Avalanche Geplaatst: 6 september 2011 Geplaatst: 6 september 2011 Als je de cam in in tv insteek moet je zeker wel 3 minuten wachten voordat die werkt, updaten van de module moet je wel rekenen op 7 minuten. Matrix Cam Air zal niet met ziggo gaan werken (nog niet) in een CI+ slot, dit omdat ziggo een signaal meestuurd dat alleen CI+ gecertificeerde modules in CI+ slot zullen werken. Het zou wel moeten werken in een normaal CI slot maar dat heb ik zelf nog niet geprobeert. Er werkte toen ik het probeerde wel een stuk of 5 zenders dus misschien met toekomstige updates.
10us Geplaatst: 7 september 2011 Auteur Geplaatst: 7 september 2011 Aha dat is al heel veel meer informatie. als ik hem in mijn tv stop dat beginnen alle ledjes afzonderlijk te knipperen en uiteindelijk (na een paar minuten) knippert het blauwe ledje afgewisseld door het rode onderste ledje nog maar. Is dit normaal ? Weet jij wellicht wat de ledjes verder betekenen en welke wel of niet moeten branden. Verder kan ik de module dus ook niet instellen via mijn tv (het menu hiervoor is uitgegrijst). Enig idee hoe ik de Matrix air kan updaten via micro sd, al vanalles geprobeerd maar krijg het niet aan de praat. Ledjes blijven orange knipperen als er een micro sd in zit.
Avalanche Geplaatst: 7 september 2011 Geplaatst: 7 september 2011 Bij mij knippert blauw en de oranje(beetje blauwig) om en om. Je kan hem ook proberen op je Dreambox 7025 daar zit een CI slot in. Ik heb wel gelezen dat dit niet 100% werkt in een dreambox, valt af en toe weg. Als er in menu staat "Initializing System" moet je gewoon nog even wat langer wachten en later even kijken als die het doet. Waarschijnlijk doet die er de eerste keer gewoon wat langer over. Ik dacht eerst ook dat het kapot was. De handleiding om te updaten en in te stellen kan je van de website MatrixCamAir.tv downloaden en is in het engels. Ik heb ook een bijlage toegevoegd om te updaten via Micro SD. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd te updaten via Micro SD. AIR MATRIX UPDATE Micro.zip
10us Geplaatst: 7 september 2011 Auteur Geplaatst: 7 september 2011 hmm volgens mij doet ie dat bij mij ook in mijn tv. Desondanks kan ik hem via de instellingen van de tv niet "zien" of configureren. Kun jij hem wel configureren via de instellingen van je TV. Net mijn dreambox geupdate, ik zal straks eens testen of hij hem daar nu wel goed inleest. In de TV staat de "algemene interface" in het grijs en kan ik die dus niet selecteren. Al 3x de tv gereset naar fabrieksinstellingen en volgens diverse handleidingen op het net geconfigureerd voor digitale tv. Vervolgens de matrix air in de tv gestopt maar er komt geen authenticatie melding oid en na 15min blijft de optie "algemene interface" grijs. De lampjes knipperene om en om blauw en rood (c.q. orange). Ik vraag me dus af oj jij hem wel kunt zien via je tv ? Ik heb een samsung 40" c5000 led tv. Met de nieuwste firmware van samsung
10us Geplaatst: 7 september 2011 Auteur Geplaatst: 7 september 2011 als ik de matrix air in mijn dreambox stopt (nadat ik hem nu geupdate heb naar open pli v1.0 van 24sep2010) brand eerst het linkse blauwe lampje vervolgens de middelste orange en daarna de rechtse rode. Dit blijft zo doorgaan tot in het oneindige Al met al krijg ik dus geen enkele reactie uit mijn matrix air en kan dus verder niets met het ding proberen.
10us Geplaatst: 8 september 2011 Auteur Geplaatst: 8 september 2011 ik heb de matrix air nog even in de dreambox (heel de nacht) laten zitten. Eerst begint de linker led blauw te branden, vervolgens de middelste orange (en blijft de blauwe led branden) en daarna gaat ook de rode led aan (de rest blijft dan nog aan). Vervolgens gaat alles uit en begint het weer met de blauwe led van voor af aan. hij heeft dus heel de nacht in de dreambox gezet en heel de nacht dit gedaan .
Avalanche Geplaatst: 12 september 2011 Geplaatst: 12 september 2011 Wel heel apart, misschien is die van jouw wel defect, ik krijg wel een menu na enkele minuten bij de tv opties. Ik heb een Panasonic VT20 met CI+ alleen schakelt de sat uit zodra ik hem er insteek de kabel kan ik nog wel zien de vrije zenders althans.
10us Geplaatst: 15 september 2011 Auteur Geplaatst: 15 september 2011 Thanks voor je bericht. Ik heb inmiddels ook een pci dvb-c tuner (Cinergy) gekocht met ci slot en ook daarin krijg ik de menu's niet te zien. De verkoper gesproken en ik ga deze terug sturen en krijg een andere. Ben ondertussen bezig om mediaportal tv aan de praat te krijgen met mijn dreambox cccam als server. Lukt nog niet echt maar zal wel goed komen hoop ik. Als ik de nieuwe matrix air heb zal ik daar ook weer eens verder mee gaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen