aadada Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Goedemorgen, Ik heb problemen met de ontvangst op 28.2. De schotel heeft 4 koppen op de 13, 19 en 23.5 geen problemen. Het signaal op 28.2 varieerd tussen 0 en 70%. Ik heb van alles geprobeerd 28.2 zonder switch aangesloten, dan krijg ik ook geen signaal. Ik weet het niet meer.
jacobus Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 kabel en aansluitingen al gecontroleerd. Misschien voor de zekerheid de F-connectoren opnieuw op de kabel maken.
Moderator wiz Geplaatst: 17 augustus 2011 Moderator Geplaatst: 17 augustus 2011 anders eens een lnb omwisselen? als je dan wel fatsoenlijk signaal hebt en op die plek waar de omgewisselde vandaan kwam niet dan zit je probleem in je lnb. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
aadada Geplaatst: 17 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2011 Ik heb de LNB en F connectoren ook vervangen, zonder resultaat.
Moderator wiz Geplaatst: 17 augustus 2011 Moderator Geplaatst: 17 augustus 2011 staan er geen bomen of grote gebouwen in de weg? VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
aadada Geplaatst: 17 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2011 Nee er staat niets in de weg, soms heb ik beeld als er voldoende signaal is. Wat dan krijg ik een lock. Na een paar minuten valt het signaal terug naar 0%.
Boertje Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Schommelt het signaal ook op 13.2 graden?Of blijft deze stabiel?
aadada Geplaatst: 17 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2011 Het signaal op 13, 19,2 en 23,5 zijn stabiel
Tonskidutch Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 stop 28,2 eens aan een ander poortje op de diseqc switch en wissel die navenant in de VU tuner configuratie (en zonder stroom aan de VU die truuk uithalen) dan zie je of het aan kabels en of diseqc switch ligt zo niet is er toch wat met de uitrichting op je multifeed antenne (misschien de LNB-skew) ciao True North Rebekka Bakken
aadada Geplaatst: 17 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2011 Heb ik ook al geprobeerd, kabels van de diseqc switch rechtstreeks aan de sat ontvanger, het probleem blijft hetzelfde. Dus het zijn niet de diseqc switchen, het signaal blijft varieren.
Tonskidutch Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 dan is enkel nog de VU aan een andere wok van sat-collega hangen mogelijk om zeker te weten dat de tuner in orde is EN of de settingslijst klopt anders is er een HF stoorbron in de buurt overigens een andere settingslijst met satellite.xml erin zetten is sneller gebeurd dan een VU naar een vriend verhuizen. ciao True North Rebekka Bakken
aadada Geplaatst: 17 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2011 Hallo, Ik heb hier ook nog een Rebox 9000 staan, die heb ik ook aangesloten op m'n wok en het blijft het zelfde. Een half jaar geleden heeft het allemaal gewerkt perfect beeld op BBD HD plus de rest. Ik weet het niet meer.
Tonskidutch Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Origineel bericht van: aadada Hallo, Ik heb hier ook nog een Rebox 9000 staan, die heb ik ook aangesloten op m'n wok en het blijft het zelfde. zelfde signaal of zelfde wisselend signaal ik weet het ook niet... toen ik onlangs nog bij mijn broer de hotbird hadden gevonden bleef die ook heen en weer pendelen < want > de LNB skew in de LNB klem was niet goed. ciao True North Rebekka Bakken
despijker Geplaatst: 21 augustus 2011 Geplaatst: 21 augustus 2011 Als je het hebt geprobeerd zonder alle diseq switches en met twee ontvangers, dan is defecte (water in je) bekabeling de enig overgebleven optie volgens mij.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen