Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb deze via marktplaats gekocht, stond ook bij dat die het niet deed en ik dacht, leuk heb ik nog iets te doen in de vakantie.

Ik heb de firmware al opnieuw geflasht, ab zelf is zeker goed, de ontvanger heeft denk ik wel voedingsproblemen gehad (er zit een rare trafo met draadjes vast en alle elco's zijn al vervangen), ik kwam deze site tegen bij het googelen maar ik weet niet of het wel klopt. http://www.spektr-tv.ru/dreamboxpult_eng.php

in de bijlage zit een foto

MVG. Gerard

post-30556-1318262274,5317_thumb.jpg

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

het wordt steeds vreemder, apparaat staat 10 minuten aan en ineens reageert die weer wel op de ab (vraag me af hoe lang dat duurt)

MVG. Gerard

If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience.

-George Bernard Shaw

Geplaatst:

Als je kunt solderen met n lichte bout , kontroleer ns of de ab geen slechte verbindingen heeft en de batterijen vol zijn , idem net het ontvangoog van de dm.

Groet schapi

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Geplaatst:

ab werkt goed op een 500 dus is dat het probleem niet, ik wacht eerst af hoelang dit werkt.

MVG. Gerard

-George Bernard Shaw

• Moderator
Geplaatst:

Als ik me goed kan herinneren is die blauwe trafo die ik op de foto zie een vervanger voor de trafo die de frontprocessor en display voedt.

Soort standby trafo dus.Daarom heb je die AB problemen.

Ik zou dus controleren of de spanning wel klopt en of de frontprocessor niet te heet wordt.

Ook de IR ontvanger kan kapot zijn .

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

dat zou niet verklaren waarom die het nu juist wel doet , het werkte gisteravond even niet, heb toen alles doorgesoldeerd en het werkte toen weer en nu nog. (heb alleen per ongeluk de flatcable van het lcd kapot getrokken)

maar voor de zekerheid, weet je de originele spanningen?

MVG. Gerard

-George Bernard Shaw

• Moderator
Geplaatst:

Dan moet ik straks even meten.

Maar ik heb een box opengetrokken en kan je wel de orginele spanning van de trafo geven.

Deze is 6 volt. Maar je ziet ook 2 spanningsregelaar naast de trafo. De grote is een 7808 en daarvoor (bijna onder de koelrib v.d grote regelaar) zit een 8 pins so8 regelaar. Dat is een 7805. Die 7805 zal voor die trafo zijn.

Citaat:
dat zou niet verklaren waarom die het nu juist wel doet , het werkte gisteravond even niet, heb toen alles doorgesoldeerd en het werkte toen weer en nu nog. (heb alleen per ongeluk de flatcable van het lcd kapot getrokken)

Het KAN ook toeval zijn. En mischien zit ik wel fout maar het zal een reden hebben waarom de orginele trafo eruit gehaald is.

Als er iets mis is met de voeding dan krijgt de frontprocessor gelijk de gevolgen daarvan te verwerken.

En het kan ook zijn dat de frontprocessor zelf (gedeeltelijk )kapot is. Of dat er een stukje software erin beschadigd is.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

ik denk eerder dat de spanningsregelaars het dan begeven, meestal geven ze dan helemaal niks meer door. Het werkt nu nog steeds goed dus ik laat het ding eerst gewoon dicht :D

MVG. Gerard

-George Bernard Shaw

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen