10us Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Ik heb nu een dreambox 7025+(waarschijnlijk ga ik een dreambox 800hd aanschaffen)en wil een nieuwe lcd tv incl. ci+ slot aanschaffen (ik zit naar de samsung led tv's te kijken). Nu is mijn vraag of het mogelijk is om via het ci+ slot van de nieuwe tv digitale TV de kijken zonder een extra smartcard van ziggo. Ik zou via ccam van de dreambox het "signaal" door willen laten zetten naar de ci+ interface. Is dit uberhaupt mogelijk en wat heb ik hiervoor nodig ? Alleen een ontvanger in mijn ci+ slot (die zelfstandig communiceert met mijn dreambox), of wellicht ook nog een verzender?.(die gekoppeld is aan mijn dreambox) Kan dit evt. ook via het bedraade netwerk of alleen via wifi ?
Terradon Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Hoi, Je zou eens kunnen kijken naar de Diablo WiFi of de Matrix-Air. Groetjes............
10us Geplaatst: 23 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2011 Hoi, Bedankt voor je reactie. Werken deze met icm Ziggo, een ci+ slot van een samsung tv en een dreambox ? Hoe moe tik me dit verder voorstellen ? Wordt de dreambox een "server" (via ccam bijv.) en kan de Diablo Wifi of Matrix-Air hier dan verbinding mee maken als "client" ? gr Tinus
Terradon Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Origineel bericht van: 10us Hoi, Bedankt voor je reactie. Werken deze met icm Ziggo, een ci+ slot van een samsung tv en een dreambox ? Hoe moe tik me dit verder voorstellen ? Wordt de dreambox een "server" (via ccam bijv.) en kan de Diablo Wifi of Matrix-Air hier dan verbinding mee maken als "client" ? gr Tinus Hoi, Dat kan idd middels je eigen netwerk......er is daarover veel te vinden hier op de site. Let wel we hebben het hier over intern sharen dus niet via payservers. Groetjes........
10us Geplaatst: 25 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2011 Het gaat ook om intern sharen, aangezien ik mijn eigen dreambox 7025+ gebruik als "server" (althans dat is de bedoeling). Ik las ergens dat de amtrix air en diablo wifi niet werken in tv's met een ci+ slot. Klopt dit ? En zo ja is er dan een alternatief wat wel werkt in een ci+ slot ?
Terradon Geplaatst: 27 augustus 2011 Geplaatst: 27 augustus 2011 Hoi 10us, In principe is de ci+ norm bacwords compatible, dus de oudere cams zouden moeten werken in de ci+ slots. Ik heb zelf geen ervaring met de Matrix Air en de Diablo WiFi cam. Dus dat word een kwestie van proberen of zoeken op het net. Een reden voor het niet werken kan de gebruikte emu software zijn, dus probeer het eerst eens met de (meestal) bij de cam geleverde software en ga dan verder...... Groetjes.......
10us Geplaatst: 30 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2011 Ik ga een Matrix Air bestellen en dan testen of dit werkt, ik laat de uitkomst wel weten. Nog een laatste vraag; hoe kan ik de Matrix Air programmeren ? Moet ik hiervoor een aparte module hebben of kan het via mijn pcmcia slot van mijn laptop of wellicht iets anders ?
Terradon Geplaatst: 30 augustus 2011 Geplaatst: 30 augustus 2011 Origineel bericht van: 10us Ik ga een Matrix Air bestellen en dan testen of dit werkt, ik laat de uitkomst wel weten. Nog een laatste vraag; hoe kan ik de Matrix Air programmeren ? Moet ik hiervoor een aparte module hebben of kan het via mijn pcmcia slot van mijn laptop of wellicht iets anders ? Hoi, kan erg simpel met een micro sd kaart........... Groetjes..................
wortellica Geplaatst: 1 september 2011 Geplaatst: 1 september 2011 Ben heel benieuwd naar je bevindingen.
10us Geplaatst: 2 september 2011 Auteur Geplaatst: 2 september 2011 Vandaag de Matrix Air ontvangen ga er morgen mee aan de slag. Eerst even uitzoeken hoe ik hem kan programmeren zodat ie als cccam client kan fungeren. Als iemand hier tips overheeft zijn ze welkom.
10us Geplaatst: 3 september 2011 Auteur Geplaatst: 3 september 2011 hhmm helaas, de Matrix air werkt niet in de Samsung 40"D5000 die ik heb. Hij knippert wel maar ik kan via he menu in de tv niet bij de ci instellingen komen (ze zijn uitgegrijst) ik gok dus dat de tv de module niet herkend. Heb hem ook bij mijn ouders in een Philips tv gestopt maar ook daar hetzelfde resultaat. (volgens mij heeft deze ook een CI+ slot, hij is vrij nieuw). Ik zal eens kijken of ik de software van de MAtrix Air kan updaten, via sd-kaart wellicht dat de tv hem dan wel herkend. Ook zal ik de leverancier er eens over mailen. Als de tv hem al niet herkend dan zal de rest ook niet gaan werken.
10us Geplaatst: 6 september 2011 Auteur Geplaatst: 6 september 2011 Ook nog even de Matrix air in mijn dreambox 7025+ gestopt, ook daar wordt hij niet herkend. De bovenste blauwe (volgens mij wifi) led blijft knipperen maar via het CI/common interface menu zegt de dreambox niks te herkennen. Ik had gehoopt dat hij het hierin wel zou doen zodat ik in ieder geval kon kijken welke firmware er nu op staat en deze wellicht kon updaten. Als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag, anders zal ik hem maar terug sturen.
Terradon Geplaatst: 6 september 2011 Geplaatst: 6 september 2011 Hoi, Bij mij rijst de vraag staat er überhaupt wel een firmware op de cam....zet er anders eens wat anders op via die link die ik je gaf, dat proggen kan met een mini sd kaart. Of zoek iemand in de buurt met een casinterface, dan kan je hem uitlezen dacht ik. Groetjes...........
10us Geplaatst: 6 september 2011 Auteur Geplaatst: 6 september 2011 Ik zal het eens proberen. Alleen is mijn spaans niet wat het geweest was
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen