Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo Omar2011,

Je zegt alleen maar dat het niet goed werkt. Ik speel de vraag terug en geef eens aan hoe alle instellingen zijn. Te weten Elevatie enSkew van de schotel . Skew van de Lnb's afzonderlijk. Wat zijn je LNB afstanden van de diverse Satellieten. Als we dat weten dan kunnen we meedenken en zien waar het fout gaat.

bedankt voor je reactie ziehier mijn opstelling

1.schotel skew; 92°

2.schotel elevatie; 33°

3.hotbird 13° als nulpunt

4.Woonachtig antwerpen

5.wil de volgende satelieten ontvangen(5°W, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23°E, 26°E, 28°E)

6.met mijn ontvanger xtrend 9000(bootloader et9x00, openpli 2.1 jan 21/01/12) krijg ik voor de eerste vier satellieten maar 750 kanalen binnen

graaag enige hulp met dank :)

• Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

zelf ben ik in het bezit van een T85 schotel ik heb er 6lnb`s op aangesloten wel te verstaan de 28.2e 23.5e 19.2e 13e 9e en 4.8e ik heb de 19.2e in het midden ik heb meer dan voldoende regen reserve op alle satellieten behalve op de 4.8e dat is soms een beetje krabjes daar haal ik 60% signaal ik bewtwijfel dan ook of je dat gaat halen de 5 west en de 28.2e dat is misschien wel te doen maar ik denk niet met voldoende regen reserve op de 5w en ook denk ik dat je dat niet gaat halen of je moet speciale lnb`s gebruiken ivm de afstanden van de lnb`s voor de 26e en 28.2e (de schotel die je bij mijn profiel ziet staan is 88cm triax daar heb ik de 7e op en de 0.8w)

ps:het was misschien beter geweest voor mij om de 13e in het midden te plaatsen maar misschien dat ik dat nog wel eens doe,ik heb op alle satellieten meer dan voldoende regen reserve dus alleen op de 4.8e niet maar dat is ook niet zo belangrijk voor mij aangezien de 0.8w veel van dezelfde zenders heeft als de 4.8e,regenuitval heb ik eigenlijk nooit op alle andere satellieten,onweer dat is een ander verhaal dan kan het wel eens voor komen,ik ben dik tevreden met mijn T85 het is een prachtige schotel en het is nog te doen als je tuin niet al te groot is want zo`n T90 is heel leuk ik zou het zelf ook wel willen maar in een kleine tuin is het echt geen gezicht

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

Hallo Omar,

Ik zie dat je met de gevraagde instellingen bent gekomen. De instellingen heb ik nagerekend maar kom toch op iets andere waarde uit. Als midden LNB zou ik Hotb. 13 gr nemen. Voor de elevatie 31gr en voor de schotel skew 89.6 Voor de LNB's afzonderlijk heb ik ook de skew te weten: 5West 7.5 gr naar links 9Oost 3.7 gr rechts 13 Oost 6.9 gr rechts 19oost 4.1 gr rechts 23.5 Oost 7.2 rechts 26 Oost 16.5 gr rechts en 28.2 10.5 gr rechts. Dit is het aantal graden vanuit precies verticaal Dus van uit dat de LNB en de coax precies verticaal naar beneden gaan

Verder weet ik niet hoe je de 7 LNB's hebt aangesloten met een 8/1 switch zoja is die goed geprogrammeerd en juist aangesloten ? Heeft de schotel vrij zicht van 5West tot 28 Oost. Als je zeker weet dat het allemaal goed moet zijn Probeer dan eerst alle LNB's afzonderlijk als singel uit te proberen. Als je dan ontvangst hebt op alle satellieten dan pas de switch aansluiten. Als er vragen zijn of als het werkt laat maar eens horen hoe het gegaan is Succes

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Geplaatst:

Hallo Omar,

Ik zie dat je met de gevraagde instellingen bent gekomen. De instellingen heb ik nagerekend maar kom toch op iets andere waarde uit. Als midden LNB zou ik Hotb. 13 gr nemen. Voor de elevatie 31gr en voor de schotel skew 89.6 Voor de LNB's afzonderlijk heb ik ook de skew te weten: 5West 7.5 gr naar links 9Oost 3.7 gr rechts 13 Oost 6.9 gr rechts 19oost 4.1 gr rechts 23.5 Oost 7.2 rechts 26 Oost 16.5 gr rechts en 28.2 10.5 gr rechts. Dit is het aantal graden vanuit precies verticaal Dus van uit dat de LNB en de coax precies verticaal naar beneden gaan

Verder weet ik niet hoe je de 7 LNB's hebt aangesloten met een 8/1 switch zoja is die goed geprogrammeerd en juist aangesloten ? Heeft de schotel vrij zicht van 5West tot 28 Oost. Als je zeker weet dat het allemaal goed moet zijn Probeer dan eerst alle LNB's afzonderlijk als singel uit te proberen. Als je dan ontvangst hebt op alle satellieten dan pas de switch aansluiten. Als er vragen zijn of als het werkt laat maar eens horen hoe het gegaan is Succes

bedankt voor je reactie

de instellingen die ik hierboven heb gegeven , haal ik voor de 13° hb(als midden lnb) een signaalsterkte van 85% en voor de 19.2 astra ernaast een signaalsterkte van max 65 %.

Neem ik de 19.2° als midden lnb haal ik een signaalsterkte van 85% en voor de 13°hb 50%.Ik test elke lnb afzonderlijk direct op de ontvanger zonder switch.Voor de 9°E en 5°W heb ik geen problemen, en ontvang ik de gewenste kanalen.Denk je dat het veel gaat uitmaken als ik de instellingen voor de skew(schotel) en elevatie die jij hebt gegeven iets gaat uitmaken?

Geplaatst:

Hallo Omar,

Hier val ik ook even stil. Zo direct weet ik het niet. Ik ga even wat dingen noemen en ga na of je daar iets mee kan. Weet je zeker dat de schotel vrij zicht op alle satellieten heeft.

Er is tegenwoordig een app voor mobiel of tablet dan zie je alle sats aan de horizon en eventule opstakels. Zijn je kabels 100% geen sluiting ( doormeten met meter). Heeft door omstandigheden je schotel klem gezeten. Een minimale afwijking van de juiste vorm geeft een grote demping. Kan je tijdelijk een andere ontvanger aansluiten. Verder weet ik het niet. Als hier niets uitkomt zal je toch weer met de nieuwe instellingen aan de slag moeten. Succes ermee.

Geplaatst:

Hoi Omar,

Nog een vraag, ik zie dat je van af 16 aug. hier op het forum bent en weet dan ook niet hoe nieuw de satellietwereld voor je is. Hoe is de volgorde van de LNB' op de rail als je vanuit de satelliet naar de schotel kijkt. Je ziet dan ook de achterkant van de LNB's.

Radenko

Geplaatst:

Hoi Omar,

Nog een vraag, ik zie dat je van af 16 aug. hier op het forum bent en weet dan ook niet hoe nieuw de satellietwereld voor je is. Hoe is de volgorde van de LNB' op de rail als je vanuit de satelliet naar de schotel kijkt. Je ziet dan ook de achterkant van de LNB's.

Radenko

hallo Radenko

Van links naar rechts; 19.2 Astra - 13° Hotbird(midden lnb) - 9° Eurobird - 5°W Atlanticbird 3, heb mijn metingen met steeds dezelfde coaxkabel uitgevoerd( 17 vatc full copper, met waterdicht F krimp connectoren)

Geplaatst:

bedankt voor je reactie

de instellingen die ik hierboven heb gegeven , haal ik voor de 13° hb(als midden lnb) een signaalsterkte van 85% en voor de 19.2 astra ernaast een signaalsterkte van max 65 %.

Neem ik de 19.2° als midden lnb haal ik een signaalsterkte van 85% en voor de 13°hb 50%.Ik test elke lnb afzonderlijk direct op de ontvanger zonder switch.Voor de 9°E en 5°W heb ik geen problemen, en ontvang ik de gewenste kanalen.Denk je dat het veel gaat uitmaken als ik de instellingen voor de skew(schotel) en elevatie die jij hebt gegeven iets gaat uitmaken?

dat kan veel en veel beter worden afgesteld dat zijn zwakke waardes

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Geplaatst:

ik heb ook een T85 en ik zit rond de 97% op de 19.2 en 85% op de 13

Geplaatst:

Halo Omar,

Vandaag sprak ik iemand en jouw probleem kwam ook aan de orde. Er werd de opmerking gemaakt is de multirail wel goed gemonteerd. De gekromde rail moet met de punten naar boven wijzen. Is dat bij jouw zo gemonteerd. Heb je ook de opmerkingen van mij van vrijdag 21uur07 gelzen.

Radenko

Geplaatst: (aangepast)

ik heb wel ergens een foto van mijn opstelling eens kijken of ik die hier kan plaatsen

aangepast door stevie-v

Geplaatst:

Halo Omar,

Vandaag sprak ik iemand en jouw probleem kwam ook aan de orde. Er werd de opmerking gemaakt is de multirail wel goed gemonteerd. De gekromde rail moet met de punten naar boven wijzen. Is dat bij jouw zo gemonteerd. Heb je ook de opmerkingen van mij van vrijdag 21uur07 gelzen.

Radenko

hallo radenko

Ja , heb geen tablet of iphone dus kan de app niet testen, wat bedoel je precies met 100% sluiting kabel?naar mijn idee is de kabel in orde, misschien een voorgemonteerde kabel testen om zeker te zijn.

Qua opstelling van de schotel is dit in orde, ook de multirail is goed opgesteld.Hetgeen ik laatst heb gewijzigd was de lnb.In plaats van de megasat slim feed twin lnb voor de 19.2°

heb ik een smart titanium twin lnb gebruikt, deze verbeterde mijn signaal en heb ik een signaalsterkte van 77% -80%.Is het misschien niet beter dat ik de 19.2 als midden lnb gebruik

waardoor ik vanaf de 19.2 ° tot de 28.2° een betere signaal krijg?

Geplaatst:

ik heb wel ergens een foto van mijn opstelling eens kijken of ik die hier kan plaatsen

hallo stevie

Op welke satelliet is jouw midden lnb gericht, en wat voor soort lnb gebruik je?

Geplaatst: (aangepast)
xm388h.jpg dit is mijn schotel links buiten zie je de 28.2 dan de 23.5 de 19.2 de 13 dan de 9 en dan de 4.8 en ik heb overal top signaal behalve op de 4.8 is het rond de 60%,op de vu duo haal ik op de 19.2 rond de 95% op de 23.5 ook en ook op de 28.2 en op de 13 zit ik rond de 84% de 19.2 zit bij mij in het midden op de 9.0 haal ik ongeveer 75% aangepast door stevie-v

Geplaatst:

even vergeten te vermelden ik gebruik black ultra twin lnb`s voor de 9.0 en de 4.8 en dit witte lnb`s zijn alps

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen