omar2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 dag allemaal ik zou een nieuwe schotel willen aanschaffen en had gedacht aan een multifocus t85( 48° hoek).De satellieten die ik graag zou willen ontvangen of die ik interessant vind (hoef ze niet allemaal te ontvangen),zijn(42°E,21.6°E,26°E,19.2°E,23.5°E,28.2°E,13°E,9°E,7°W,5°W).Mijn vragen; 1)Welke combinatie satellieten kan ik met deze schotel ontvangen uit de lijst hierboven? 2)Welke lnb's kan ik hiervoor het best gebruiken?(bestand regen,gevoeligheid lnb,..) 3)Welk soort coax kabel?(bestand tegen vochtigheid,interferentie,...) 4)welke soort f-connectoren?(schroef of krimpconnectoren) Het is de bedoeling dat deze installatie toch voor een tijdje mee kan gaan( 5 tot 10 jaar).Alvast bedankt voor het lezen en jullie welkome hulp
Sprietje Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Welkom op dit forum omar2011 Laat ik een antwoord geven op vraag 3, welke soort coaxkabel, dan blijft er voor de andere forumleden ook nog wat over. Je kunt kiezen uit Belden H125, dit is een uitstekende coaxkabel met een prima afscherming en kan redelijk gemakkelijk gebogen worden en kan niet knikken, ongeveer 69 euro per 100meter of de Koka 799, ongeveer 66 euro per 100 meter, heeft op 100meter lengte net iets minder demping maar buigt iets moeilijker en kan wel knikken.
Ventura Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Als eerste welkom op het forum. Met alle respect. Als ik kijk naar u alias "omar2011" hebt u redelijke interesse in Arabische zenders en of gesproken taal. Zo niet corrigeer me dan. Helaas moet u zelf kijken op kingsat welke zender u interessant vindt. De meest veel komende satelliet opstelling zijn de astra 1,2,3 en hotbird 13. Ik zal u vragen zo goed mogelijk beantwoorden. 1) Vervang de multifocus T85 voor een wavefrontier/field T90. Deze geeft meer regen reserve en is "makkelijker" uit te breiden en of te wijzen met de lnb houders. 2) Neem de inverto ultra black of de mti high line als lnb. Deze kosten iets meer. U zult zeker geen spijt van krijgen. 3) Hirschmann koka 799 of Belden H-125. 4) Voorkeur krimp connectoren van Thomas and Belts. Of krimp connectoren van Hirschmann. Een bekende gezegde: Goedkoop is meestal duurkoop. Dit geldt ook voor satelliet installaties. Zeker als u verwachting van een schotel die minimaal 5 jaar mee moet gaan.
smoking Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 4) Ik heb krimp connectoren van PCT (PCT-TRS-6L ) gebruikt . Ook aan te raden . vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird
cookie monster Geplaatst: 17 augustus 2011 Geplaatst: 17 augustus 2011 Origineel bericht van: omar2011 (42°E,21.6°E,26°E,19.2°E,23.5°E,28.2°E,13°E,9°E,7°W,5°W).Mijn vragen; 1)Welke combinatie satellieten kan ik met deze schotel ontvangen uit de lijst hierboven? 1) 85cm = TE kleinb vooor vele frequenties op 21,6°E !! 2) 85cm = net TE weingi weeerreserve ivm 26°E-beams welk in Benelux t ontvangn zijn !! Algemeeen: 1) 19,2°E - 21,6°E - 23,5°E, TE dichtbijeeen (TE dikkke LNB's) !! 2) 9°E - 7°E - 5°E , TE dichtbijeeen (TE dikkke LNB's) 3) 28,2°E - 26°E , TE dichtbijeeen (TE dikkke LNB's) Beter = T90 C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
omar2011 Geplaatst: 18 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 18 augustus 2011 bedankt allemaal voor jullie reacties, ben iets wijzer geworden maar nog niet helemaal ;)De multifocus t85 heeft niet de voorkeur hier op deze forum als ik het zo bekijk of vergis ik mij? Wavefrontier t90 of t55 vind ik een veel te grote constructie.Wat betreft de opmerking van weinig weerreserve van de multifocus , heeft dit te maken met regendruppels op de lnb's en/of de schotel antenne? Met dank. offtopic: weet er iemand waarom ik geen bericheten kan plaatsen met mozzila firefox, maar wel met internet explorer krijg een foutboodschap ivm met instellingen van anti virus
omar2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2011 dag alemaal heeft er iemand antwoord op mijn vragen?met dank.
Sprietje Geplaatst: 25 augustus 2011 Geplaatst: 25 augustus 2011 Beste omar2011 Je schrijft in je eerste bericht: “De satellieten die ik graag zou willen ontvangen of die ik interessant vind (hoef ze niet allemaal te ontvangen), zijn (42°E,21.6°E,26°E,19.2°E,23.5°E,28.2°E,13°E,9°E,7°W,5°W)." Kijk nu eerst een zelf eens op deze site: http://www.lyngsat.com/europe.html Dan kun je tevens bekijken of de zenders vrij te ontvangen zijn en hoe groot je schotel moet zijn om die zenders te kunnen ontvangen. Het werkt als volgt. Ga bijvoorbeeld naar 42 graden oost. Klik deze aan in de eerste kolom. Als er in de 5e kolom een “F”staat, dan is de zender Free to air, dus zonder abonnement te bekijken. In de één na laatste kolom staat “Beam”. Als je daar op klikt krijg je te zien waar deze zender te ontvangen is en hoe groot de schotel moet zijn. Soms wordt dit in EIRP (dBW) uitgedrukt, dan kun je op deze site zien hoe groot je schotel moet zijn: http://www.selkirkshire.demon.co.uk/analoguesat/dishsize.html Staat er in de vierde kolom een “P”, zoals bij 10970V, dan heb je te maken met een betaalde zenders en als je op de “P’ klikt, dan kun je de zenders van dit betaalpakket zien. Zoek nu eerst zelf maar eens uit wat je wilt ontvangen, bekijk of je het kunt ontvangen en bepaal zo welke satellieten je wilt ontvangen. Hou er rekening mee, dan een Wavefrontier T90 dus een schotel is van 90cm. Zo kun je zelf zien of deze je gewenste satelliet daarmee kan ontvangen.
BeoMaster Geplaatst: 26 augustus 2011 Geplaatst: 26 augustus 2011 Origineel bericht van: omar2011 bedankt allemaal voor jullie reacties, ben iets wijzer geworden maar nog niet helemaal ;)De multifocus t85 heeft niet de voorkeur hier op deze forum als ik het zo bekijk of vergis ik mij? Wavefrontier t90 of t55 vind ik een veel te grote constructie.Wat betreft de opmerking van weinig weerreserve van de multifocus , heeft dit te maken met regendruppels op de lnb's en/of de schotel antenne? Met dank. Misschien ook eens nadenken over de minder grote Visiosat Big Bisat ? Heeft een goede slecht weer reserve, mits goed afgesteld. Maar dat is eigenlijk vrij simpel met behulp van de visiosat software op de site. Let wel op de satelieten die te dicht bij elkaar staan. Dit gaat in een normale opstelling niet lukken. LNB's te dicht bij elkaar. Of je moet een goede knutselaar zijn en ze schuin boven elkaar plaatsen. Maar dat laatste komt niet ten goede van het signaal. Anders diverse schotels naast elkaar ? XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500
omar2011 Geplaatst: 29 december 2011 Auteur Geplaatst: 29 december 2011 dag satliefhebbers Ik zou graag een tegelvoet met de afmeting (4 x 30 cm, met 1 meter buis hoogte) willen aanschaffen en hierop via 2 beugels een buis (50 mm )van 2 meter erop vastzetten. De reden waarom ik deze van 2 meter wil , komt door het feit dat de balkonrailing 1,20 meter hoog is, en ik een beetje speling wil hebben als ik min schotel van 95 cm wil plaatsen. Mijn vraag is gaat dit voor problemen zorgen qua stabiliteit van de tegelvoet met de buis (2 meter) ook wanneer deze met betondalls en betonblokken verstevigd is,en zou ik dus eerder moeten opteren voor een buis van 1,50 meter en deze gewoon iets hoger vastzetten aan de tegelvoet. Met dank voor jullie info alvast.
omar2011 Geplaatst: 5 januari 2012 Auteur Geplaatst: 5 januari 2012 dag satliefhebbers Ik zou graag een tegelvoet met de afmeting (4 x 30 cm, met 1 meter buis hoogte) willen aanschaffen en hierop via 2 beugels een buis (50 mm )van 2 meter erop vastzetten. De reden waarom ik deze van 2 meter wil , komt door het feit dat de balkonrailing 1,20 meter hoog is, en ik een beetje speling wil hebben als ik min schotel van 95 cm wil plaatsen. Mijn vraag is gaat dit voor problemen zorgen qua stabiliteit van de tegelvoet met de buis (2 meter) ook wanneer deze met betondalls en betonblokken verstevigd is,en zou ik dus eerder moeten opteren voor een buis van 1,50 meter en deze gewoon iets hoger vastzetten aan de tegelvoet. Met dank voor jullie info alvast. halloheeft niemand een antwoord op mijn vraag?
trust Geplaatst: 5 januari 2012 Geplaatst: 5 januari 2012 Als het windvrij opgesteld kan worden , zal dat best kunnen , wat de wind kan doen kun je nu mooi zien (voelen) Er zijn ook stempel palen welke tussen de vloer en het plafond geklemd kunnen worden waaraan je de schotel kunt bevestigen . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
omar2011 Geplaatst: 22 januari 2012 Auteur Geplaatst: 22 januari 2012 hallo satleden Ik heb problemen met het africhten van mijn schotel. Ik heb een multifocus t85 schotel , en heb astra 19.2 als middelste lnb genomen ,wanneer ik uiteindelijk de 19.2 kon ontvangen en ik de hotbird wilde instellen; verloor ik de 19.2(ondanks dat noch de lnb-houder noch de schotel van positie is gewijzigd).Mijn ontvanger is de xtrend 9000(openpli 2.1 van 9 december).Is dit te wijten aan het weer(bewolkt), of heeft dit te maken met mijn ontvanger?Graag enige hulp, alvast bedankt voor het lezen
omar2011 Geplaatst: 25 januari 2012 Auteur Geplaatst: 25 januari 2012 hallo satleden Ik heb problemen met het africhten van mijn schotel. Ik heb een multifocus t85 schotel , en heb astra 19.2 als middelste lnb genomen ,wanneer ik uiteindelijk de 19.2 kon ontvangen en ik de hotbird wilde instellen; verloor ik de 19.2(ondanks dat noch de lnb-houder noch de schotel van positie is gewijzigd).Mijn ontvanger is de xtrend 9000(openpli 2.1 van 9 december).Is dit te wijten aan het weer(bewolkt), of heeft dit te maken met mijn ontvanger?Graag enige hulp, alvast bedankt voor het lezen hallo heeft er niemand een antwoord op mijn vraag?de satellieten die ik zou willen ontvangen zijn ; AB 5°W, Eurobird 9.0°E,HB 13°, 19.2°Astra, 23°Astra, 26°Badrsat, 28°Astra, welke satelliet zou ik in het midden moeten plaatsen om de beste ontvangst te hebben ?
Radenko@onsbrant Geplaatst: 25 januari 2012 Geplaatst: 25 januari 2012 Hallo Omar2011, Je zegt alleen maar dat het niet goed werkt. Ik speel de vraag terug en geef eens aan hoe alle instellingen zijn. Te weten Elevatie enSkew van de schotel . Skew van de Lnb's afzonderlijk. Wat zijn je LNB afstanden van de diverse Satellieten. Als we dat weten dan kunnen we meedenken en zien waar het fout gaat. Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel Dreamb 800SE met T55 4x lnb
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen