Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

vanwege de slechte performance wil ik de battery pack 10 stuks lion 1,2 v en 600 mah vervangen en zelf een pack maken. Kan ik hiervoor standard oplaadbare batterijen ( met de hoogste mah uiteraard) gebruiken en deze aan elkaar solderen ?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

Dat heb ik een paar maanden geleden ook gedaan en de autonomie is met minstens een factor 2 de hoogte ingegaan. Om voor een stevige verbinding te zorgen heb ik de batterijen aan mekaar gesoldeerd met fijn desoldeerlint. Het is wel aangeraden om beide polen eerst met fijn schuurpapier een beetje op te schuren om ze daarna wat voor te vertinnen. Je moet ook een klein zelfklevend ntc-weerstandje losmaken van het oude battery-pack en dit dan bevestigen op het nieuwe pack. Daarna heb ik alles netjes gefixeerd met schilderstape en that's it!

Geplaatst:

@ Sjaak, kun je via pm aangeven waar ik die kan halen, ik kan alleen de 600 mah voor 33,50 kopen. Hoe lang gaat die 2400 mAh mee?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

En ook: Hoeveel mAh heeft de standaard meegeleverde battery pack?

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Geplaatst:

[quote=Sjaak(k)Alfred ik stuur een pm. wink

Het zou niet onaardig zijn mij die PM ook te sturen. whistle

vGnp

Satlook Digital NIT

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Zijn Eneloop batterijen niet geschikt voor dit doel? Dit zijn LSD batterijen en houden dus lang de lading, na een half jaar op de plank liggen zijn ze nog maar 12% van de lading kwijt.

Eneloop met soldeerlip kosten niet zo veel, deze zijn te verkrijgen voor € 2,40 per stuk, dit is dan voor de AA van 2000 mAh

Geplaatst:

Via een link van Sjaak(k) zie ik zelfs een 3,2 Ah battery pack. laugh

vGnp

Satlook Digital NIT

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Dat kan maar ze(met soldeer lippen) kosten ±€4 per stuk. Je hebt er 10 nodig dus dat is al 40 euro. En de capaciteit is lager 2000mAh. Het originele pack is 2400mAh voor 35 euro wink

Nee, met soldeerlippen zijn ze voor € 2,40 p/s te krijgen.
Deze zijn inderdaad 2000mAh maar wel van het LSD type dus na een jaar plank liggen bezitten ze nog minstens 75% van de lading, ik weet niet of dat met de powerpacks ook het geval is.
Anyway het is misschien een alternatief, mocht iemand willen weten waar ze voor die prijs te krijgen zijn dan even via pm.
Geplaatst:

heb vandaag de pack aangeschaft, staat nu een stick op emitor 1800mAh. de vorige 2 packs waren wit waarbij bij een een sticker zat 1800mAh maar hier stond verder niets op.

Ik laad hem voor het eerst op en daarna zorg ik ervoor dat hij volledig leeg is voor de volgende oplaadbeurt. Is dit nog steeds de juiste wijze of heeft iemand nog betere tips mbt het omgaan van deze lion pack.

Alfred

Geplaatst:

ik heb de 1800 mAh in Rotterdam gekocht, mijn pack was niet meer bruikbaar want na opladen werkte hij maar 10 minuten meer. Ik heb niet veel betaald en kan weer vooruit.

Alfred

Geplaatst:

Over het laden: als het een Li-ion batterij is, hoef je hem niet volledig te ontladen. Dit zou zelfs af te raden zijn, omdat er nog een beetje energie in de batterij moet zitten om de lader aan te sturen bij het beginnen van het opladen.

Het is hoogstwaarschijnlijk dat er binnenkort iets onwaarschijnlijks gaat gebeuren.

Geplaatst:

Het is geen Li-ion pack maar NiMH. Ik heb voor die van mij 10 stuks GP powerbank 2,7Ah gebruikt en dan heb ik -afhankelijk van de gebruikte LNB- een autonomie van minstens anderhalf uur. Nieuw uit de doos was de pret al over na een kwartiertje.

• 6 maanden later...
  • Moderator
Geplaatst:

De oplopende capaciteit van zo'n accupack heeft verdacht veel overeenkomst met het aflopende ruisgetal van sommige LNB's. :cool:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen