Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemorgen,

Ik heb problemen met de ontvangst op 28.2. De schotel heeft 4 koppen op de 13, 19 en 23.5 geen problemen. Het signaal op 28.2 varieerd tussen 0 en 70%. Ik heb van alles geprobeerd 28.2 zonder switch aangesloten, dan krijg ik ook geen signaal.

Ik weet het niet meer.

• Moderator
Geplaatst:

anders eens een lnb omwisselen? als je dan wel fatsoenlijk signaal hebt en op die plek waar de omgewisselde vandaan kwam niet dan zit je probleem in je lnb.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

• Moderator
Geplaatst:

staan er geen bomen of grote gebouwen in de weg?

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Nee er staat niets in de weg, soms heb ik beeld als er voldoende signaal is. Wat dan krijg ik een lock. Na een paar minuten valt het signaal terug naar 0%.

Geplaatst:

stop 28,2 eens aan een ander poortje op de diseqc switch

en wissel die navenant in de VU tuner configuratie

(en zonder stroom aan de VU die truuk uithalen)

dan zie je of het aan kabels en of diseqc switch ligt

zo niet is er toch wat met de uitrichting op je multifeed antenne (misschien de LNB-skew)

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Heb ik ook al geprobeerd, kabels van de diseqc switch rechtstreeks aan de sat ontvanger, het probleem blijft hetzelfde. Dus het zijn niet de diseqc switchen, het signaal blijft varieren.

Geplaatst:

dan is enkel nog de VU aan een andere wok van sat-collega hangen mogelijk om zeker te weten dat de tuner in orde is EN of de settingslijst klopt

anders is er een HF stoorbron in de buurt

overigens een andere settingslijst met satellite.xml erin zetten is sneller gebeurd dan een VU naar een vriend verhuizen.

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb hier ook nog een Rebox 9000 staan, die heb ik ook aangesloten op m'n wok en het blijft het zelfde. Een half jaar geleden heeft het allemaal gewerkt perfect beeld op BBD HD plus de rest. Ik weet het niet meer.

Geplaatst:
Origineel bericht van: aadada
Hallo,

Ik heb hier ook nog een Rebox 9000 staan, die heb ik ook aangesloten op m'n wok en het blijft het zelfde.

zelfde signaal
of
zelfde wisselend signaal
ik weet het ook niet...

toen ik onlangs nog bij mijn broer de hotbird hadden gevonden bleef die ook heen en weer pendelen < want > de LNB skew in de LNB klem was niet goed.
ciao

True North

Rebekka Bakken

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen