Boertje Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Ik ben mij aan het orienteren voor een nieuwe ontvanger. De VU+ duo geniet mijn voorkeur, omdat deze oa zeer stabiel zou zijn, maar nu zit ik nog met een paar vragen. 1e. Kan ik met de a.b. mijn motor bedienen, dus een klein beetje naar links/rechts sturen? Want het gebeurt wel eens dat deze iets verloopt , vooral met storm (en de winter maanden komen eraan).2e Kan ik de zenderlijst via de a.b. iets veranderen? b.v. BBC1 naar positie 20 zetten(pick & place)? Op de site van VU+ benelux kwam ik dit tegen " Gezien de nieuwe ontwikkelingen in satelliet wereld hebben we besloten de nieuwe modellen van VU+ niet meer te importeren".??
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Zenderlijsten kun je inderdaad gewoon bewerken middels je AB, of zelfs met je PC, geen punt.
Boertje Geplaatst: 16 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2011 Bedankt voor het snelle antwoord, en kan ik via AB de motor iets naar links/recht verstellen cq corrigeren?? Boertje
Gast Tha Great Mac Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Dat weet ik dan weer niet, ik vermoed van wel.
sammy100 Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Origineel bericht van: Boertje Bedankt voor het snelle antwoord, en kan ik via AB de motor iets naar links/recht verstellen cq corrigeren?? Boertje de moter iets verstellen kan maar dan moet je geen usuals gebruiken dan is het mogelijk ik zelf draai hier gewoon op cordinaten met de vu+duo en heb zelfs in de winter geen last dat de schotel iets wordt verzet door de wind ik denk dat het gewoon een kwestie is van goed vast zetten lees anders deze topic even http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/2026352/1 daar kun je lezen hoe je je schotel via ab kan verzetten groet sammy vu zero altijd met blackhole triax 90 cm Moteck Digipower DiSEqC 1.2h-h motor SG-2100A
Boertje Geplaatst: 16 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 16 augustus 2011 Ja, goed vast zetten probeer ik ook steeds, maar het dichtsbijzijnde gebouw staat op zo'n 3 km, dus er staat niets wat de wind kan breken. Bedankt voor de antwoorden, hiermee ben ik om!!!!
Con Geplaatst: 16 augustus 2011 Geplaatst: 16 augustus 2011 Origineel bericht van: Boertje Ja, goed vast zetten probeer ik ook steeds, maar het dichtsbijzijnde gebouw staat op zo'n 3 km, dus er staat niets wat de wind kan breken. Bedankt voor de antwoorden, hiermee ben ik om!!!! Ik woon 100% in het open veld en heb nooit last van verstellingen. Ook niet bij storm. Bij zeer heftige regenval houdt het hier allemaal wel op maar dat heeft niets te maken met verstellingen. Waarschijnlijk heb je een slechte rotor (lees: rotor die op is). HG CC. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Miro Geplaatst: 20 augustus 2011 Geplaatst: 20 augustus 2011 Het is heel simpel. Verander gewoon een of meer graden Usuals ,als het verschil is aanwezig op alle satellieten.
Boertje Geplaatst: 23 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2011 Eindelijk de VU+ in huis. Inmiddels heb ik er al bijna 3 uur mee aan het vechten. Eerst had ik astra1, maar astra3 niet. Nu heb ik astra3 weer wel , maar astra1 weer niet. Wanneer ik naar rotor instellen ga, en rotor draaien en vervolgens fijn afstelling doe heb ik signaal, maar als ik dan rotor positie opslaan geeft, lijkt het net of hij weer verloopt. Het signaal is dan weer weg. Ik probeer nog wel wat. Maar wat ik nog graag zou weten is, als ik naar tv kijk en wil verder zappen,vb van ned1>ned2 gaat dit niet?!Wanneer ik op channel+ of - drukkrijg ik het zender overzicht, hoe kan ik dit veranderen zodat hij dus wel zapt??
Gast Togan Geplaatst: 23 augustus 2011 Geplaatst: 23 augustus 2011 Om met het laatste te beginnen, staan alle zenders in een boeket met bijv. "alle "zenders"? Staan er al zenders in een of meerdere andere boeketten, bijv. nieuws en sport?. Dan blijft "zappen" voor de rest hetzelfde, maar met boeketten werken is gemakkelijker om een zender te vinden. Je kan zoveel boeketten maken, met zelf gedefinieerde naam, als je zelf wilt. Op de AB zit in het midden een "cirkel"-toets, met hier op < en >. Dit is om één zender terug of vooruit te gaan, zonder lijst in beeld. Dan kan je nog zappen met de lijst in beeld en met de < en > toetsen, net boven de gekleurde toetsen, zap je door de zenders die je al een keer eerder heb "bezocht". Nu het vastleggen van zenders. Als alles perfect is afgeregeld aan de schotelzijde, dan heeft USALS de voorkeur. Anders ga je in het "kanaal zoeken" menu eerst naar tuner configuratie. Hier op extended verder gaan. Zorg dat de schotel op het 0-punt ofwel zuiden staat. Geef dit als positie 001 en ga zo verder met alle zenders. Je moet wel éérst in het config. menu alle satellieten die je wilt ontvangen op "aan" hebben gezet.Hier krijgt ook iedere satelliet een nummer, dat nummer moet overeenkomen met hetgeen hiervoor al beschreven is. Dus het is een noodzaak, om eerst het menu te doorgronden. En dat is soms wel wat lastig.
Boertje Geplaatst: 23 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 23 augustus 2011 Togan, bedankt. Hier zijn er weer twee blij. Zappen zonder kanaallijst!!!!Wat ik precies met de aansturing van de motor heb gedaan weet ik niet, maar alles werkt weer. Alleen moet ik nog eens even kijken wat er eventueel in de weg zit voor de schotel,er staan een paar bomen schuin voor de schotel, want Astra2 komt maar 53% binnen (BBC HD) en Horse and Country(ook op astra2) komt niet binnen of 5%.Astra 3 komt 87% binnen,net als astra1. Dus er moet nog iets afgesteld worden. Ik zal blij zijn dat de wifi voor de VU+ ook binnen is zodat ik de zenders kan zetten zoals ik het wil(lees, mijn vrouw). In elk geval bedankt voor de tip omtrend het zappen
Gast Togan Geplaatst: 24 augustus 2011 Geplaatst: 24 augustus 2011 Je zit toch niet onder de duim hè?. Ja, een beetje tak voor de schotel kan al problemen geven. De eenvoudigste manier om dat te checken is om achter de schotel te gaan staan, als dit mogelijk is. Op het 0-punt, zuid dus, staat de schotel het meest naar boven te kijken. Naar oost of west zakt dit. Voor de Astra 2, BBC en zo, kijkt de schotel ongeveer 27 gr. omhoog, misschien wat lager?. Als je dan net naast de schotel ook zoveel graden omhoog kijkt, dan mag daar niets in de weg zitten. Doe dit voor iedere satelliet die je wilt zien. Je kan ook "dishpointer" gebruiken, gewoon even googelen.
Boertje Geplaatst: 24 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 24 augustus 2011 Ok,dat ga ik eens bekijken. Dat scheelt weer veel snoeiwerk als je weet waar de satelliet is, en onder welke hoek. Ik kan achter de schotel staan, deze staat op ongeveer 1.5 meter van de grond'. Groeten uit Cadzand
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen