan, maar zoals je leest doe ik datgene wat er staat maar vervolgens werkt het niet.

?!?! Je zult minimaal de plugin MCAS moeten hebben? Of probeer je in het plugin-menu met de blauwe toets plugins te downloaden? In het laatste geval kun je lang wachten, want zoals je schrijft hangt je ontvanger niet aan het internet en zul je ook nog eerst de downloadserver moeten instellen wil dat werken.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die plugin heb ik gedownload en op usb gezet en volgens gebruikelijke manier in de box gezet.

 

Ik zie die Mcas plugin ook gewoon staan in het menu plugin, krijg hem alleen niet gestart, want dan krijg ik die melding.

Deze gebruik ik (octaCAM__MCAS_EMU_MCLIENT__04072011)

 

 

Ik doe niks met de blauwe toets

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals gezegd doe je waarschijnlijk iets fundamenteels verkeerd. Wat staat er op de USB-stick in de map plugin?

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sfam.ttf

XcamClient

Xcamconfigure

 

Gele etc map met erin

cardclient.conf

 

PS

Over het verhaal van zetten klopt niet helemaal,omdat er toch wezelijk dingen anders zijn als eerder benoemd in dat topic ivm in cam menu interne kaart lezer uitzetten en code 1018,was mij niet bekend.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu begrijp ik er helemaal niets meer van, want je probeert de plugin MCAS te installeren, en op je stick staan Xcam-bestanden?

 

Je moet op de stick in de map plugin minimaal een map bin hebben, en in die map (dus \plugin\bin) in ieder geval een bestand Mcas van ongeveer 730 kbyte.

 

Het lijkt erop dat het zip/rar-bestand met Mcas door jou niet goed wordt uitgepakt op de stick. Dat moet met behoud van paden/mapstructuur.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...