Ga naar inhoud

[DM800HD] HD bestanden branden naar Blu-ray/DVD

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

wat is de beste manier om HD-bestanden(TS) te branden naar een Blu-ray of DVD?

Kan ik nog steeds het DreamTSman programma gebruiken om de bestanden op mijn HDD te zetten?

Ik heb nl. geprobeerd om de TS-bestanden rechtstreeks te kopieren van de DM800 naar mijn PC via Windows Explorer.

Dit gaat niet goed; de bestanden zijn rond de 4 Gb, maar als ik dan op het bestand klik- kopieren- opslaan als.. dan geeft hij maar 1,04 Gb aan die hij op wil slaan ipv 4 Gb.

Bij SD bestanden gaat dit wel goed.

Groetjes Martin

• Beheerder
Geplaatst:

Hoe is de schijf op je windows machine geformatteerd, ofwel kan die wel 4GB files huisvesten?

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: mschouw1
Hallo,

wat is de beste manier om HD-bestanden(TS) te branden naar een Blu-ray of DVD?
Kan ik nog steeds het DreamTSman programma gebruiken om de bestanden op mijn HDD te zetten?
Ik heb nl. geprobeerd om de TS-bestanden rechtstreeks te kopieren van de DM800 naar mijn PC via Windows Explorer.
Dit gaat niet goed; de bestanden zijn rond de 4 Gb, maar als ik dan op het bestand klik- kopieren- opslaan als.. dan geeft hij maar 1,04 Gb aan die hij op wil slaan ipv 4 Gb.
Bij SD bestanden gaat dit wel goed.

Groetjes Martin

ik download de TS-bestanden via ftp (Filezilla) van de dreambox naar de PC. daarmee nooit problemen, ook voor files van 13 à 14 GB (lange full HD film met 2 AC3 klanksporen). TS kan direct gelezen worden op je PC door bijvoorbeeld windows media player.

als je een DVD of BluRay wil branden die afspeelbaar is in een DVD of BR speler moet je eerst je TS bestand masteren in PowerDVD of soortgelijke.
en dan komt de aap uit de mouw: er bestaat geen masterprogramma dat MPEG4 files produceert. Dus als je TS een MP4 formaat is, maakt je masteringoprogramma daar een MPEG2 file van, met minder goede compressie. En van bijvoorbeeld een 1.7GB TS file ga je zo naar 6GB voor je DVD.

dus je kan beter gewoon dat TS file as such op een DVD of BluRay branden. Het is dan natuurlijk niet te lezen in een DVDspeler, maar wel op je PC, ofwel kan je het dan weer via FTP uploaden op je dreambox.

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Geplaatst:

Zonder kwaliteitsverlies is het wel te realiseren, maar dan heb je een reutel aan programma's nodig en goeie instellingen/codecs. Denk maar aan oa megui, ffdshow codec, avisynth, omzetten naar een avchd (blueray-achtige) iso, brandbaar op dvd/dvd-dl en afspeelbaar op een standalone blueray player of ps3 oid. Maar dat valt geheel buiten het bestek van dit deelforum, en zal ik dus niet uitleggen helaas cool

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Google eens naar multiAVCHD, dat belooft BlueRay disks te kunnen maken incl. authoring.

Suc6

Jan

XTrend ET 10K, 2 Tb HD, OpenPli 6.1

Geplaatst:

Die gebruik ik pas ná de encode, werkt prima.

Een simpeler alternatief voor mijn reutel is AVCHDCoder :P

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:
Origineel bericht van: JanC
Google eens naar multiAVCHD, dat belooft BlueRay disks te kunnen maken incl. authoring.

Suc6
Jan

ja maar komt daar MPEG4 uit of gaat het naar MPEG2, of in andere woorden, van een .TS file van X GB ga je naar een totaal aantal van hoeveel x GB om je BR te branden?

Erik

BigBisat op 13-19-28; Triax 110 op 23.5; Channelmaster 1.2m via Moteck VBox;  Spaun multiswitch; 1x DB800HDse; 2x DB8000HD; 1 x VU+Solo4K. OpenPli. LAN Gigabit. 2 x QNAP HS-251+ met 2 x 6TB Western Digital Red.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen